Gość Panek Opublikowano 30 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2014 (edytowane) Witam ! Chciałbym was zapytać, czy tuleja dystansowa zębatki w modelu TS ma taki sam wymiar jak w modelu ETZ ?Pytam dlatego, że podczas demontażu tylnego koła wraz z zębatką i resztą elementów zauważyłem, że brakowało tulejki dystansowej jaka występuje w nowszych modelach. Stara plastikowa obudowa zębatki posiada duże wyżłobienie i nie nadaje się zbytnio do ponownego montażu, jednak po montażu nowych elementów, tj. nowy zestaw napędowy licznika, nowa obudowa plastikowa, łożyska zauważyłem, że po dokręceniu całego zestawu do ramy motocykla koło pracuje ciężko. przed dokręceniem wszystko pracuje prawidłowo. Dla sprawdzenia, włożyłem podkładkę w środek piasty zębatki na tę krótszą ośkę aż pod same łożysko, następnie ponownie złożyłem wszystko do kupy i po tym zabiegu koło pracuje lżej, lecz to nie jest zachwycający rezultat.Dodam tylko, że stare podzespoły pracowały lekko, jednak należało już zmienić cały układ napędu licznika wraz z zębatkami oraz łańcuch ponieważ te elementy były zużyte. Szukałem w internecie takiego dystansu ale wszędzie są dostępne wyłącznie do nowszych modeli MZ. Więc proszę o poradę w tym temacie. Edytowane 30 Września 2014 przez Panek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawle365 Opublikowano 1 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2014 z tego go co rozumiem to chodzi ci o tą tuleje z lewej strony motoru (patrząc od tyłu ) czyż tak. A po wymianie obudowy i zębatki koło po dokrecenie osi cieżko się kręci? dobrze to rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 http://imgur.com/eooEeZI Na powyższym rysunku poglądowym z modelu ETZ 150 owa tulejka znajduje się pod numerem 9. Właśnie chodzi mi o ten element. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawle365 Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 w mojej mz 250 ts nie ma tej tulejki . też miałem problem gdy wymieniałem układ napedowy. problemem okazał sie kołnież zebatki który w chodzi w koło. należało przetoczyć owy kołnież i po problemie. jeżdże już ponat rok i nie ma żądnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Ts 250 nie ma tego dystansu, jego rolę pełni odpowiedni nadlew w obudowie łańcucha. Napisz jaką masz osłonę, stara produkcja z bakelitu czy nowe z tworzywa Abs? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 2 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2014 Ta nowa osłona jest z tworzywa. Zastanawia mnie jednak fakt, że ta stara osłona po skompletowaniu nowego zestawu napędowego licznika również stawia opory, jednak w 100% ślimak wraz z wałkiem napędu licznika mają odpowiednią ilość zębów.Powiedzcie mi, czym szczególnym różni się osłona z bakelitu od tej ze zwykłego tworzywa ? Bo porównywałem dwie obudowy tzn starą i nową, którą kupiłem i nie widzę pomiędzy nimi żadnych różnic, najprawdopodobniej ta stara też nie była oryginalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannex Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 Pokaż foto wszystkich elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Panek Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 (edytowane) Z braku czasu nie miałem możliwości wstawienia zdjęć. Postaram się w dniu dzisiejszym to zrobić. P.S Otóż znalazłem przyczynę złej pracy tych elementów. Kołnierz nowej zębatki jest źle zwymiarowany. Musiałem zastosować podkładki dystansujące, aby móc ustalić prawidłowe położenie zębatki względem obudowy (podkładki włożyłem na oś zębatki).Po tym zabiegu wszystkie elementy pracują płynnie. Wielkie dzięki za porady w tym temacie. Edytowane 7 Października 2014 przez Panek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.