kissiel00 Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Witam, zwiazku iz uwielbiam motocykle wcześniejszych lat nabyłem pojazd o którym za dzieciaka się zawsze marzyło. Cz cross 125/516, oczywiście kompletnie do remontu, Cz-tka ma słuzyć do sfot crossu/ enduro, jednym słowiem do umilania niedzieli :).I tu moje podstawowe pytania silnik na stole rozpołowiony, części nie tanie i trudne w dostępie, nattknołem sie po forach iż można zastosowac do niej tłok z MZ ETZ 150 podcinając płaszcz, bo sworzeń również niby pasuje. Lecz trapi mnie sprawa iż tłok z mz jest 2-u pierścieniowy więc jak z zamkami nie "zawadzają" o zaden kanał ? i czy wymiary faktycznie zgadzaja się po podcięciu płaszczu np wys od sworznia do denka ?. W sprawie gaźnika dostałem poradę od osoby siedzącej w temacie, aby nabyć gaźnik BVF z MZ etz 250 a ikova do żyda posłać. Co prawda zgodze się, ikov jest ciężki w ogarnięciu a jego charakterystyka poraża, lecz czy na MZtowskim CZnie bedzie dostawać za mało paliwa ?? myślałem jeszcze na Bingiem 84 lub dellorto VHSA 32, oba mają gardziel 32 mm, lecz do binga nie znalazłem większych dysz głónych w razie problemu z mala przepustowością, albo jestem ślepy. W każdym bądz razie czekam na odp i podpowiedzi i zapraszam wszystkich do dyskusji :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidex Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Witam cie aktualnie posiadam już czwartą cz 125/516 co do tłokówto oryginały są bardzo lipne i chyba każdy zamiennik byłby lepszy :D a z moich poszukiwań to jakościowo najlepszy by byłWossner z hondy CR 125 - taki tłok zastosował w swoim silniku user dumel z byłego forum czcross.comlecz nie jest to tania sprawa sam tłoku już kosztuje a silnik trzeba przerobić na męmbrane i ją też kupićhttp://www.wossner.pl/product.php?id_product=185 sam tłok 355 zł - tłok firmy wossner kuty z powłokami http://www.bikepics.com/members/dumel/p5/ Silnik Dumel'a gdy raz z nim rozmawiałem twierdził że aby tłok pasował dodatkowo"stoczyć cylinder o 6 mm albo dłuższa korba, bo tłok jest krótszy. Tłok trzeba stoczyć od dołu by nie walił w wał. Łożysko igiełkowe musi być węższe od org. albo powiększenie otworu w pieście tloka."jeśli sam sobie nie poradzisz to na simsony,net jest masa ludzi którzy się znają na robocie i zrobią ci to bez problemu.,Wyrona http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/CZ516/index.html zastosował tłok z yamahy tzr lecz puzniej na forum czcross.com właściciel opisywał że coś nie tak było z tym silnikiem dokłądnie już nie pamiętam w czym rzecz. dalej dochodzimy do tańszych rozwiązańdorobienie tłoka w firmie legra lecz biorą nie duż otnaiej a bardzo wiele zlych opini o nich jest ludzie nie polecają. dalej tłokz mz zastosował http://simsony.net/showthread.php?t=34203 luken z forum simsony net możesz go dopytać pamiętam że na forum cz cross.com byl temat o przerobce cezety na poj 175 i zastosowaniu tłoka z jakiesj shl czy cos w tym stylu lecz tam nie zagldalem . Co do gaźników użytkownicy czcross.com testowali przeróżne ogulna opinia tak żę każdy inny niż jikov :D lepszy fakt orginały nie są za dobre chociaż nie raz nawet i oryginał się dobrze sprawuje gdy trafimy na dobry gaznik i odpowiednio wyregulujemy lecz w wszystkich testach ( wyższa półka) Wygrywał dellorto sam jestem zdania ze są to najlepsze gaźniki w cz zakładali model 34 vhsb sam w ostatnich dwoch taki mam dellorto a jikov niebo a ziemia cz palila od kopa bez ssania lecz zapewne bedziesz musial sie pobawic z dyszami bo od wolnych w oryginale jest za duża dysze dostaniesz w motor landzie i http://motor-x.pl/ lecz dellorto to najdrosza ale najlepszy wybor - mozemy dorwac tez tanio uzywke z lepszych gaziorow mikuni też a niżej cenowo to już z innych moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidex Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Zaprasza na czcross.ugu.pl wiele przydatnych informacji strona powoli sie rozrasta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissiel00 Opublikowano 6 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 dawidex dziękuje za odp. i sorry za poźną riposte, ale z braku czasu staneły prace przy renowacji cz a wraz z nim brak zainteresowania nią. Ale dość złej passy :D po dlugim kompletowaniu części oraz składaniu ćwiary udało się ją odpalić tu zarzucam filmik : :)teraz powolna ale przyjemna robota czyli dalsze składanie, lecz mam problem z tylnymi amorami mimo pełnej rengenracji, zalaniem dobrym olejem nadal delikatnie sie pocą przy ich pracy. Jest jakaś rada ? być może jest "nietypowy"sposób na 100% uszczelnienie? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 7 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2014 Odpowiedz proszę na swoje pytania, napisz ile pln władowałes? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissiel00 Opublikowano 16 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Października 2014 Ciężko podliczyć całość, napewno uzbierałaby się spora suma, ale nie ma co pisać o pieniądzach składane dla siebie :). Dziś skończyłem moto bd i więcej czasu posiedzieć na forum ! pierwsza jazda bezcenna szkoda ze trwała 5 min i pierwsza awaria, ukręcony klin na wale, oraz problem z motoplatem. Ma ktoś doświadczenia styczność z CZESKIM motomplatem PAL ??!https://imageshack.com/i/iqEJYsq8jhttps://imageshack.com/i/kn8wEgUtj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawidex Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 (edytowane) Witam po długiej nie obecności - myślałem że temat umarł :D więc przy okazji pochwale się bo z moja dzieją się też aktualnie rzeczy związane z tematem.Znudziły mi sie lipne CZ towskie tłoki - postanowiłem zastosować opisanego tu Wossnera 8170D200 - HONDA CR125 05-09 - na czcross.ugu.pl powstaje artykul dokladny o przerobce na tlok wossnera co i jak Moj cylinder i kartery membrana Moto Tassinari V force 3 Gaźnik pozostal Dellorot vhsb 34mm tylko dysze polecial do niej nowy wał oryginał .a propo sprzedałem moją drugą cz te na zaplonie z am6 co do klinow w niej mialem wlasnie problem ale to przez kolo magnesowe - wyrwalo kliny - przy składaniu wystarczy dobrze punkac w klin aby sie zaklepal w wale a nie tylko go wlozyc (za to zostane pewnie zjechany ale uciolem kawalek imbusa dobrze puknolem zaklepal sie i jezdzilo bdb od kopa bez ssania ). goscu kupil ja odemnie troszke podrobil hah ma ten sam poblem widocznie boi sie pozodniej klepnac w tego klina :D - bo z wyczuciem mozna :D http://olx.pl/oferta/cz-cross-125-516-CID5-ID7Mr7h.html#a4d32d4ed6 polecam bo moto bylu juz u mnie nie wycharowane i dopieszczone a on jescze po poprawial chociaz malowanie moim zdanie to nie za ladne zrobil :D (cz ma zaplon am6 , gąbkow filtr powietrza 4max,dellorto vhsb34 mm , klamki z cr i chodz co nie bede mu reklamy robil :D ) ale cena w miare ok . z podkarpackiego powędrowała do lubuskiego ciekawe gdzie powędruje dalej :D- moje cz to po calej polsce latają :D jeszcze wczesniejsze dwie polecialy az do mogilna Woj kujawsko pomorskie - ciekawe gdzie są teraz. co do cieknacych amortyzatorow fak problem jest wlasnie mam to badac w swojej bo zaczely cieknac lekko tylnie podbij na gg7357624 to dam ci kontakt do gosca co jest szpec od cz 125/516 wielki :D Edytowane 23 Grudnia 2014 przez dawidex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.