Skocz do zawartości

Przerywacz kierunkowskazów


zucio1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po zamontowaniu nowego (zamiennik) przerywacza do kierunkowskazów mam taki objaw: po włączeniu stacyjki słychać cykanie przerywacza co jakieś 30s. Szukam przyczyny rozładowywania aku i dzisiaj to zauważyłem. Mam kierunki z żarówkami 10W, a zastosowałem przerywacz uni do ledowych (elektroniczny).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się mylisz. Na przerywaczy napięcie jest cały czas po włączeniu zapłonu a sterowany jest masą.

Odepnij klemę i podłącz szeregowo amperomierz aby określić jakiego rzędu jest ten pobór i kiedy. Potem zawalczymy dalej.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się mylisz. Na przerywaczy napięcie jest cały czas po włączeniu zapłonu a sterowany jest masą.

Odepnij klemę i podłącz szeregowo amperomierz aby określić jakiego rzędu jest ten pobór i kiedy. Potem zawalczymy dalej.

 

O sterowaniu masa mówimy gdy żarówki maja prąd podany na stałe a masa z przerywacza swoja droga rzadki przypadek

a autor użyje właściwego zamiennika i wszystko wróci do normy.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest, że nie mogłem dostać dedykowanego zamiennika i zastosowałem ledowy (zamieniłem w kostce kable, bo były odwrotnie niż w oryginale). Powiedziano mi w sklepie, że elektroniczny przerywacz nadaje się do żarówek 10W i sam się "dostosowuje"

Poniżej zdjęcia oryginału.

Zamiana dotyczyła pinów lewego i prawego-górny pozostał na swoim miejscu.

 

07a0a68095ab1993m.jpg

 

62a5073eacbc6b2em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie to co powiedzieli w sklepie jest prawda i powinien działać lecz pewność nigdy nie jest 100% jeśli kupujemy coś innego niż było zainstalowane, mimo ze sprawa dotyczy zwykłych kerunków jedynie. Chińczycy robią tyle różnych wynalazków i później jest jak jest. Mimo wszystko może złe go podłączyłeś lub już spaliłeś. Przerywacze padają błyskawicznie przy nieprawidłowym podłączeniu.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O sterowaniu masa mówimy gdy żarówki maja prąd podany na stałe a masa z przerywacza swoja droga rzadki przypadek

a autor użyje właściwego zamiennika i wszystko wróci do normy.

Janusz...

przerywacz1.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerywacz kierunków działa, kierunkowskazy migają ok., tylko zastanawia mnie ten dźwięk po włączeniu stacyjki (nie co 30s jak napisałem wczesniej, a co 9s jest "kliknięcie").

Swoją drogą zmierzyłem aku i po nocy ma ok 12,6V. Jak włączyłem zapłon, to napięcie drastycznie spada, a po wyłączeniu zapłonu "odbudowuje sie do ok. 12-12,2V i powoli rośnie.

zauważyłem również, że aku ma właśnie 12,6V, a w momencie włączenia stacyjki spada o kilkanaście Volt (czy to normalne? , świeci się tylko kontrolka luzu)

Edytowane przez zucio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz...

przerywacz1.jpg

 

Tak to jest przykład sterowania masa i wynika to z tego, ze żarówki są pod + po włączeniu stacyjki a nie z tego ze jak napisałeś przerywacz jest pod napięciem. To takie niuanse ale ważne mimo wszystko ;)

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak to jest przykład sterowania masa i wynika to z tego, ze żarówki są pod + po włączeniu stacyjki a nie z tego ze jak napisałeś przerywacz jest pod napięciem. To takie niuanse ale ważne mimo wszystko ;)

Napisałem, ze jest pod napięciem po właczęmiu zapłonu, przeczytaj jeszcze raz co zaznaczyłeś na niebiesko :wink:

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się, po południu zdejmę bak i sprawdzę "po kablach" schemat połączenia przerywacza.

Swoją drogą mały offtop, czy możecie ocenić wyniki ładowania (przed chwilą zmierzyłem) pomiarów ładowania w mojej sr:

bez obciążenia

1,5 tys obr/min - 14,5V

4 tys obr/min - ok 14,5V

6 tys obr/min - ok 14,41V

 

obc. światłami

1,5 tys obr/min - 14,2V

4 tys obr/min - 13,98V

6 tys obr/min - 13,72-13,8V

 

Zauważyłem również, że wyniki pomiarów nie są stałe, tzn pomiar wykonywany przy tej samej prędkości obrotowej i obciążeniu po kilku minutach jeden od drugiego różnią sie o ok. 0,1v (np 13,7 i 13,8). Nie wiem, czy to dopuszczalne?

Edytowane przez zucio1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...