Skocz do zawartości

Prawidłowy montaż lifterow


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i prosiłbym o podpowiedz.Mianowicie posiadam silnik S&S 1596cm z roku 99 konstrukcujnie identyczny jak EVO,wyciągnęłam z niego liftery do czyszczenia.Zaznaczylem sobie który jest ssący a który wydechowy,lecz nie zwróciłem uwagi jak powinny być wsunięte w obudowy....chodzi mi o ustawienie otworów olejowych.Czy maja być te otwory lifterow po wsunięciu na walki rozrządu zwrócone ku sobie czyli do środka,czy tez inaczej ?.Dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

Edytowane przez Ennzo313
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W TC na 100% otwory olejowe obydwu lifterów mają być skierowane w stronę cylindrów, tyłem do pompy, przodem do środka silnika. Tak przynajmniej jest w RK z 2004. W S$S -sie może być tak samo, ale się jeszcze upenij.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Lucasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedz i zainteresowanie moim postem,poczekam może ktoś jeszcze się wypowie z większym doświadczeniem

W TC na 100% otwory olejowe obydwu lifterów mają być skierowane w stronę cylindrów, tyłem do pompy, przodem do środka silnika. Tak przynajmniej jest w RK z 2006. W S$S -sie może być tak samo, ale się jeszcze upenij.

Pozdrawiam.

Dzięki za podpowiedz i zainteresowanie moim postem,poczekam może ktoś jeszcze się wypowie..... Edytowane przez Ennzo313
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmieszczenie, żeby trafiły w te same kanały w których pracowały. Nie powinno się ich zamieniać. Jeżeli chodzi o układ, to liftery pracują w płaszczu wodnym i bez względu na ustawienie kierunku otworów olej dostanie się do środka. Ale najlepiej, żeby droga od kanały olejowego do otworu w liferze była jak najkrótsza.

W manualnu TC nie ma wzmianki o tym jak powinny być usytuowane otwory w lifterach. Można je teoretycznie usytuować na dwa sposoby. Albo w stronę pompy, albo do wewnątrz silnika. Gdyby to miało większe znaczenie, to była by jakaś wzmianka w SM.

Mój kolega przerabiał temat w W RK z 2004 roku i mówił, że miał fabrycznie ustawione do wewnątrz silnika. Dlatego napisałem, że na 100% tak powinno być.

Edytowane przez Lucasi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka była przyczyna rozebrania tego silnika?

Czyszczenie?

Super. :)

A jaka była przyczyna czyszczenia?

Witaj Fis,dziekuje wam za zainteresowanie i byc może pomoc.Powodem rozebrania lifterow było to ze motocykl stał nieodpłatny około 3lat (przebieg to 8 tyś mil)po odpaleniu wyrzucał olej przez dolna odmę oraz pluł paliwem przez gaźnik ,liftery były zanieczyszczone-zawory sie niedomykał(podparte).po rozebraniu z lifterow wymyłem czarny osad,to samo miałem w pompie oleju,oraz metalowym odpowietrzniku odmy.Silnik jest ogólnie jest w dobrej kondycji,kompresja na zimnym przy odkręconej manetce to 13,5 bara.mysle ze po złożeniu i zalaniu go olejem Rev tech oraz waszej pomocy w sprawie ustawienia kanałów olejowych lifterow ;-) odpali powtórnie i bedzie ok.Pozdrawiam

 

Rozmieszczenie, żeby trafiły w te same kanały w których pracowały. Nie powinno się ich zamieniać. Jeżeli chodzi o układ, to liftery pracują w płaszczu wodnym i bez względu na ustawienie kierunku otworów olej dostanie się do środka. Ale najlepiej, żeby droga od kanały olejowego do otworu w liferze była jak najkrótsza.

W manualnu TC nie ma wzmianki o tym jak powinny być usytuowane otwory w lifterach. Można je teoretycznie usytuować na dwa sposoby. Albo w stronę pompy, albo do wewnątrz silnika. Gdyby to miało większe znaczenie, to była by jakaś wzmianka w SM.

Mój kolega przerabiał temat w W RK z 2004 roku i mówił, że miał fabrycznie ustawione do wewnątrz silnika. Dlatego napisałem, że na 100% tak powinno być.

Witaj dziekuje za odpowiedz,poczekam jeszcze na odpowiedz ze strony kolegi Fis może i on sie wypowie,ma z tego co czytałem dość duże doświadczenie jeśli chodzi o "piec" Evo.Jezeli nic wiecej sie nie dowiem to ustawie otwory w stronę pompy i trudno ....nauczka bedzie,aby przy następnej ingerencji wszystko dokładnie znaczyć ;-) pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku to w jakiej jest silnik kondycji wyjdzie Ci na wiosne...

