CA18DETT Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Cześć wyszystkim, ogólnie to sprawa wygada tak, yamaha fajnie chodziła ( No może oprócz tego ze gaźnik był zasyfiony) oraz akumulator mi padł… wyciągnąłem go i jeździłem bez odpalając z kopki. Któregoś dnia pojechałem do sklepu zgasiłem wyszystko spoko odpalam znowu wracam do domu i nagle mi gaśnie. Proboje odpalić i nic… No to ch** myśle jestem kawałek to dopchałem ja do domu. Później coś tam patrzę sprawdzam i się okazuje ze iskry nie ma oraz wyświetlacz się spalił ( ale to bodajże przez to ze akumulator nie był sprawny, bo ponoć to „codzienność” jeśli chodzi o te liczniki ze się palą jak nie maja Aku. No i wyszło tak świecą zmieniona dalej nic, sprawdzam fajkę, tez okej, cewka tez chyba okej ale tego nie jestem pewny. Jak odpalam z samochodowego iskry także nie ma… Zostaje mi jescze sprawdzić iskrownik aczkolwiek on w tym silniku jest zalany tez olejem wiec nie chce narazie się w to bawić. Mial ktoś może podobna sytuacje, bo jak szukałem to null… Z góry dzięki za wszelka pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 25 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Wychodzi na to że zamiast kupić akumulator za 120zł, uszkodziłeś licznik za 1500zł, być może regulator ładowania i moduł zapłonowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Igor___ Opublikowano 28 Kwietnia Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia (edytowane) Sprawdź , moduł w najgorszym wypadku Iskrownik lub po prostu sprawdź czy czasem Klinu ci nie zerwało 🙂 Edytowane 28 Kwietnia przez Igor___ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CA18DETT Opublikowano 9 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja ma ktoś sposób zeby niskim kosztem lub w domowych warunkach posprawdzać te rzeczy? W dniu 28.04.2024 o 16:51, Igor___ napisał: Sprawdź , moduł w najgorszym wypadku Iskrownik lub po prostu sprawdź czy czasem Klinu ci nie zerwało 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 9 Maja Udostępnij Opublikowano 9 Maja Do sprawdzenia usterek elektrycznych wystarczy zwykły multimetr. Trzeba sprawdzić napięcie zmienne na wejściu regulatora ładowania, napięcie stałe na wyjściu regulatora ładowania, napięcie generowane przez impulsator, napięcie zasilające moduł zapłonowy, rezystancje cewki zapłonowej. To wszystko to proste pomiary elektryczne. Aby sprawdzić czy nie ścięło klina to potrzeba podstawowy zestaw kluczy i ściągacz uniwersalny. W tym motocyklu nie ma iskrownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CA18DETT Opublikowano 16 Maja Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja witam ponowinie, oglólnie to postanowiłem jescze raz sprawdzić cewkę zapłonowa i wiem że to dosyć laickie pytanie aczkolwiek wole być pewny... gdy podkładam sondę multimetru do miejsca gdzie jest wtyczka od cewki oraz do jej mocowania jest przepływ prądu aczokliwek gdy do mocowania oraz fajki lub wtyczki cewki oraz fajki żadnego odzewu ze strony multimetru... i pytanie, czy to jest normalne czy to oznacza ze fajka jest uszkodzona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 17 Maja Udostępnij Opublikowano 17 Maja Aby sprawdzić dany element za pomoca multimetru, należy wybrać odpowiednią funkcje pomiarową, wybrać odpowiedni podzakres, dokonać pomiaru i odczytać wynik. Aby zmierzyć cewke zapłonowa od strony pierwotnej ustw multimetr na omomierz i podzakres 200Ω. Podłącz sondy pomiarowe od zacisków strony pierwotnej. Użyj wyświetlacza lcd do odczytania wartości zmierzonej. Możemy założyć że cewka jest sprawna, jeżeli zmierzona wartość mieści się w zakresie od 0,5 do 3Ω. Mierząc cewke od strony wtornej-wysokonapieciowej, zmień podzakres pomiarowy da 20kΩ. Sprawna cewka posiada rezystancję rzędu 2-5kΩ. Jeśli multimetr przy tym pomiarze wskaże przekroczenie podzaklesu pomiarowego, zmień podzakres pomiarowy na 200kΩ i dokonaj ponownego pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.