Grzybu7 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 (edytowane) Tak jak w temacie. Jak to jest z tymi zębatkami jaką kupić? Teraz z tego co mniej więcej wiem z tylu są 47 ząbki na zębatce a z przodu to nie wiem. I jaką kupić lub jak to zrobić żeby motor zyskał na tuningu i w ogóle?Co do tuningu to mam zamiar kupić moduł odblokowany do tego tuning 72/80ccm3 i chłodnice oleju. Co o tym sądzicie? Opłaca się? Czy lepiej znaleźć na internecie czy poszukać gdzieś w sklepie silnika 110/125ccm3 i włożyć i do tego ewentualnie chłodnicę?Na razie prze 3/4 lata muszę jeździć tym motocyklem więc chciałbym żeby przez ten okres miał kopa i żeby jechał lepiej niż teraz.. Na razie na dotarciu - 210km prawie. LwGJeżeli napisałem w złym dziale to proszę o przeniesienie. Dziękuję :)A i jeszcze jedno. Byłem dziś się przejechać motorem jakieś 20/25 km w jedne stronę - Moto nie dawno kupione. I sytuacja wygląda następująco jadę sobie i jest wszystko ok. Dojechałem do miasta i tutaj zaczęły się problemy. Stojąc na biegu i czekając na zielony obroty zaczeły momentalnie strasznie spadać. Od 2,5 do 1,5 później do 1 i poniżej aż motor zgasł. Normalnie nie działo się nigdy coś takiego. Z powrotem jak wracałem było to samo tylko że po przejechaniu jakiś +/- 5/10 km. I jak wracałem (pod wiatr było) to jak jak by mu coś mocy brakowało na 4 ledwo 50/60 a na 3 to jeszcze jakoś sobie radził? Doradźcie co zrobić?A tak w ogóle to jakie są objawy zacierającego się silnika? Mówią że jak idą białe spaliny z rury to nie jest za dobrze i że to wróży zatarty silnik? Ja jak rano odpalam moto to lecą przez chwile białe spaliny? A wy co o tym sądzicie? Edytowane 22 Maja 2014 przez Grzybu7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 "Tak jak w temacie. Jak to jest z tymi zębatkami jaką kupić? Teraz z tego co mniej więcej wiem z tylu są 47 ząbki na zębatce a z przodu to nie wiem. I jaką kupić lub jak to zrobić żeby motor zyskał na tuningu i w ogóle?Co do tuningu to mam zamiar kupić moduł odblokowany do tego tuning 72/80ccm3 i chłodnice oleju. Co o tym sądzicie? Opłaca się? Czy lepiej znaleźć na internecie czy poszukać gdzieś w sklepie silnika 110/125ccm3 i włożyć i do tego ewentualnie chłodnicę?Na razie prze 3/4 lata muszę jeździć tym motocyklem więc chciałbym żeby przez ten okres miał kopa i żeby jechał lepiej niż teraz.. Na razie na dotarciu - 210km prawie." Zależy ci na większej prędkości czy na przyspieszeniu? Do tego złomu nie opłaca się dokładać ani grosza, ale jeśli musisz to kup 125, każda japońska 80 będzie zostawiała cię w tyle, ale sam się w to wpakowałeś.Jak chcesz mieć kopa przy tej pojemności to kup 2t. Te chińczyki sypią się na potęgę, sam teraz doświadczyłeś, po 210km już ci się zaczynają problemy, ja w swoim moto mam przebieg 35000 i jeździ, w poprzednim miałem 33000. Jak chcesz się czegoś nauczyć i jeździć w miarę dynamicznie to sprzedaj to i kup coś normalnego. Jeśli kupiłeś nowe to zareklamuj, zwróc, cokolwiek żeby mieć kase i pozbyć się złoma. Na następny raz polecam najpierw poczytać jakie moto są dobre w danej cenie, a nie pakowanie się w gówno, bo jest nowe. Jak nie masz XXXXX tysięcy na motocykl to nie bierz nowego bo każdy wie jak to się skończy. "A i jeszcze jedno. Byłem dziś się przejechać motorem jakieś 20/25 km w jedne stronę - Moto nie dawno kupione. I sytuacja wygląda następująco jadę sobie i jest wszystko ok. Dojechałem do miasta i tutaj zaczęły się problemy. Stojąc na biegu i czekając na zielony obroty zaczeły momentalnie strasznie spadać. Od 2,5 do 1,5 później do 1 i poniżej aż motor