Skocz do zawartości

Triumph Speed Four 04' rozładowało aku podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Tak jak w temacie - jadę dzisiaj swoim Triumphem Speed Four z 2004 roku i naglę patrzę, a tu licznik się wyłączył całkowicie. Po chwili motocykl zaczął przerywać jakby miał za mało benzyny. Dodawanie gazu nic nie dawło tzn. moto się muliło i ledwo przyśpieszało. Zjechałem na pobocze, zgasiłem go. Próbuje zapalić - nic, ledwo się kontrolki palą. Wyładowało mi aku na amen.

 

Dodam że przed tą całą sytuacją (okło 10 km przed całym zajściem) motocykl wkręcił mi się sam na obroty podczas jazdy mimo że manetki nie ruszałem (może linka się przycieła albo coś).


Motocykl kupiłem w Niemczech, wg. faktur w 2013 roku (październik) miał zmienione aku. Jeździłem nim z 5-6 razy po około 80 km trasa, i dzisiaj podczas tej szóstej jazdy tak się właśnie stało. Posprawdzałem bezpieczniki - wszystko ok. Motocykl podczas odpalania ze startera elektrycznego odpala i gaśnie od razu. Aku kompletnie wyładowane.

 

Macie jakieś pomysły co to może być? Aku szrot, regulator napięcia? Alternator?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naladuj aku , odpal moto i sprawdz napiecie na klemach aku , zarowno na luzie jak i po wkreceniu na 5 tys - jesli masz ponizej 13.7 to szukaj problemow z ladowaniem.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche poczytałem i zaopatrzyłem się w miernik. Aku już sie pomału ładuje, sprawdzę napięcie na aku tak jak napisaliście oraz sprawdzę jak wygląda działanie alternatora tj. czy jest jednakowe napięcie na trzech pinach i dam znać jak to wygląda... jedno jest pewne aku mi wyładowało więc ładowania na pewno nie ma, chyba że wina aku chociaż jest to Yuasa z tego co się orietnuje jedna z lepszych firm do moto.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odepnij jedną klemę, naładuj aku i przełącz miernik na amperomierz do 20A , wepnij jeden kabel w kleme aku drugi w oczko przewodu (moto wyłaczone ) i patrz jaki prąd popłynie .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zmierzyłem napięcie aku podczas pracy - stoponiowa spada, czyli brak ładowania (miał 12,6, po 10 minutach podczas pracy silnika zrobilo sie 10v)

 

Odpiałem regulator napięcia i pomierzyłem napięcie na Pinach (1-2, 2-3, 3-1) - 0,6V, 0,6V, 0,1V (5 tyś obrotów)

Zrobiłem to na pewno dobrze bo mam jeszcze sprawnego VT 500 - tam był odczyt 25V 25V 25V przy 5 tysiącach obrotów.

 

Czyli co, wychodzi zę altenator szlag trafił? Co mogło być przyczyną? Stan oleju w normie (między max a min)

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALternatory nie zdychają w takim tempie a jesli już to spalił go uszkodzony regler zwierając wszystkie fazy z "+" aku . Pytanie co robił bezpiecznik bo płynęło na pewno więcej niż 25A . Rzuce okiem na schemat instalki .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czemu taki mały odczyt na pinach od altenatora? Poczytałem trochę to przy spalonych alternatorach ludzie mieli co prawda mało, ale te 6V było minimum, a nie ponizj 1V :/ Masakra jakaś

Edytowane przez Pi00r3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzywam tego miernika:

http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/publikacje/Akumulator_motocyklowy_co_warto_wiedziec/Bez_miernika_ani_rusz.jpg.html

 

Miałem ustawione na ACV 200 a czarny kabel był wsadzony w gniazdo COM. Chyba prawidłowo, czy jestem w błędzie? :)

Zakupiłem już nowy regulator napięcia, zobaczę czy to coś zmieni. Jeżeli nie to kupie stator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pomiar OK .Tylko to 0V śmierdzi . Sprawdź czy nie ma gdzieś przetarcia w przewodach z altka . Jesli nie to musisz tak czy inaczej zdjąć dekiel .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mailem w vfr spalona 1 faze na altku z powodu starego aku ktory ciagle czerpal prad , az dziwne ze mi regulatora szlak nie trafil , ale zeby wszystkie fazy altka szlak trafil ...dziwne , a to ladowanie w VT to tez za male ! powinno byc 70 -80 V. Zdejmij pokrywe i zobacz czy cewki nie sa czarne , bo ja mialem czesc czarnych na spalonej fazie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zdjęcia altka poniżej. Na pierwszy rzut oka wygląda mi na porządnie spalony.

Gościu który ma na sprzedaż taki altek wysłał mi zdjęcie swojego, który wygląda nie wiele lepiej (to ta fotka na tej szmatce robiona...)

Zgłupiałem całkiem, wtf?

http://zapodaj.net/c8584cb2e0eb7.jpg.html

http://zapodaj.net/5a517e2995463.jpg.html

http://zapodaj.net/617eba47ea9c3.jpg.html

http://zapodaj.net/992e6785252c7.jpg.html

 

Zastanawiam się też co mogłobyć przyczyną takiego stanu rzeczy. Mam z tyłu założoną tuningową lampę z diodami LED, nie wiem czy to mogło mieć jakiś wpływ? (kilka diód foto poniżej)

http://zapodaj.net/f8e4e41da9eee.jpg.html

Edytowane przez Pi00r3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mawiają w ubezpieczalniach , szkoda całkowita :D

Jesli altek taki drogi to daj do przewinięcia . Tylko informuje że sam z siebie się nie spalil , zazwyczaj jest to wina niesprawnego regulatora lub uszkodzeń mechanicznych instalacji .

 

poszukaj oznaczeń na altku , może od jakiejs japonii podejdzie .

A handlarz niech ci przysle fote z drugiej strony tam gdzie są sploty uzwojeń.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...