Skocz do zawartości

BMW K1300R wentylator się nie włącza


obi125
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie,

 

odchodzę juz od zmysłów co może być przyczyną nie włączania się wentylatora w BMW K1300R z 2009r.

Generalnie wymieniłem już płyn, założyłem nowy czujnik temperatury. Wentylator po włączeniu testu z kompa odpala.

Po rozgrzaniu, w momencie kiedy wentylator powinien się wlączyć wyrzuca błąd i silnik wchodzi w tryb serwisowy, Do tego momentu wszystko działa idealnie.

Zauważyłem dzisiaj, że po odpaleniu zimnego moto ze zdjętą kostką z czujnika, wentylator tez odpalił na jakąś minutę, później wyrzuciło błąd.

 

Czy macie jakikolwiek pomysł co może się dziać? Dodam, że problem pojawił się po przejechaniu 100km po lekkim ślizgu. Może to mieć jakieś znaczenie? Myslicie, że winny może być komputer? W układzie jest tylko jeden czujnik temperatury- brak włącznika na chłodnicy.

 

 

 

Rafał

 



dodam, że układ odpowietrzony. Chłodnica robi się gorąca, pompa wytwarza ciśnienie. Czujnik znajduje się na górze silnika- po wymianie luzowałem go czekając aż wycieknie płyn aby pozbyć się ewentualniej "bańki" powietrza.

Edytowane przez obi125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po podpięciu pod kompa pokazuje błąd componentu 1. Jeżeli chodzi o zegary to po przekroczeniu połowy skali temperatury wyrzuca najpierw błąd silnika + plus żółty trójkąt, a po sekundzie czerwony.



po podpięciu pod kompa pokazuje błąd componentu 1. Jeżeli chodzi o zegary to po przekroczeniu połowy skali temperatury wyrzuca najpierw błąd silnika + plus żółty trójkąt, a po sekundzie czerwony.

Oczywiście jeżeli zbiję temperaturę, wszystko wraca do normy. Przy jeździe poza miastem problem nie występuje- wentylaor nie musi się włączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli prawidłowośc w BMW została zachowana to komponent nr 1 na którymkolwiek urządzeniu traktowanym oddzielnie, znaczy np. wentylator

no wiec tym nr jeden jest zawsze kabel zasilający.

Być może źle zaciśnięty krimp albo wilgoc go podżarła pod izolacja itp.... Oporność inna niż założona serwisowo

 

komp widzi jako zepsuty drut i nie odpala żeby cos się nie zjarało. Srawdź go-zmierz albo serwis :)

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyjnik jest 2-pinowy. Jeżeli chodzi o błąd to prawda- wymienionych tam było kilka rzeczy i między innymi wentylator. Ale czy odpaliłby podczas testu z kompa gdyby coś było z przewodami? :)

Wpadłem na jeszcze jeden pomysł. Pod zbiornikiem znalazłem jednen jedyny przekaźnik jaki mam w motocyklu. Numer. z ETK 61367704174. Z tego co widzę identyczny montowany był m.in w serii 3 jako przekaźnik od wentylatora, więc spróbuję go wymontować i odpalić moto. Jeżeli rozrusznik zadziała to znaczy, że nie był od niego i jedyną opcją jaka zostaje jest wlaśnie wentylator. czy dobrzę myślę? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle się wyraziłem, tak po chłopsku :) Nie odpala---- miałem na myśli--- nie uruchamia urządzenia X czyli np. wentylatora.

No a co do tej elektryki w twoim sprzęcie to niezbadane są wyroki obermajstra :) programującego komputer. Cos tam jednak jest nie tak ale znajdziesz prędzej czy później defekt. W każdym razie póki co działa najzupełniej normalnie. Masz osiwieć i jechac do serwisu wyskoczyć z kasiory :)

Alternatywne rozwinięcie skrótu BMW ma mocne podstawy

 

(kiedyś zajmowałem się długi czas naprawą sprzętu fotograficznego. I nie istniejąca już od dawna Minolta miała zwyczaj w topowych modelach 7 i 9 pomiedzy warstwami elastycznych druków elektroniki zostawiać kropkę pasty lutowniczej na linii zasilającej od migawki. To to se tam było i żarło pomału scieżkę a po roku np. wiadomo. Za pierwszym razem myslałem że to nieuwaga kogoś na lini montażu w fabryce. Ale identyczna kropka była we wszystkich jakie potem widziałem. Przypomniał mi się stary kawał o babci w kiosku ruchu, igle i prezerwatywach :laugh: )

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe mi również chodziło o to samo :) "odpala" czyli sam wentylator uruchomił się na zgaszonym silniku, przy włączonym zapłonie podczas testu uruchomionego przez komputer w serwisie bmw ;) . Całe szczęście pracowałem tam kiedyś, więc mam ludzkie stawki, jednak jak to bywa w ASO - chłopaki kiepsko stoją z czasem :)

Spróbuję zaraz pobawić się z przekaźnikiem- jeżeli nie pomoże czeka mnie wizyta u elektro- mechanika.

 

ps. NIe znacie jakiegoś fach mistrza z Krakowa/okolic? :)



wersja z przekaźnikiem upadła.. okazało się, że jednak jest od rozrusznika.. Jest ktoś z Krakowa kto zna się troszkę na elektronice i chciałby pomóc sfrustrowanemu, cierpiącemu na permanentny ból głowy koledze? :P NIestety wszystko w Krakowie robię chałupniczo- nie mam swojego garażu, ze sprzętami a jedynie miejsce postojowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...