 

Lucasi nie masz racji w zasadach doboru połozenia otworu olejowego.

 

 

Ale my tu nie o tym...

1. Po pierwsze- liftery musza pracowac tak jak pracowały. Nie wnikajmy dlaczego, bo sie zrobi wyjebisty elaborat... muszą i kropka.

I nie tyczy sie to tylko w której były dziurze, a też jak były w niej osadzone.

Tego nie mozna zmieniac na cześciach uzywanych. I w tym przypadku nie mozna sie kierowac właściwą zasadą.

Bo pierwotnie - w fabryce one były montowane róznie - pomimo, ze ta dowolnosć jest niewłaściwa.

Wiec to Twój 1 błąd.

2. Liftery w EVO sa kijowo zbudowane i przez to pracuja w bardzo niekorzystnych warunkach.

Skoro masz uzywke obudowy i uzywke liftery i "udało" Ci sie zapisac w których były otworach to moze uda Ci sie dojść po sladach ich pracy w otworze jak były zamontowane pierwotnie.

3. Jak Ci sie to nie uda to mniej na uwadze, ze inne ich osadzenie spowoduje strate na pasowaniu na ponowne dotarcie w okolicach 0.005 do 0.01mm.

Gdzie zakres 0.02 do 0.04 to pasowanie montażowe a 0.08 to graniczne zuzycie... czyli urywasz tymsamym z ich zycia 10-20%.

4. Niewłasciwy montaz powoduje bardzo duze zuzycie elementów w tym miejscu - wiec nie polecam sie pomylić. Tu mi chodzi o sposób pracy mechanika

5. Jak dowali 30st C w plus - i wrócisz tu do tego watku ze wzgledów na brak cisnienia oleju - to przyjamniej bedzie wiadomo dlaczego...

6. Jak nie dojdzesz jak było pierwotnie - to daj znać.

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim przypadku to w jakiej jest silnik kondycji wyjdzie Ci na wiosne...

 

Lucasi nie masz racji w zasadach doboru połozenia otworu olejowego.

 

 

Ale my tu nie o tym...

1. Po pierwsze- liftery musza pracowac tak jak pracowały. Nie wnikajmy dlaczego, bo sie zrobi wyjebisty elaborat... muszą i kropka.

I nie tyczy sie to tylko w której były dziurze, a też jak były w niej osadzone.

Tego nie mozna zmieniac na cześciach uzywanych. I w tym przypadku nie mozna sie kierowac właściwą zasadą.

Bo pierwotnie - w fabryce one były montowane róznie - pomimo, ze ta dowolnosć jest niewłaściwa.

Wiec to Twój 1 błąd.

2. Liftery w EVO sa kijowo zbudowane i przez to pracuja w bardzo niekorzystnych warunkach.

Skoro masz uzywke obudowy i uzywke liftery i "udało" Ci sie zapisac w których były otworach to moze uda Ci sie dojść po sladach ich pracy w otworze jak były zamontowane pierwotnie.

3. Jak Ci sie to nie uda to mniej na uwadze, ze inne ich osadzenie spowoduje strate na pasowaniu na ponowne dotarcie w okolicach 0.005 do 0.01mm.

Gdzie zakres 0.02 do 0.04 to pasowanie montażowe a 0.08 to graniczne zuzycie... czyli urywasz tymsamym z ich zycia 10-20%.

4. Niewłasciwy montaz powoduje bardzo duze zuzycie elementów w tym miejscu - wiec nie polecam sie pomylić. Tu mi chodzi o sposób pracy mechanika

5. Jak dowali 30st C w plus - i wrócisz tu do tego watku ze wzgledów na brak cisnienia oleju - to przyjamniej bedzie wiadomo dlaczego...

6. Jak nie dojdzesz jak było pierwotnie - to daj znać.

Odpowiedz wyczerpująca :-) dziękuje...jestem pewien ze nie uda mi sie rozpoznać po śladach zużycia.Widac tylko ślady przypominające "honowanie".Wiec jak masz jakiś pomysł dla mnie to proszę.Czy jest moze jakieś książkowe lub patentowe ustawienie tych lifterow.Zaznacze choć pewnie to nie ma znaczenia ze popychacze lifterow oraz klawiatura to Jims.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie.

