msi_moto Opublikowano 19 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2020 (edytowane) Witam, Posiadam Suzuki DR 125 z 1998 roku. Jakiś czas temu udało mi się ją niestety "utopić" i konsekwencją tego był fakt spalania oleju oraz dużego dymienia. Udało mi się kupić używany cylinder oraz tłok wraz z pierścieniami w sensownym stanie. Po wymianie motocykl przestał dymić oraz spalać olej. Z racji tego, że sam wymieniałem cylinder oraz tłok oznaczyłem sobie na łańcuchu rozrządu oraz zębatce znaki ustawienia przed rozebraniem ( nie jestem żadnym specjalistą - wcześniej "naprawiałem" tylko rometa oraz wsk'ę 125 ) Teraz dochodzimy do sedna sprawy - mianowicie po złożeniu cały czas "coś" stuka w silniku. Byłem pewny, że to zawory więc ustawiłem je według tego filmiku Niestety nie pomogło to więc za pomocą napinacza napiąłem łańcuch rozrządu ale i to nie pomogło. Nagrałem filmik jak to brzmi: Drodzy Forumowicze czy jesteście w stanie coś poradzić? Dziękuję z góy. Dodam, że przed wymianą cylindra oraz tłoku nie występowało takie stukanie. Ok, wszystko jasne. Problem wynikał z mojej niewiedzy. Mianowicie tłok może być w maksymalny górny położeniu w momencie gdy zawory są otwarte ale również wtedy gdy są zamknięte. Ja ustawiałem luzy zaworowe gdy zawory był otwarte przez co występował stukot. Ustawiać luzy trzeba gdy zawory są zamknięte a tłok jest w maksymalnym górny położeniu. Pozdro Forumowicze Edytowane 19 Czerwca 2020 przez msi_moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.