Motocyklista na motocyklu Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Koledzy, Odpaliłem kilka dni temu odpaliłem mojego RK (103"), zagrzałem i pojeździłem w kółko z 10 minut, na 1, góra 2 biegu, z prędkościami max. 30-40 km/h. Postawiłem go i pochodził jeszcze kilka- kilkanaście minut.Silnik się zagrzał, olej osiągnął raptem 100 stopni celcjusza i zaczął palić tylko na 1 - pierwszy cylinder, tzn. włączyła się funkcja chłodzenia tylnego cylindra. Zgodnie z instrukcją, wystarczy lekkie dodanie gazu i tylny cylinder od razu pracuje.Zdarzyło mi się to już wcześniej, ale w gorący dzień, podczas jazdy w korku. Często włącza Wam się taka funkcja i przy jakich temperaturach?Czy może mam "walnięty" czujnik temperatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
januszgosciu Opublikowano 25 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2018 Koledzy, Odpaliłem kilka dni temu odpaliłem mojego RK (103"), zagrzałem i pojeździłem w kółko z 10 minut, na 1, góra 2 biegu, z prędkościami max. 30-40 km/h. Postawiłem go i pochodził jeszcze kilka- kilkanaście minut.Silnik się zagrzał, olej osiągnął raptem 100 stopni celcjusza i zaczął palić tylko na 1 - pierwszy cylinder, tzn. włączyła się funkcja chłodzenia tylnego cylindra. Zgodnie z instrukcją, wystarczy lekkie dodanie gazu i tylny cylinder od razu pracuje.Zdarzyło mi się to już wcześniej, ale w gorący dzień, podczas jazdy w korku. Często włącza Wam się taka funkcja i przy jakich temperaturach?Czy może mam "walnięty" czujnik temperatury?To nie jest tak, że po dodaniu gazu tylny cylinder się włączy. Wg instrukcji gdy temperatura silnika osiągnie żądany punkt, funkcja EITMS wyłączy wtrysk paliwa tylnego cylindra. Tylny cylinder staje się „pompą powietrzną”, chłodzącą silnik.Funkcja EITMS włączy się (tylny cylinder wyłączy się), gdy wszystkie następujące warunki zostaną spełnione: EITMS pozostaje nieaktywny przez pierwsze cztery minuty po uruchomieniu pojazdu.§ Temperatura otoczenia lub silnika przekracza próg temperatury§ Sterowanie przepustnicą jest ustawione na bieg jałowy§ Prędkość pojazdu niższa niż 2 km/h (1 mph)§ Prędkość silnika niższa niż 1200 obr/min.EITMS wyłącza się (tylny cylinder zaczyna ponownie działać), jeśli wystąpi dowolny z następujących warunków:§ Temperatura otoczenia lub silnika jest niższa od progu temperatury§ Sterowanie przepustnicą jest ustawione powyżej biegu jałowego§ Prędkość pojazdu przekroczy 3 km/h (2 mph)§ Prędkość silnika przekroczy 1350 obr/min.§ Sprzęgło jest zwolnione, gdy pojazd jest na bieguGdy silnik pracuje wykorzystując system EITMS, można zauważyć różnicę w rytmie biegu jałowego. Ponadto, spaliny mogą mieć niezwykły zapach. Obydwa te zjawiska są normalnym objawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista na motocyklu Opublikowano 27 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2018 Janusz, Wszystko co piszesz to prawda.Ciekaw jestem jak Wam to w praktyce działa: czy często owa funkcja się włącza?Czy tylko w gorące dni, czy też w chłodniejsze podczas stania w korku?, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.