OldKrakMoto Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 (edytowane) Witam, niedawno nabyłem nietypowy silnik s 38. Jest to silnik z początku produkcji fabryki w Nowej Dębie montowany w rysiach, żakach i pierwszych komarach - świadczą o tym m.in.iskrownik starego typu z aluminiowym magnetem typu M01, cienka obudowa lewej strony silnika, wyjście na linki z przodu silnika itd. Jego nietypowość polega na tym, że posiada kopinak - a nie pedała. Mało tego, kopniak jest po prawej stronie a na dodatek kopie się do "do przodu". Kopniak (na wieloklin) wydaje się byc także inny niż typowy - jest bardziej wygięty. Ponadto, po stronie lewej silnika na wyskokości kopniaka (tam gdzie wychodził korbowód na pedało) karter posiada kwadratowe jednolitr zgrubienie w które wkręcona jest śruba 6 mm z zabezpieczeniem. Najlepsze jest to, że silnik posiada nr A 00000X. Od razu chciałbym zaznaczyć, iż silnik ten nie wskazuje na zastosowanie jakiś domowych patentów, czy usprawniień a wszystko wygląda na fabryczny wypust. Ponadto silnik jest w nienagannym stanie technicznym, a smaczku całej historii dodaje fakt, że nabyłem do od człowieka z Nowej Dęby. Będę wdzęczny za jakiekolwiek informacje dot. tego typu silnika. Z tego co obiło mi się o uszy w środowisku, ktoś słyszał o takim modelu ale może być to tylko motocyklowe bajanie. Jak zrobię zdjęciato je wrzucę. Z góry dzięki za zainteresowanie tematem. Edytowane 27 Maja 2014 przez OldKrakMoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mostasz Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Prawdopodbnie jest to jakiś silnik prototypowy wrzucony do motocykla fabrycznego - jak ktoś miał znajomości to ogarniał takie rzeczy, wrzuć zdjęcie i dopiero będzie można coś powiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2014 Tak się zastanawiam czy czasem nie był to projekt eksportowy np. na Wielką Brytanię. Poniżej zdjęcia. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9f94af56a96ef7c0.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/9902bc526c3fcced.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c6e2613dbbd697f7.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d8561d4b081ede04.htmlhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6e2fefe7f11bd38d.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mostasz Opublikowano 30 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Właśnie sobie przypomniałem, Były silniki do S38 z początków produkcji robione na export do norwegii (4,5 KM) ten silnik też może tai być - były używane do sportu motocyklowego między innymi - możesz mieć taki silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OldKrakMoto Opublikowano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2014 Jak dorwę trochę czasu to go rozkręcę. Trop, że jest to silnik o większej mocy może być trafny, ponieważ ciężej się go kopie od standartowego silnika s 38 - czyli sprężanie jest większe. Co więcej, magneto jest w środku wymalowane na czerwono i cewka zapłonowa to SEM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.