Goddamnit33 Opublikowano 24 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2020 (edytowane) Witam wszystkich.. Standardowy temat brak iskry w hondzie cb250 two fifty 1994 rocznik A więc sprawdziłem miernikiem oporność na statorze i pomiędzy kablem a masą jest oporność 0,13 przy ustawieniu miernika na 20k. Doszedłem do wniosku że jest to odczyt wskazujący na uszkodzony stator więc podmieniłem na inny (z innego motocykla) i ten z kolei pokazał mi 0.32 więc powinno być ok ale nie jestem pewny. Aha i ten drugi stator miał o jeden kabel więcej niż w oryginalnym z Hondy. Był biały i niebieski. Na jednym i na drugim był ten sam odczyt 0.32 oma ja po prostu jeden ominąłem. Druga sprawa motor na tamtym statorze z opornością 0,13 pokazał mi iskrę ale nie chciał palić. Sprawdziłem więc drugą cewkę bo są dwie i okazało się że na drugiej nie ma iskry. To wszystko było przed tym jak badałem go miernikiem. Więc przełożyłem z lewej strony (tej sprawnej) świecę i dalej nic.. poźniej całą cewkę i nadal nic i tutaj nie jestem pewien ale chyba popełniłem błąd bo podmieniłem kable na cewce zapłonowej i tam gdzie ma iść masa podłączyłem kabel WN. Czy to mogło uszkodzić coś w motorze ? A teraz impulsator. Wszędzie mówią że impulsator mierzy się wkładając jedną szpilkę od miernika do kabla z impulsatora a drugą do metalowej płytki którą się przykręca do obudowy. Ja mam brak jakich kolwiek wskazań miernika gdy tak podłącze. Ale gdy podłącze igły miernika bezpośrednio do dwóch kabli wychodzących z impulsatora jest sygnał. Pokazuje mi 117 oma czy omow i gdy przykładam namagnesowany śrubokręt do metalowej kropki w impulsatorze odczyt się zmienia.. Czy to oznacza że impulsator jest ok ? Czy jednak powinienem kierować się brakiem jakiego kolwiek odczytu podczas podłączenia miernika do kabla od impulsatora a jego masą na obudowie ? Moduł mierzyłem wypinając kostkę. Ciągłość przewodów WN zmierzona - obydwa są ok tak samo masa którą również podpina się do cewki ona też ma ciągłość. Masa na module jest, zasilanie również pokazuje tą wartość ze statora 0,32 oma ale mierzyłem wkładając jedną szpilkę do tego kabla zasilającego a drugą przyłożyłem do silnika Prąd po stacyjce chyba też jest bo przycisk działa motor chce palić ale gdy odepnę kostkę tą czerwoną i mierzę na ciągłość miedzy pinami w kostce żeńskiej a męskiej nie ma tej ciągłości w ogóle. Może źle mierzę ? Akumulator pokazuje mi dziwne napięcie bo ponad 12v dokładnie to 12,32 volta ale był świeżo ładowany o ile to ma jakie kolwiek znaczenie. Czujnik stopki bocznej niby działa bo przed tym jak pokazała mi iskrę nie chciała tego zrobić dopoki nie kapnąłem się że stopka jest rozłożona. Złożyłem i iskra się pokazała. Może już uszkodzony stator powodował że iskra pojawiła się tylko na jednej cewce zapłonowej a na drugiej już nie chciała. ? Proszę o pomoc bo ten temat już raz mi zrył głowe w hondzie cm125.. Edytowane 24 Kwietnia 2020 przez Goddamnit33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.