Skocz do zawartości

MZ TS 250 - tuleja dystansowa zębatki


Gość Panek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Chciałbym was zapytać, czy tuleja dystansowa zębatki w modelu TS ma taki sam wymiar jak w modelu ETZ ?

Pytam dlatego, że podczas demontażu tylnego koła wraz z zębatką i resztą elementów zauważyłem, że brakowało tulejki dystansowej jaka występuje w nowszych modelach. Stara plastikowa obudowa zębatki posiada duże wyżłobienie i nie nadaje się zbytnio do ponownego montażu, jednak po montażu nowych elementów, tj. nowy zestaw napędowy licznika, nowa obudowa plastikowa, łożyska zauważyłem, że po dokręceniu całego zestawu do ramy motocykla koło pracuje ciężko. przed dokręceniem wszystko pracuje prawidłowo.

Dla sprawdzenia, włożyłem podkładkę w środek piasty zębatki na tę krótszą ośkę aż pod same łożysko, następnie ponownie złożyłem wszystko do kupy i po tym zabiegu koło pracuje lżej, lecz to nie jest zachwycający rezultat.

Dodam tylko, że stare podzespoły pracowały lekko, jednak należało już zmienić cały układ napędu licznika wraz z zębatkami oraz łańcuch ponieważ te elementy były zużyte.

Szukałem w internecie takiego dystansu ale wszędzie są dostępne wyłącznie do nowszych modeli MZ. Więc proszę o poradę w tym temacie.

Edytowane przez Panek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej mz 250 ts nie ma tej tulejki . też miałem problem gdy wymieniałem układ napedowy. problemem okazał sie kołnież zebatki który w chodzi w koło. należało przetoczyć owy kołnież i po problemie. jeżdże już ponat rok i nie ma żądnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nowa osłona jest z tworzywa. Zastanawia mnie jednak fakt, że ta stara osłona po skompletowaniu nowego zestawu napędowego licznika również stawia opory, jednak w 100% ślimak wraz z wałkiem napędu licznika mają odpowiednią ilość zębów.

Powiedzcie mi, czym szczególnym różni się osłona z bakelitu od tej ze zwykłego tworzywa ? Bo porównywałem dwie obudowy tzn starą i nową, którą kupiłem i nie widzę pomiędzy nimi żadnych różnic, najprawdopodobniej ta stara też nie była oryginalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z braku czasu nie miałem możliwości wstawienia zdjęć. Postaram się w dniu dzisiejszym to zrobić.

 

P.S Otóż znalazłem przyczynę złej pracy tych elementów. Kołnierz nowej zębatki jest źle zwymiarowany. Musiałem zastosować podkładki dystansujące, aby móc ustalić prawidłowe położenie zębatki względem obudowy (podkładki włożyłem na oś zębatki).

Po tym zabiegu wszystkie elementy pracują płynnie. Wielkie dzięki za porady w tym temacie.

Edytowane przez Panek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...