soris Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 (edytowane) Witam. Jestem posiadaczem starej jawki 50 (tzw."kaczki"), która jest niestety rozebrana i leży w worku już ze 30lat. Postanowiłem zabrać się za silnik i wstawić go do ogara 205. Zacząłem od rozebrania na czynniki pierwsze silnika(ponieważ wał korbowy z okazji wieku nie chce się ruszyć) i nie mogę wyjąć zębatki sprzęgła(chyba tak się nazywa, mam raczej średnie doświadczenie odnośnie silników). Na zdjęciu pokazałem o co mi chodzi. Owa zębatka trzyma obie części silnika, przynajmniej tak mi się wydaję i muszę ją odkręcić aby dostać się do wału. Sęk w tym że tam nie ma żadnej śruby ani nic. Pytałem się taty, który na takich sprawach się bardziej orientuje ode mnie ale stwierdził, że jest ją ciężko zdjąć. Moim zdaniem jest to kwestia techniki. Czekam na Wasze propozycję i z góry dziękuję :)(załączone zdjęcie zostało znalezione w internecie, raczej nie ten model jawki, ale zębatka ta sama) Edytowane 26 Kwietnia 2014 przez soris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rajzender Opublikowano 27 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2014 (edytowane) Zwykły, najzwyklejszy ściągacz dwu- czy tam trójramienny i jedziesz. ;) Tylko ja bym się najpierw postarał ściągnąć kosz i łańcuch (o ile dobrze widzę, to w środku kosza tulejka jest, którą najpierw trzeba wyciągnąć, a potem kosz sam schodzi - tak przynajmniej jest w większych Jawach, więc mogę się mylić; tu wygląda to podobnie na obrazku). A połówki silnika trzymają się raczej na śrubach oraz wale/jego łożyskach. ;) Do rozpoławiania też dobrze mieć ściągacz, ale już inny jak do zębatki. Edytowane 27 Kwietnia 2014 przez Rajzender Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.