-OLO- Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Pozdrowienia,potrzebuje porady, doradztwa.Zakupiłem szybkę oryginalną, mocowanie: szybki montaż do yamaha xvs1300, zamontowałem ... i niespodzianka opisywana już na łamach forum. Przy prędkościach powyżej 70-80 km/h turbulencje, zawirowania od szyby tworzą efekt wibracji, drgań kasku, tak mocny że aż zęby dzwonią. Szyba dobrana wg sugestii forumowych - koniec lekko poniżej oczu.Poczytałem na forum o ustawieniach kątów natarcia, odległościach itp ... ale u mnie brak jakichkolwiek regulacji.Czytałem również o deflektorach kolanowych ew. górnych na szybę ... i tu pytanie: Czy ktoś z naszego regionu posiada takowąż szybkę aby doradzić, porównać .. sprawdzić organoleptycznie o co biega. -OLO- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesek5 Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Olo ja mam takie moto z szybą , jak chcesz zobaczyć to dzwoń 888249915 możemy się spiknąć i zobaczysz jak to u mnie wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-OLO- Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2016 Kesek dziękuję za porady i możliwość obwąchania tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fizyk78 Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) Przy prędkościach powyżej 70-80 km/h turbulencje, zawirowania od szyby tworzą efekt wibracji, drgań kasku, tak mocny że aż zęby dzwonią. Nie mam takiego moto to się wypowiem (nick zobowiązuje).Wraz z prędkością rośnie różnica ciśnień pomiędzy powietrzem tym za szybą a tym co przelatuje z góry.Uwaga, bo nie każdemu się to w głowie mieści . Powietrze które leci nad szybą ma niższe ciśnienie niż to za szybą przez co czasami powstają zawirowania powietrza a w efekcie jest jakby Ci powietrze chciało zerwać kask lub nim rzucało (w tym wypadku trafia ci głowa idealnie w zawirowanie).najprostsze rozwiązanie jest zluzować szybkę ( i gacie), czyli pozwolić by w szczelinie pomiędzy szybą, reflektorem i innymi gratami wpadało troszkę powietrza co pozwoli by różnica ciśnień i prędkości powietrza nie była tak wielka ( to przesunie ten sam efekt do prędkości znacznie większych).Inna droga to niewielki otwór w szybie (czasami jest to łezka czy inna dziura, byle nie gwizdała, ale zmniejszała ciśnienie .Najbardziej niepolecaną metodą , moim zdaniem, jest postawienie szyby prawie pionowo co da efekt zawirowań prawie za szybą, czyli zanim powietrze dotrze do głowy to już ciśnienia względnie się posprzątają. Tutaj im mniej aerodynamicznie tym lepiej bo szybciej zawirowania się pojawiają i może do pozycji głowy już się uspokoją. Oczywiście deflektor też może pomóc jako taki element kierunkowy :) ...Mam nadzieje, że tym przydługim opisem pomogłem. Pamiętaj - nie znam się to się wypowiem :).... Fizyk Edytowane 22 Kwietnia 2016 przez fizyk78 Cytuj Bawarska Maszyna Wędrowna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-OLO- Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 (edytowane) Powietrze które leci nad szybą ma niższe ciśnienie niż to za szybą przez co czasami powstają zawirowania powietrza a w efekcie jest jakby Ci powietrze chciało zerwać kask lub nim rzucało (w tym wypadku trafia ci głowa idealnie w zawirowanie).Racja, dodatkowo tworzy się zasysanie powietrza od spodu, spod szyby, efekt skrzydła. Zjawisko dla mnie zrozumiałe. Najbardziej niepolecaną metodą , moim zdaniem, jest postawienie szyby prawie pionowo co da efekt zawirowań prawie za szybą czyli zanim powietrze dotrze do głowy to już ciśnienia względnie się posprzątają. Czyli tutaj im mniej aerodynamicznie tym lepiej bo szybciej zawirowania się pojawiają i może do pozycji głowy już się uspokoją. Oczywiście deflektor też może pomóc jako taki element kierunkowy :) ...Z regulacją nic nie zaszaleję, pełny brak regulacji. Jedynie kombinacja dystansami (podkładkami) pod mocowaniem uchwytów do moto, ale to niewiele wyreguluje. Szyba, jak patrzę z boku, dość pionowo postawiona.Deflektory muszę przemyśleć i może sprawdzić na żywo, górny jak i kolanowe. najprostsze rozwiązanie jest zluzować szybkę ( i gacie), czyli pozwolić by w szczelinie pomiędzy szybą, reflektorem i innymi gratami wpadało troszkę powietrza co pozwoli by różnica ciśnień i prędkości powietrza nie będzie tak wielka ( to przesunie ten sam efekt do prędkości znacznie większych).Szczelina pomiędzy reflektorem i szyba jest dość duża (łapa włazi) Inna droga to niewielki otwór w szybie (czasami jest to łezka czy inna dziura, byle nie gwizdała, ale zmniejszała ciśnienie .To jest interesujące. Zastanawiam się nad lokalizacją takiego otworu. Bardzo dziękuję za pomoc Fizyk. -OLO- http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/130882-deflektory-do-midnight-star-xvs-1300-vstar-turbulencje/ Ten post wiele wnosi. -OLO- Edytowane 22 Kwietnia 2016 przez -OLO- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jami Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Jeśli pozwolicie , wtrącę trzy grosze . Wobec powyższego po jakiego grzyba instalować szybę w takiej wolnobieżce jak XVS 1300 ? Czy przypadkiem nie bez kozery rzeczona szyba jest w akcesoriach a nie na wyposażeniu , nawet opcjonalnym ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-OLO- Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 (edytowane) Są gusta i guściki. Wielu mówi że cruiser z szybą wygląda bee.Jami, dlaczego taka decyzja:- do jazdy spacerowej szyba nie, dlatego szybki montaż / demontaż- do szybszej jazdy, przelotów, szyba koniecznie, bez szyby czułem że mi ręce wyrwie - opory powietrza ( a teraz dylematy: wyrwane łapy czy dzwoniące zęby :( )- robaczki pozostają na szybie (raz kiedyś robaczek uderzył mnie w gardło ... niezapomniane doświadczenie)- i mnie jakoś takoś się z szybą podoba i najważniejsze ... Kesek ma ... też mieć chcę, no ! :D Pozdr.-OLO- Edytowane 23 Kwietnia 2016 przez -OLO- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jami Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Kiedyś miałem Drag Stara 1200classic , miałem szybę , ale nie była montowana bardzo pionowo , po jakimś kątem , była niska , zdecydowanie poniżej linii oczu . Nie miałem żadnych turbulencji . Bardziej reflektor niż szyba . Rozważ inny model szyby lub zmień mocowanie , no i opitol kilka centymetrów pleksi :-) Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.