Skocz do zawartości

Cross Cagiva - skrzynia biegów zapadła się


motorcyc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, kompletnie nie znam się na mechanice, proszę Was o wstępną ocenę. Motocykl to Cross/Enduro Cagiva - prawdopodobnie model super city 50 z 1992 roku. Niedawno kupiony, podobno ma tylko 3 biegi (wg zapewnień sprzedającego). I do dzisiaj rzeczywiście 3 biegi wchodziły i było jako tako ok.

 

A teraz do rzeczy.

 

Stałem na luzie. Chciałem wrzucić jedynkę. Sprzęgło + wciskam w dół bieg. Odkręcam gaz i popuszczam sprzęgło - nie jedzie. Czyli bieg nie zaskoczył. Robię to samo żeby wrzucić jedynkę. I jeszcze raz to samo. W końcu wcisnąłem jedynkę nieco mocniej w dół (w nadziei, że robiłem poprzednio zbyt lekko). I nagle j*b. Wskoczył bieg parę poziomów niżej jak jedynka, czyli tak jakby bieg "zapadł się" poniżej poziomu biegów na kolejny luz. Wszystkie biegi teraz na wyłączonym silniku na postoju przeskakują nawet bez sprzęgła przy lekkim dotknięciu. Znalezienie jedynki graniczy z cudem, gdyż zrobiło się pełno tak jakby biegów, z których większość to "luz".

 

Jakimś cudem dojechałem wbiłem prawdopodobnie jedynkę i dojechałem do domu, ale bieg całkowicie stracił moc i ledwo rusza (lub być może jedynka całkowicie zniknęła i była to dwójka)

 

Co takie objawy mogą oznaczać? Wybaczcie za tak łopatologiczne tłumaczenie, ale jestem początkujący, a najbardziej smutny jest fakt, że motocykl był pożyczony :sad: Będę wdzięczny za każdą opinię :lalag:

Edytowane przez motorcyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor