IZO Opublikowano 14 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2014 (edytowane) Witam Znalazłem przypadkiem na jakimś forum przypadek gdzie gościowi jacyś mechanicy założyli obydwa lewe górne wahacze do civica. Z ciekawości aż odkopałem jakieś wahacze, zdjąłem koło i porobiłem przymiarki. Z obserwacji wynika mi że zamieniając górne wahacze stronami przesuwam górne mocowanie sworznia w kierunku tyłu auta tak że aż trzeba by aż całą zwrotnice trochę przekręcić, ale ponoć się da :D I teraz o co mi chodzi, w symulatorach wyścigowych (ja korzystam głównie z forza motorsport na xbox) zawsze jest możliwość regulacji tego jakby przesunięcia górnego mocowania wahacza względem zwrotnicy, zwie mi się to po angielsku Caster. Cofając mocowanie w tył caster robi się dodatni i w efekcie skręcając koła, zewnętrzne koło przechodzi w negatyw a wewnętrzne w pozytyw, pomaga to lepiej wykorzystać oponę na winklach. I teraz zastanawiam się czy przypadkiem nie uzyskam zamianą tych wahaczy tego właśnie efektu. Zna się ktoś może na geometrii samochodowej żeby podpowiedzieć czy dobrze w ogóle widzę całą te sprawę i czy ta zamiana ma racje bytu ? Mam nadzieje że da się to zrozumieć i że nic nie popieprzyłem. Edytowane 14 Września 2014 przez IZO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.