zucio1 Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Witam, po zamontowaniu nowego (zamiennik) przerywacza do kierunkowskazów mam taki objaw: po włączeniu stacyjki słychać cykanie przerywacza co jakieś 30s. Szukam przyczyny rozładowywania aku i dzisiaj to zauważyłem. Mam kierunki z żarówkami 10W, a zastosowałem przerywacz uni do ledowych (elektroniczny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Wstaw go do innego motonga i sprawdź czy też ma ten objaw. Innej metody nie ma. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zucio1 Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Czyli nie powinien cykać po włączeniu stacyjki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 22 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Nie powinien cykać. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zucio1 Opublikowano 22 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2014 Rozumiem, ze jest na niego podawany prąd, którego bez włączania kierunków nie powinno być, czy to może byc przyczyna rozładowywania aku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 I tu się mylisz. Na przerywaczy napięcie jest cały czas po włączeniu zapłonu a sterowany jest masą.Odepnij klemę i podłącz szeregowo amperomierz aby określić jakiego rzędu jest ten pobór i kiedy. Potem zawalczymy dalej. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 I tu się mylisz. Na przerywaczy napięcie jest cały czas po włączeniu zapłonu a sterowany jest masą.Odepnij klemę i podłącz szeregowo amperomierz aby określić jakiego rzędu jest ten pobór i kiedy. Potem zawalczymy dalej. O sterowaniu masa mówimy gdy żarówki maja prąd podany na stałe a masa z przerywacza swoja droga rzadki przypadeka autor użyje właściwego zamiennika i wszystko wróci do normy. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zucio1 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Faktem jest, że nie mogłem dostać dedykowanego zamiennika i zastosowałem ledowy (zamieniłem w kostce kable, bo były odwrotnie niż w oryginale). Powiedziano mi w sklepie, że elektroniczny przerywacz nadaje się do żarówek 10W i sam się "dostosowuje"Poniżej zdjęcia oryginału.Zamiana dotyczyła pinów lewego i prawego-górny pozostał na swoim miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 teoretycznie to co powiedzieli w sklepie jest prawda i powinien działać lecz pewność nigdy nie jest 100% jeśli kupujemy coś innego niż było zainstalowane, mimo ze sprawa dotyczy zwykłych kerunków jedynie. Chińczycy robią tyle różnych wynalazków i później jest jak jest. Mimo wszystko może złe go podłączyłeś lub już spaliłeś. Przerywacze padają błyskawicznie przy nieprawidłowym podłączeniu. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 O sterowaniu masa mówimy gdy żarówki maja prąd podany na stałe a masa z przerywacza swoja droga rzadki przypadeka autor użyje właściwego zamiennika i wszystko wróci do normy.Janusz... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zucio1 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) Przerywacz kierunków działa, kierunkowskazy migają ok., tylko zastanawia mnie ten dźwięk po włączeniu stacyjki (nie co 30s jak napisałem wczesniej, a co 9s jest "kliknięcie"). Swoją drogą zmierzyłem aku i po nocy ma ok 12,6V. Jak włączyłem zapłon, to napięcie drastycznie spada, a po wyłączeniu zapłonu "odbudowuje sie do ok. 12-12,2V i powoli rośnie.zauważyłem również, że aku ma właśnie 12,6V, a w momencie włączenia stacyjki spada o kilkanaście Volt (czy to normalne? , świeci się tylko kontrolka luzu) Edytowane 23 Marca 2014 przez zucio1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Janusz... Tak to jest przykład sterowania masa i wynika to z tego, ze żarówki są pod + po włączeniu stacyjki a nie z tego ze jak napisałeś przerywacz jest pod napięciem. To takie niuanse ale ważne mimo wszystko ;) Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 Tak to jest przykład sterowania masa i wynika to z tego, ze żarówki są pod + po włączeniu stacyjki a nie z tego ze jak napisałeś przerywacz jest pod napięciem. To takie niuanse ale ważne mimo wszystko ;)Napisałem, ze jest pod napięciem po właczęmiu zapłonu, przeczytaj jeszcze raz co zaznaczyłeś na niebiesko :wink: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 no masz mnie :) a teraz pomóżmy koledze niech tylko podrzuci schemat Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zucio1 Opublikowano 23 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2014 (edytowane) Postaram się, po południu zdejmę bak i sprawdzę "po kablach" schemat połączenia przerywacza.Swoją drogą mały offtop, czy możecie ocenić wyniki ładowania (przed chwilą zmierzyłem) pomiarów ładowania w mojej sr:bez obciążenia1,5 tys obr/min - 14,5V4 tys obr/min - ok 14,5V6 tys obr/min - ok 14,41V obc. światłami1,5 tys obr/min - 14,2V4 tys obr/min - 13,98V6 tys obr/min - 13,72-13,8V Zauważyłem również, że wyniki pomiarów nie są stałe, tzn pomiar wykonywany przy tej samej prędkości obrotowej i obciążeniu po kilku minutach jeden od drugiego różnią sie o ok. 0,1v (np 13,7 i 13,8). Nie wiem, czy to dopuszczalne? Edytowane 23 Marca 2014 przez zucio1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.