Skocz do zawartości

Road King, Electra - "wyłączający się" tylny cylinder


Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

Odpaliłem kilka dni temu odpaliłem mojego RK (103"), zagrzałem i pojeździłem w kółko z 10 minut, na 1, góra 2 biegu, z prędkościami max. 30-40 km/h. Postawiłem go i pochodził jeszcze kilka- kilkanaście minut.

Silnik się zagrzał, olej osiągnął raptem 100 stopni celcjusza i zaczął palić tylko na 1 - pierwszy cylinder, tzn. włączyła się funkcja chłodzenia tylnego cylindra. Zgodnie z instrukcją, wystarczy lekkie dodanie gazu i tylny cylinder od razu pracuje.

Zdarzyło mi się to już wcześniej, ale w gorący dzień, podczas jazdy w korku.

 

Często włącza Wam się taka funkcja i przy jakich temperaturach?

Czy może mam "walnięty" czujnik temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

Odpaliłem kilka dni temu odpaliłem mojego RK (103"), zagrzałem i pojeździłem w kółko z 10 minut, na 1, góra 2 biegu, z prędkościami max. 30-40 km/h. Postawiłem go i pochodził jeszcze kilka- kilkanaście minut.

Silnik się zagrzał, olej osiągnął raptem 100 stopni celcjusza i zaczął palić tylko na 1 - pierwszy cylinder, tzn. włączyła się funkcja chłodzenia tylnego cylindra. Zgodnie z instrukcją, wystarczy lekkie dodanie gazu i tylny cylinder od razu pracuje.

Zdarzyło mi się to już wcześniej, ale w gorący dzień, podczas jazdy w korku.

 

Często włącza Wam się taka funkcja i przy jakich temperaturach?

Czy może mam "walnięty" czujnik temperatury?

To nie jest tak, że po dodaniu gazu tylny cylinder się włączy.

Wg instrukcji gdy temperatura silnika osiągnie żądany punkt, funkcja EITMS wyłączy wtrysk paliwa tylnego cylindra. Tylny cylinder staje się „pompą powietrzną”, chłodzącą silnik.

Funkcja EITMS włączy się (tylny cylinder wyłączy się), gdy wszystkie następujące warunki zostaną spełnione:

 

EITMS pozostaje nieaktywny przez pierwsze cztery minuty po uruchomieniu pojazdu.

§ Temperatura otoczenia lub silnika przekracza próg temperatury

§ Sterowanie przepustnicą jest ustawione na bieg jałowy

§ Prędkość pojazdu niższa niż 2 km/h (1 mph)

§ Prędkość silnika niższa niż 1200 obr/min.

EITMS wyłącza się (tylny cylinder zaczyna ponownie działać), jeśli wystąpi dowolny z następujących warunków:

§ Temperatura otoczenia lub silnika jest niższa od progu temperatury

§ Sterowanie przepustnicą jest ustawione powyżej biegu jałowego

§ Prędkość pojazdu przekroczy 3 km/h (2 mph)

§ Prędkość silnika przekroczy 1350 obr/min.

§ Sprzęgło jest zwolnione, gdy pojazd jest na biegu

Gdy silnik pracuje wykorzystując system EITMS, można zauważyć różnicę w rytmie biegu jałowego. Ponadto, spaliny mogą mieć niezwykły zapach. Obydwa te zjawiska są normalnym objawem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...