banditEXPO Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Czesc, Moze mi ktos tutaj pomoze.W sob zmarła mi mama, mam teraz 20 lat i studiuje zaocznie, znajomy powiedział mi ze nalezy mi sie renta do 26 roku zycia jesli bede sie uczyl.Zarabiam ponizej 2 tys na msc wiec dochody powiedzial ze nie beda problemem.Wiem tylko ze musze wypelnic wniosek w Zusie, wziac zaswiadczenie z uczelni ze jestem uczniem.Napewno musze jeszcze jakies inne dokumenty zabrac, wie ktos moze jakie? Pomóglby ktos w tej trudnej sprawie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanek Opublikowano 26 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2016 Wyrazy współczucia. Jak miałem 19 lat straciłem ojca.No cóż. Takie życie. Trzeba się - tak czy siak - wziąć w garść. Zadzwoń do jakiegoś oddziału ZUS-u. Myślę, że dokładnie Ci wytłumaczą, co i jak. Na pewno będzie potrzebny akt zgonu i jakieś potwierdzenie Twoich dochodów. Może zaświadczenie, może tylko oświadczenie. To będzie zależało od ZUS-u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wopoz Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Zmartwię Ciebie. Renta przysługuje osobie uczącej się w trybie dziennym i nie pracującej, do chyba 24 (26?) roku życia przy spełnieniu wcześniejszych warunków. Pracujesz i zarabiasz więc wątpliwe jest wg mnie przyznanie renty, chyba że faktycznie poziom Twoich zarobków coś w tym znaczy. Oczywiście nie traktuj tego jako wyroczni i sprawdź sam w ZUS. Z dokumentów koniecznych do uzyskania renty są potrzebne świadectwa pracy za ostatnie (?) ileś lat pracy Twojej mamy z wysokością zarobków, do określenia poziomu ewentualnie przysługującej renty. Próbuj. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...