Skocz do zawartości

rejestracja enduro/ cross, rejestracja pod kat. A2

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem wszystkim! Od pewnego czasu zastanawiam śie nad zakupem jakiegoś crossa ale że jestem zielony w tym temacie chciałem troche poczytać i nabrać wiedzy, czytając tematy na tym forum jedynie wszystko mi się pomieszało. Pierwsze czego za bardzo nie moge zrozumieć to które motocykle mogą być zarejestrowane, znalazłem takie ogłoszenie: http://otomoto.pl/ktm-exc-250-2t-z-doku-do-rej-M4182383.html rozumie że ten motocykl to enduro które mozna normalnie zarejestrować a tego już nie http://otomoto.pl/ktm-sx-250-piekny-M4195274.html bo to cross?

Zastanawia mnie też jeżeli kupie tego exc i go zarejestruje i wykupie ubezpieczenie to czy jak mi się coś stanie ,,w terenie" to bedzie należało mi się jakieś odszkodowanie? Jezeli nie to jakie dodatkowe ubezpieczenie bedzie mi potrzebne?

2. problem to zmniejszenie mocy aby pasowało na kategorie prawa jazdy A2, znalazłem że ten model ma 37kW a na A2 nie może przekraczać 35kW. W necie znalazłem taki oto sposób biore motocykl po zakupie (przed przejestrowaniem go na siebie) jade znim na hamownie OSKP i oni mi wystawiają papiery i z tymi dokumentami lece do WK i mam juz gotowy motocylk którym moge się poruszać po drogach bez lipy. Przerabiał to ktoś?

AD 1.

Czołem wszystkim! Od pewnego czasu zastanawiam śie nad zakupem jakiegoś crossa ale że jestem zielony w tym temacie chciałem troche poczytać i nabrać wiedzy, czytając tematy na tym forum jedynie wszystko mi się pomieszało.

Obawiam się że to nie wina akurat TEGO forum...

Pierwsze czego za bardzo nie moge zrozumieć to które motocykle mogą być zarejestrowane

Zarejestrowane (pomijając takie które już były/są zarejestrowane) to tak w skrócie to mogą być takie które mają odpowiednie dokumenty i takie które przejdą przegląd techniczny. Ten przegląd techniczny jest dosyć ważny i ciężko żeby przeszedł go motocykl który np nie ma żadnych świateł.