W tym silniku sporo rzeczy rzutuje na przyszłość. To nie jest oryginalny ES , znaczy składany po za fabryka. Znamy sie juz z takimi...

Niektóre projekty są naprawdę mega.

Tu już czuć pare niedoróbek.

 

Podaj rodzaj tych liftów

Numer rockersów tez.

Znasz numer na obudowie pompy?

Puschrody jakie?

No i wałek...

 

ku*wa i sie zaczeło...

A tak było spokojnie... :blink:

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis Ok jutro podeśle wszystkie możliwe dane,podaj proszę jak mozesz adres swoj e-mail wysle foty czesci.Tu na forum nie jestem w stanie nic wrzucić.Moj e-mail:

[email protected]

Dzieki

Edytowane przez Ennzo313
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma znaczenie.

W tym silniku sporo rzeczy rzutuje na przyszłość. To nie jest oryginalny ES , znaczy składany po za fabryka. Znamy sie juz z takimi...

Niektóre projekty są naprawdę mega.

Tu już czuć pare niedoróbek.

 

Podaj rodzaj tych liftów

Numer rockersów tez.

Znasz numer na obudowie pompy?

Puschrody jakie?

No i wałek...

 

ku*wa i sie zaczeło...

A tak było spokojnie... :blink:

Fis...pisałeś kiedys w odpowiedzi do któregoś kolegi z forum,odnośnie spadku ciśnienia w Evo.I tam w jednym z podpunktow w twojej odpowiedz napisałeś "liftery masz dobrze wsadzone tzn:otworami olejowymi ku sobie"...moje pytanie czy może tak powinno byc prawidłowo?Wsadzajac moje w obudowy,otworami olejowymi ku sobie zauważyłem ze pokrywają sie z jednym z otworów w obudowach.tzn pracując poruszałby sie w lini z otworem w obudowie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Własnie Lechu - wisze Ci male wyjaśnienie.

 

Poczatek lat osiemdziesiatych to czas kiedy Firma zaczęła ustawiać produkcje nowego silnika.

Jak wiesz oparto to wszystko ja systemie Just in Time i obrabiarkach cyfrowych.

Czasy te to początki tych maszyn w Harleyu.

Rodziły sie tez strategie obróbcze: (przykładzik)

http://www.zw3d.com.pl/szkolenia-cad-cam/48-baza-wiedzy-zw3d-cad-cam/zw3d-cam/149-strategie-automatycznej-obrobki-w-zw3d-cad-cam

Jedna z takich strategi nazywa się zejscie spiralne w osi Z.

 

Podobną strategia jest operacja planowania i obróbki wierszowaniem na tokarce. To takie pochodne wzgledem siebie...

Obie "kosztuja" pewne błedy gdy sie ich nie wykona nalezycie.

W cylindrach HD EVO mamy z tym problemem do czynienia.

Operacja wierszowania, czy tez zejścia w osi nie została wykonana do końca.

Dlaczego?

Z powodu "takich czasów"". To same poczatki i operacje te doskonałe nie były lub ze tak to ujme - skończone.

Narzedzie nie wykonało pełnej obróbki kończacej przejscie tylko osiagajac zaprogramowana wysokość Z wycofało sie do startu pozostawiajac tym samym częsc materiału z poprzedniego przejścia.

Znam to z autopsji gdyz kiedys programowałem takie maszyny i borykałem sie tymi problemami praktycznie codziennie. Zmuszony wtedy byłem do doprogramowywania osobnego przejscia wykańczajacego - tym razem w stałym Z.

Ale wrócmy do tematu -

Ta nieobrobiona do końca płaszczyzna to własnie podstawa cylindra do EVO.

Jest tam około 0.04 do 0.08 mm uskok na powierzchni około 25 do 30% podstawy cylindra.

Generalnie wyrównuje to uszczelka - ale jak sie łatwo domyslic - nie do końca.

Zanizenie to praktycznie w kazdym cylku wystepuje w pi razy oko tym samym miejscu czyli w okolicy szpilki (najwęższym uszczelninianym miejscu).

Dodajmy sobie do tego zmiany termiczne i starzenie sie tej francowatej uszczelki która pod wpływem temp., oleju i czasu robi sie twarda i krucha jak kamień.

No i w ten sposób powstaje nam piekny tradycyjny harlejowski olejowy wyciek... ;)

 

Sorry za OFF, ale nie pamietam, gdzie to miałem napisac. Pamietam tylko, ze to obiecałem Lechowi... :blush:

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...