Skocz do zawartości

Dziura w obrotach GPZ500S


Rekomendowane odpowiedzi

Dlatego dobrze też mieć jakiegoś nakeda, nawet niekoniecznie małego - mycie tego po deszczu to dosłownie chwila moment :D.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Ja trochę śmigam swoim, już idzie 2-i tyś. km. Mycie po deszczu to trochę przykra sprawa. Ja jak coś, to na drugi sprzęt, jakiegoś w teren , pola las itp.

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o regularnym serwisie, typu olej, filtry, płyny itp. Zadbaj trochę, a Kawa będzie służyła długo :). Lokalny diler Kawasaki mówił, że nierzadko trafiają się sprzęty z przebiegiem grubo ponad 80k mil.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem na ten Manual. Jedyna przyczyna to może być termostat. A jeżeli jest dobry, a w moim chyba tak jest (jeszcze go zbadam ), to nie ma co szukać .

To grzanie chłodnicy zaraz po uruchomieniu może wynikać, że w kołnierzu termostatu jest taka fajna dziurka 5,6 mm. Mi to wygląda na tzw. Mały Obieg płynu chłodzącego. Nie wiem jak jest u Ciebie. Ale Ty masz dodatkowy Mały Obieg przez podgrzewacze gaźników, u mnie takiego czegoś nie ma. Jak by tej dziury nie było to by chyba pompa miała za ciężko na zamkniętym termostacie. A że w obiegu jest nie całe 2 litry płynu, to go od razy piec podgrzewa.

 

Taka jest moja teoria, choć mogę się grubo mylić.

 

Major jakim olejem zalewasz silnik ?

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej teorii można dopisać fakt, że rurki układu chłodzenia są poprowadzone w głowicy dosłownie centymetry od komór spalania, więc siłą rzeczy chłodnica będzie oddawała ciepło dość szybko :).

Co do oleju, to moja stoi bez :P. Zalecany to dinozaurowy 10W40, choć można też używać półsyntetyka o takiej samej gęstości. Wersja dla oszczędnych to jakikolwiek marketowy minerał, też tej samej gęstości. Znam kilku typków, którzy leją samochodowy z ASDA i sobie chwalą. Ponoć ani sprzęgło się nie skleja ani nic :).

Ja w swojej będę zalewał Motul 4T 10W10, bo akurat mam taki do Suzy.

Edytowane przez Major87

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:lalag: Akurat zalałem Motulem 4T 10W40. Widzę , że piec, nie ma za bardzo apetytu na niego. Jak już nie trzeba dolewać 0,5 litra na 1000 km to jet OK. Lecz przyznam, że bujam się spokojnie, bez pałowania moto :crossy:



:lalag: Akurat zalałem Motulem 4T 10W40. Widzę , że piec, nie ma za bardzo apetytu na niego. Jak już nie trzeba dolewać 0,5 litra na 1000 km to jet OK. Lecz przyznam, że bujam się spokojnie, bez pałowania moto :crossy:

Ha. Do mojej Żelaznej Dziewicy :bigrazz: Zmówiłem nowego kapcia do przodu i klocki. Tył jeszcze musi poczekać



:lalag: Akurat zalałem Motulem 4T 10W40. Widzę , że piec, nie ma za bardzo apetytu na niego. Jak już nie trzeba dolewać 0,5 litra na 1000 km to jet OK. Lecz przyznam, że bujam się spokojnie, bez pałowania moto :crossy:



Ha. Do mojej Żelaznej Dziewicy :bigrazz: Zmówiłem nowego kapcia do przodu i klocki. Tył jeszcze musi poczekać

 

Przy kupnie filtra powietrza trafiłem na sprzedającego nic niewiedzącego. Na zapytanie czy go zalewa się olejem. Rozłożył ręce. Na pewno nie jest papierowy, raczej jakaś gąbka. Po wyjęciu go, i obmacaniu stwierdziłem, że suchy jest jak Sahara . Kupiłem jakiś mega kosmiczny olej do filtrów i zalałem go. Na pewno nie zaszkodziło mu to, nie rozłazi się itp. Zachował swoje pierwotne kształty

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam gąbkę u siebie, też sucha jak pani w podeszłym wieku :). Przed uruchomieniem moto dostanie nowy zestawik filtrów i będzie gitara.

Jaką gumę zamówiłeś?

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Panie, szaleństwo :D. Ja mam u siebie Pirelli City Demon na przodzie, na tyle Pirelli Sport Demon. O ile CD sprawdzają się w małej Suzie, o tyle nie bardzo podchodzi mi jazda na nich na większym moto. W deszczu są po prostu podłe.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą dałem 2-stówy. Na tył chce założyć 130-ki i tu już 4-stóweczki.



No jeszcze trzeba zainwestować w dobry strój na moto. Bo teraz to jeżdżę w kościelnej kurce :biggrin: . Ale, uwaga skóra.

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam kolegów.

Panowie może orientujecie co to za cudo mam ( na foto ). Nie wygląda mi to na stelaż pod kufry, może stelaż się do tego montuje. Ostatnio zaczepiałem do tego siatkę elastyczną ( przewoziłem gabaryty na siedzeniu). Ciekawe, bo zamki są do tego na klucz i to z dwóch stron.

A tak przy okazji, szukam jakiś kufrów bocznych. Mocowanie to bym sam do nich zrobił. Mam z czego i czym to zrobić.

Za info z góry dzięki.



Czekajcie na fotki mam problem z wysłaniem



post-78928-0-87561400-1432823437.jpg



post-78928-0-07300000-1432823565.jpg

Po czym sprawdzić kandydata na dobrego motocyklistę? A po tym, że przejechał minimum jeden sezon i nadal żyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych śmiesznych urządzeń możesz Pan sobie podłączyć kask swój i pasażerki. Co prawda moje są nieco zardzewiałe i nie mam pojęcia jak to działa, ale tak stało w manualu :D

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy nie będę musiał tego wymienić, bo jakiś pedał połamał oryginalne kluczyki do mojej kawy i za cholerę żaden z tych, które mam, nie pasuje do zamków.

Tak czy siak, kasku raczej bym na moto nie zostawiał... :D

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...