zgasł. Normalnie nie działo się nigdy coś takiego. Z powrotem jak wracałem było to samo tylko że po przejechaniu jakiś +/- 5/10 km. I jak wracałem (pod wiatr było) to jak jak by mu coś mocy brakowało na 4 ledwo 50/60 a na 3 to jeszcze jakoś sobie radził? Doradźcie co zrobić?A tak w ogóle to jakie są objawy zacierającego się silnika? Mówią że jak idą białe spaliny z rury to nie jest za dobrze i że to wróży zatarty silnik? Ja jak rano odpalam moto to lecą przez chwile białe spaliny? A wy co o tym sądzicie?" Sam sobie pokazałeś i nam przy okazji kolejny przypadek ile te chińczyki są warte. Jak moto jest zimne to czasami trochę dymi, jak potem przestaje to raczej nic się nie stało, kumpel miał też chińczyka, crossa 110 czy 125 też dymił, tyle że cały czas, powodem był spalany olej :) Silnik się zatarł, poszedł do remontu, po niedługim czasie to samo, więc domyśl się co cię czeka, jak ci się nie zatrze w ten sposób to w inny.Drugi miał "sporta" też silnik 50, jak już parę części odpadło od ramy, a moto wróciło z serwisu po raz piąty bo miał podobne problemy co ty to wsadził silnik 125, długo się nie cieszył, problemy były dalej, tylko że nowe.Jeśli chodzi o tego crossa to nawet fajnie się śmigało, kumpel dał coś koło 600, dołożył pewnie z 300-400 na remonty itd, a wiesz gdzie moto ostatecznie skończyło? Na złomie, dostał za nie jakieś 30zł, pomyśl o zwrocie jak jeszcze możesz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzybu7 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 (edytowane) Wielki dzięki za radę będę musiał to poważnie przemyśleć :)@edit.Miałem skutera Routera Basse 50 przed tym moto. Totalny chińczyk jak wiadomo przejechałem nim około 9k bez żadnych awarii kilka dalszych trasy w jedną stronę +/- 100km i nic się nie psuło. Nie wiem czy można to jakoś porównać do tego ale jeździłem bez zarzutów i byłem z niego bardzo zadowolony. :) Edytowane 22 Maja 2014 przez Grzybu7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 22 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 powiem tak, zależy jaki chińczyk był na zmianie, jedne chińczyki wychodzą nawet ok, ale wtedy tak jak mówisz jeżdża dłużej, inne sypią się od początku do końca. Z tego co zauważyłem to robienie skuterów im lepiej wychodzi, przejeżdżą to 10-20kkm a potem to samo co z innymi, naprawa co chwilę, a z manualami znowu nawet czekać długo nie trzeba aż trzeba będzie coś naprawiać.Zwróć póki możesz, napisz jaki masz bużdżet, co cię interesuje, czy jeździsz tylko po drodze, czy masz prawko itd, wtedy na pewno będzie łatwiej :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzybu7 Opublikowano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2014 (edytowane) Prawko na razie mam na motorower więc jakąś 50 do 5k max najlepiej supermoto lub ścigaczowate :)@edit jednak nic z tego na razie. Nie mogę go zwrócić. Ale mimo wszystko możecie mi podać takie motory jak wyżej. Edytowane 23 Maja 2014 przez Grzybu7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 jeśli chcesz typowe 50, to wszystko z silnikami am6 - dt, tzr, rs (nie polecam, nie ma kopki, a rozrusznik lubi się zepsuć, wtedy palisz na pych, ogólnie włoskich moto nie polecam, szczególnie rs125 które się sypią na potęgę, częsci drogie, ciężko je dostać, lepiej szukać japońca) suzuki rmx, smx (jak nie jeździsz w terenie to będzie ok, przy skokach pękają ramy :) ) , a jeśli intersuje cię coś co jedzie w porównaniu do tych 50 to polecam rg80, kupisz w super stanie za 2500-3500, bezawaryjne, najmniej wysilony silnik 80ccm, można jeździć dłuugo bez