patryk1267 Opublikowano 22 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2016 Witam. Po czym poznać czy silnik pochodzi od sokoła 125, A nie np od shl lub wfm ... są jakieś znaki bicia szczególne które miały tylko sokoły na silnikach?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qlimaxDJ Opublikowano 27 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2016 Czołem! Swego czasu trochę siedziałem w temacie tych silników,ale za mało wiadomo,żebyś mógł stwierdzić bez tabliczki znamionowej,że jakiś silnik był na 100% zamontowany w sokole. Z moich obserwacji wynika,że taki silnik musiałby mieć niski numer zaczynający się od X. Np silnik o numerach X06500 to będzie na pewno SHL ,najpewniej rok 1949,więc trzeba szukać jeszcze niższej numeracji. Druga rzecz jaką zauważyłem to nadlany symbol "1" na lewym karterze, gdzie w SHLkach U48 spotykałem się z symbolem "2". Mam oba takie silniki,przy czym ten z symbolem "1" jest złożony z dwóch innych połówek,więc numeracja mu się nie zgadza. Ogólnie trzeba dużo zdjęć przeglądać w necie :P A tutaj w Onecie znalazłem takie coś o silniku sokoła: "Zmiany w silniku - na podstawie materiału zdjęciowego można wnioskować, że pierwsze silniki S01 posiadały na pokrywie sprzęgła i na prawej pokrywie poziomy nadlew wzmacniający oraz pojedyncze wyprowadzenie przewodu prądowego z przodu silnika. Drugie wyprowadzenie biegło z dołu silnika (na podst. egzemplarza nr 207). Takie właśnie silniki były montowane w pierwszych egzemplarzach Sokoła. W znanym egzemplarzu o numerze ramy zbliżonym do 100, wmontowano silnik o numerze powyżej 700 - już z charakterystycznym "ptakiem".w pierwszych modelach stosowano gaźniki Zenith Mg17, później Jikow oraz G16." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.