soph Opublikowano 31 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 Cześć i czołem. Jestem właścicielem pojazdu o nazwie Radical Prosport 1300 napędzanym silnikiem z Hayabusy gen 1. Moje pytanie dotyczyć będzie ustawienia gaźników. Konkretnie Radical jest zaopatrzony w zestaw Keihin FCR 41 Flatside. Pojazd ma bardzo ładne jałowe ustawione na ok 1,5 obrotu śruba paliwową. Dzisiaj po w zasadzie pierwszej jeździe na torze od zakupu widzę że na 4 cylindrze tj. od strony rozrządu jest moim zdaniem zdecydowanie ubogo. Reszta 3 cylindrów wygląda dobrze. Może delikatnie za bogato. Uprzedze, że jestem świeżo po ustawieniach luzów zaworowych. Świece są nowe. Gaźników zostały otwarte i wyczyszczone. Nic w zasadzie nie wymagało wymiany. Wnętrze wyglądało bardzo ładnie. Moje pytanie brzmi czy iść w wymianę iglicy mimo tego że wygląda ok. Czy próbować zmienić poziom paliwa czy może jednak moje rozumowanie jest błędne. Przyznam, że mimo iż mam duże pojęcie na temat mechaniki to jednak gaźniki to jest coś z czym nigdy nie miałem do czynienia. Bede ogromnie wdzięczny za pomoc. Na zdjęciu widać kolor świeć i jako bonus pojazd :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 31 Maja 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2023 Ja miałem podobny problem i okazało się że brakowało podkładek pod dwiema iglicami, więc może sprawdź czy są podkładki pod iglicami i czy mają równą grubość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soph Opublikowano 1 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 Uprzejmie dziękuję za podpowiedź. Wezmę to pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan Kowalski Opublikowano 1 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2023 To jeszcze aby poprawnie zestroić gaźnik można to zrobić używając przyrządów. Ja poszedłem tą drogą i byłem bardzo zadowolony z efektów. Niestety aby to zrobić trzeba nawiercić kolektor wydechowy i zamontować tulejki do sond lambda z zaślepkami. Do pomiaru ja używałem StagAFR z modułem bluetooth i obserwacją wskazań na telefonie. Drugą opcją niewiele droższą są produkty firmy Innovate z dedykowanym zegarem. W takim autku to może być lepsza opcja. Pomiar polega na zamontowaniu sondy lambda szerokopasmowej w każdym kolejno kolektorze wydechowym i obserwacją pomiarów. Mi odpowiadało w urządzeniu Stag to że mogłem wybrać wyświetlanie współczynnika lambda zamiast wskaźnika AFR bo zawodowo z tym pierwszym miałem więcej do czynienia. Można też wybrać rodzaj spalanego paliwa. Ale Innovate też ma swoje zalety. Dzięki temu w razie nieprawidłowości łatwo skorygować dawkę paliwa i od razu obserwować efekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.