Mumia Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Witam. Mam następujący problem. Rok temu zakupiłem hondę cr 125 z 1996r. Jako zielonemu został mi wcisniety kit ze z 4 na piatke trzeba przerzucic bieg 2 razy. Teraz wiem ze to była wada skrzyni a jest ona 6 stopniowa i z tym biegiem był bubel mianowicie: wajchniecie 2 razy dawało wymagany rezultat ale przerzucal on z 4 na 6 a 5 bieg był w jedna strone. Co to znaczy? Jak dałem gazu motocykl pracował jak na sprzęgle(nie zazębiało biegu) a jak pusciłem gaz to tym biegiem hamował. Nie przeszkadzało mi to do momentu gdy zaczeła mi wyskakiwac 4. Teraz motocykl padł a ja rozpołowiłem silknik i postanowiłem zrobic remont ale. Wszystkie tryby są dobre, mechanik powiedział że jak nowe tylko 4 bieg ma lekko pozaokrąglane miejsca gdzie biegi się zazebiają ale gdyby było wszystko ok to powiedział ze powinno to wszystko dobrze chodzic i powiedział że ona była rozbierana i ktoś źle złożyłi dlatego te biegi tak smiesznie chodza. Głownie chodzi mi o to zeby ktos powiedział czy miał podobne problemy i co zrobic? Jedynym moim pomysłem jest złożenie wszystiego od poczatku bo wydaje mi sie ze to da porzadany rezultat ale zeby to zrobic potrzebuje schematy złożeniowe i dlatego pisze ten post. Dodatkowo dodam jesli miał by ktos cos do doradzenia ze dwa wodziki sa lekko przytarte jak by ciagle pracowały (nie tylko podczas przerzucania biegow). Prosze o pomoc, najlepiej gdyby jakies dokladne schematy jak te choinki złożyc po kolei, wszystkie podkladki i ich wymiary., Dziekuje bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tu masz schemat jak złożyć wszystko http://www.partzilla.com/parts/search/Honda/Motorcycle/1996/CR125R+A/TRANSMISSION/parts.htmlW skrzyni każda zębatka ma pewną ilości zębów . Na tym schemacie masz to opisane jaka zębatka z iloma zębami w które miejsce wchodzi itd.Niektóre wyglądem są identyczne,ale różnią się ilością zębów.Jeśli mechanik doszukał się zaokrąglonych krawędzi sprzęgła kłowego,to masz już przyczynę.Jeśli kły będą zaokrąglone,to bieg będzie wyskakiwał podczas przyspieszania. Hamować silnikiem będzie normalnie.Jeśli wodziki są przytarte,to zalecałbym wymianę-najlepiej na całą kompletną z innego sprawnego moto-również z bębenkiem (wybierakiem,programatorem czy jak tam zwał)Koszt od 400 do 800 stów.Zależy jak trafisz. Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nagaroth Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 CR 125 ma 5 biegów. Przynajmniej moja 2000 i kumpla 1997. Nowsze tak samo, nie wiem jak 96' ale raczej to jest to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 CR 125 ma 5 biegów. To zależy od rocznika.Ogólnie,to od 98 gdy wychodziły w alu ramie były wersje z pięciobiegową skrzynią. Zdarzały się też szóstki.Sam upalałem 2002 z 6 .Twój kolega ma pewnie wpakowaną skrzynię od nowszej generacji,bo do 98 wszystkie miały 6 Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.