Skocz do zawartości

Zamiana górnego wachacza prawy na lewy. Civic ek wielowachacz


IZO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Znalazłem przypadkiem na jakimś forum przypadek gdzie gościowi jacyś mechanicy założyli obydwa lewe górne wahacze do civica. Z ciekawości aż odkopałem jakieś wahacze, zdjąłem koło i porobiłem przymiarki. Z obserwacji wynika mi że zamieniając górne wahacze stronami przesuwam górne mocowanie sworznia w kierunku tyłu auta tak że aż trzeba by aż całą zwrotnice trochę przekręcić, ale ponoć się da :D

 

I teraz o co mi chodzi, w symulatorach wyścigowych (ja korzystam głównie z forza motorsport na xbox) zawsze jest możliwość regulacji tego jakby przesunięcia górnego mocowania wahacza względem zwrotnicy, zwie mi się to po angielsku Caster. Cofając mocowanie w tył caster robi się dodatni i w efekcie skręcając koła, zewnętrzne koło przechodzi w negatyw a wewnętrzne w pozytyw, pomaga to lepiej wykorzystać oponę na winklach.

 

I teraz zastanawiam się czy przypadkiem nie uzyskam zamianą tych wahaczy tego właśnie efektu. Zna się ktoś może na geometrii samochodowej żeby podpowiedzieć czy dobrze w ogóle widzę całą te sprawę i czy ta zamiana ma racje bytu ?

Mam nadzieje że da się to zrozumieć i że nic nie popieprzyłem.

Edytowane przez IZO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...