Skocz do zawartości

Honda nx 125 - nadmierne zużycie zbieraków tylnego koła


Fox199
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Niedawno kupiłem wymienioną w temacie Honde nx 125. Przy okazji wymiany opony zauważyłem spore luzy na tylnej zębatce, po rozebraniu okazało sie ze sa to zużyte gumy zbieraków

 

Stare zbieraki wyglądały tak (rozcięte żeby wyjąć z piasty)

http://files.tinypic.pl/i/00579/5butqtfbeo1q.jpg

 

Zamówiłem nowe, wymieniłem wszystko super, zero luzu, Po +- 300km luzy powróciły do stanu pierwotnego zębatka lata na wszystkie strony. Zgłupiałem, rozebrałem ponownie i oto co zobaczyłem:

 

Zbieraki po przejechanych 300km:

http://files.tinypic.pl/i/00579/pd14737l94wc.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00579/uzbr0vupjjez.jpg

Wszystkie 4 gumy wytarte praktycznie do zera wkierunku ciągniecia koła przez śruby zębatki

 

I tutaj pytanie do bardziej doświadczonych, może ktoś zetknał się z problemem:

Co mogło być przyczyną tak szybkiego zużycia? Nie wierze że części ktore kupiłem (dokładnie stąd: http://www.wemoto.pl/bikes/honda/nx_125_k_s_f_transcity_italy/89-99/picture/cush_drive_rubber_-_set/ ) mogły być aż tak kiepskie żeby rozsypać sie po 300km, gdzie powinny wytrzymać przebiegi liczone w tysiącach

 

Chwilowo dopóki nie wymyśle przyczyny zjawiska zastosowałem prowizoryczne rozwiązanie, nawciskałem zwinietą dętke w miejsce wytarej gumy :) I o dziwo po kilkudziesieciu km luzy na zębatce są zerowe :) Niżej zdjęcia tymczasowego rozwiązania:

 

http://files.tinypic.pl/i/00579/ek608whods6i.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00579/2kckwdtls4mp.jpg

 

Swoją drogą, jak sie nieraz przekonałem prowizorka często okazuje sie najtrwalszym rozwiązaniem, więc możliwe że tak już zostanie jeżeli luzy nie będą sie powiększać :)

 

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to jednak na gówniany materiał a tymbardziej, że prowizorka nie wykazuje zużycia w tak szybkim czasie.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly element jest nowy, wewnętrzne tuleje fabrycznie są jakby sklejone z gumą tworząc jeden element jako całość i oczywiśćie były proste, na zdjeciach są osobno bo poprostu wytarły gume i wyleciały jak zdjąłem zębatke.

 

Istnieją natomiast bardzo niewielkie luzy między śrubami mocującymi zębatke a wyżej wspomnianą wewnętrzną tuleją, natomiast są to ułamki milimetra a sama zębatka wchodzi w nie i tak z niewielkim oporem wiec nie sądze żeby to był problem

 

Swoją drogą: kolejne kilkadziesiąt kilometrów na załatanych dętką zbierakach i zero luzu na zębatce, jako rozwiązanie tymczasowe jaknajbardziej polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...