remontu, maksymalna moc dość nisko jak na 2t, co mi się w nim podobało, po założeniu wydechu gianelli zaczynał jechać powyżej 7 czy 8 tys. Fajna jest też honda ns1, mocniejsze niż rg, poleci ze 130 przy dość dobrym przyspieszeniu. Z enduro znajdziesz dt80- ceny od 2000 do 3500, więcej nie ma co dawać, za 3500 musi być w stanie idealnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzybu7 Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Najbardziej chciałbym Aprilie RS czy tam SR lub Yamahe TZR lub Derbi. A ja nie jestem miłośnikiem japońców takich jak właśnie suzuki. Jedyne co mi się podoba z japońców to Suzuki Intruder 125 - Chopper :)Dzięki za pomoc Mly96. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 jeśli stać cię na części to bierz rs, ładne moto, derbi to samo, jeśli chodzi o te z am6 to dostęp do części jest duży, więc problemu nie ma. Sam kiedyś chciałem rs, ale kolega kupił no i mi się odechciało, ale on ogólnie źle trafił, więcej u mechanika była niż jeździła, jak trafisz na zadbaną to nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzybu7 Opublikowano 24 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 A mam jeszcze taki problem nie wiem od czego może to być. Mianowicie wyregulowałem sobie gaźnik bo gasł na 1 jak się zagrzał i w ogóle. I problem wygląda następująca że moto sobie chodzi pyr pyr pyr i po między jest taki wybuch jak by się spaliny czy coś takiego wypalało taki bum dalej sobie chodzi.. Od czego to może być? Jak byście mogli podać mi jakiś poradnik konkretny jak wyregulować ten gaźnik? Bo jedni piszą tak drudzy tak i sam już nie wiem. Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 powiedz co dokładnie dotykałeś i regulowałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzybu7 Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Tylko gaźnik dokładnie śrubki od wolnych obrotów i mieszanki paliwowo-powietrznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 najlepszym wyjściem jest zwrot, ale jeśli musisz ten syf trzymać to oddaj do serwisu i powiedz co jest nie tak.Może to tylko kwestia przekręcenia pare razy śrubką, ale kto to wie, w tym gównie sypie się wszystko.Jeśli masz do tego jakąś serwisówkę, to przeczytaj ją, może napisali coś o regulacji, może zanim zacząłeś kręcić wystarczyło troszkę wkręcić śrubkę wolnych obrotów żeby były wyższe i żeby nie gasł???????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzybu7 Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 No może i tak trzeba było zrobić ale to by było mniej dokładne.. Zobaczymy jak to będzie wygląać jak wyreguluje.DZięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzybu7 Opublikowano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Mam do was pytanie jaką zębatkę kupić pod przyśpiesznie? Wiem że trzeba większą ale o ile zębów kupić z przodu i z tyłu? z tylu posiadam 47 bodajżę więc ile kupić? 50z wystarczy czy mniejszą? i jak z przodu powiedzmy jest 13z to kupywać większą czy zostawić? I jak już to obojętnie jaką zębatkę z 50 zębami kupie podejdzie pod Junaka 901 F? I da się sprawdzić jakoś czy moduł jest odblokowany? I gdzie on się znajudję w Junaku 901/ 901 F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mly96 Opublikowano 28 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2014 Jak masz oryginalny to na 90% zablokowany, ile max nim możesz jechać? Zębatka 50z z tyłu da ci parę km/h więcej, zębatka z przodu jeśli chcesz mieć lepsze przyspieszenie to musi być ona mniejsza, tak jak masz w rowerze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.