Tradasace Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 witam Panie i PanówOstatnio zastanawiałem się co wkurza mnie najbardziej w jeździe na motocyklu.Mianowicie - lusterka , a dokładnie to konieczność unoszenia głowy , aby zobaczyć co dzieje się za mną gdy jestem schowany za owiewką przy prędkościach powyżej 180 kmh.Denerwujące jest to , że w jeżdzie po mieście wszystko widzę( inna pozycja za kierownicą) a na trasie muszę podnosić głowę zza szybki i lekko ją wysuwać w bok . Wówczas dochodzi do nieprzyjemnych wibracji głowy, kołnierza i innych.Cała czynność jest niebezpieczna , rozpraszam się i nie wiem czy np. nie najeżdża mi na dupę jakieś porsche :? Opływ strugi powietrza jest wytrącony z jakiegoś optymalnego przepływu , cierpi na tym także pasażer.Mam więc pomysł.Ponieważ próbowałem już ustawiać 1 lusterko inaczej niż drugie , ale to nie jest wyjście z sytuacji, postanowiłem podpatrzeć konstrukcje lusterek ciężarówek, które mają 2 wkładki w jednym , umożliwiające zobaczenie pojazdu mniejszego i krawędzi np.koła ale do rzeczy pamiętacie można kiedyś było kupić takie małe lusterka dalekosiężne do samochodów . Myślałem aby nakleić takie cudo , ale mała powierzchnia lusterka motocyklowego dyskwalifikuje takie rozwiązanie. Należy opracować nowe lusterka , tak aby w pozycji " skulonej" za owiewką przy dużych prędkościach pracowały tylko oczy . opracowałem wstępny projekt "2w1" , który mam zamiar zimą zrealizować , bede wdzięczny za wszelkie sugestie , być może ktoś z was ma już takie lustra lustro nr 1 jest niezależnie regulowane od 2 , które może być dalekosiężne-oddalające, ale nie musi.Trzeba by pewnie opracować nowy kształ ogólny lustra , być może również przesunąć go ciut do przodu motocykla, tak aby zwiększyć obszar widzenia i ograniczyć do minimum ruchy głową. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz-aprilia Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 Pomysl bardz dobry, ale chyba nie do zrealizowania w praktyce. Przy oddzielnej regulacji kazdego szkla tak mala powierzchnia za nic nie bedzie chciala trzymac ustawionej pozycji. Poza tym co z zaciekajaca woda w szpare miedzy tymi powierzchniami? Moze lepszy bylby pomysl z lusterek ciagnacych przyczepy campingowe? Czyli jakas nasadka z lustrem przedluzajaca normalne lusterko. Cytuj Potrzebujesz bezpłatnej pomocy prawnej? - Forum Prawnicze zaprasza - ]http://forumprawnicze.info/wykroczenia-i-prawo-drogowe-f10/] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
swiruradom Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 Ciekawe mam WUJKA - on sie takimi rzeczami zajmuje, kombinuje nie tylko tego typus rzcezy ale i elektronika itd dłubie nocami :( zapytam go myśle że coś poradzi ;) pozdro. ŚWIR ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamils Opublikowano 4 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2004 jak juz zmieniasz ksztalt lusterek to moze lepiej zamontowac wieksze i wkleic "takie małe lusterka dalekosiężne do samochodów"? chyba ze chcesz sie bawic samym wkladem a ja cos zle zrozumialem.. w kazdym badz razie powodzenia zycze :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PGR Opublikowano 6 Września 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2004 Obadaj katalog HEIN GERCIKE 2004 Widziałem tam coś, co może pomócMałe niezależnie montowane lusterko nie szpeci a moze pomóc sam jestem takim zianteresowany. MOże uda Ci się jakoś ładnie wkomponować albo dorobic na własną rękę podobne. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.