Skocz do zawartości

Keihin FCR 41 Flatside


soph
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem. Jestem właścicielem pojazdu o nazwie Radical Prosport 1300 napędzanym silnikiem z Hayabusy gen 1. 

Moje pytanie dotyczyć będzie ustawienia gaźników. Konkretnie Radical jest zaopatrzony w zestaw Keihin FCR 41 Flatside. Pojazd ma bardzo ładne jałowe ustawione na ok 1,5 obrotu śruba paliwową. Dzisiaj po w zasadzie pierwszej jeździe na torze od zakupu widzę że na 4 cylindrze tj. od strony rozrządu jest moim zdaniem zdecydowanie ubogo. Reszta 3 cylindrów wygląda dobrze. Może delikatnie za bogato. 

Uprzedze, że jestem świeżo po ustawieniach luzów zaworowych. Świece są nowe. Gaźników zostały otwarte i wyczyszczone. Nic w zasadzie nie wymagało wymiany. Wnętrze wyglądało bardzo ładnie. 

Moje pytanie brzmi czy iść w wymianę iglicy mimo tego że wygląda ok. Czy próbować zmienić poziom paliwa czy może jednak moje rozumowanie jest błędne.

Przyznam, że mimo iż mam duże pojęcie na temat mechaniki to jednak gaźniki to jest coś z czym nigdy nie miałem do czynienia. 

Bede ogromnie wdzięczny za pomoc.

Na zdjęciu widać kolor świeć i jako bonus pojazd :)

 

 

 

IMG_20230531_112804.jpg

IMG_20230421_075555.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze aby poprawnie zestroić gaźnik można to zrobić używając przyrządów. Ja poszedłem tą drogą i byłem bardzo zadowolony z efektów. Niestety aby to zrobić trzeba nawiercić kolektor wydechowy i zamontować tulejki do sond lambda z zaślepkami. Do pomiaru ja używałem StagAFR z modułem bluetooth i obserwacją wskazań na telefonie. Drugą opcją niewiele droższą są produkty firmy Innovate z dedykowanym zegarem. W takim autku to może być lepsza opcja. Pomiar polega na zamontowaniu sondy lambda szerokopasmowej w każdym kolejno kolektorze wydechowym i obserwacją pomiarów. Mi odpowiadało w urządzeniu Stag to że mogłem wybrać wyświetlanie współczynnika lambda zamiast wskaźnika AFR bo zawodowo z tym pierwszym miałem więcej do czynienia. Można też wybrać rodzaj spalanego paliwa. Ale Innovate też ma swoje zalety. Dzięki temu w razie nieprawidłowości łatwo skorygować dawkę paliwa i od razu obserwować efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...