Snapdragon Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 (edytowane) Witam.Przybywam z forum GS500, gdyż tam odpowiedzi nie uzyskałem. Stare sprzęgło w moim moto było zużyte, brało na samym końcu. Zakupiłem nowe EBC3333.Jak wynika z serwisówki dopuszczalna grubość tarczy wynosi 2,92 - 3,08 mm. Stare miały niewiele ponad dolna normę - 2,93 - 2,94. Nowe tarcze natomiast po zmierzeniu mikromierzem oraz dla pewności suwmiarką elektroniczną 2,96-2,98. Nie jestem zbytnio obczajony w tych klimatach, ale wydaje mi się że powinno być więcej. Różnica miedzy starą a nową tarczą jest taka, że choć teraz obie maja podobne grubości to ta nowa ma znacznie grubszą powierzchnie cierną, tzn. metalowy okrąg w tarczy jest znacznie cieńszy. To jednak nie sprawiałoby problemu, gdyby po założeniu nowych tarcz, sprzęgło znów nie zaczęło brać pod sam koniec. Spróbowałem już wszystkie możliwości regulacji. Najpierw poluzowałem napiętą linkę przy klamce i deklu, następnie dokręciłem śrubkę pod małym dekielkiem, aż nie poczułem oporu, następnie dwoma wcześniej wspomnianymi śrubkami napiąłem linkę. Sprzęgło tak jak przed wymiana bierze na samym końcu, jednym słowem klamka działa na krótkim odcinku (ale nie ślizga), na szczęście poprawiła się zmiana biegów, wchodzą teraz nieporównywalnie gładziej, ale to nie to czego bym oczekiwał. Sprzęgło przez to ze odsprzęgla już po wciśnięciu powiedzmy ok. 3mm, działa właściwie ON/OFF, a jak wiadomo sprzęgło w motocyklu służy do czego innego. Jednym słowem nie da się gładko zmieniać biegów Czy może być to wina złych wymiarów tarcz, a może zużyta linka miałaby na to wpływ. może ktoś miał podobna sytuacje Edytowane 26 Listopada 2013 przez Snapdragon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Linka nie ma nic na to wpływu chyba że jest za krótka/ za długa od innego motocykla.Przy klamce sprzęgła luz ma byc ustawiony na ok 2-3 mm a przy deklu trzeba ustawić tak aby nie ślizgało się podczas jazdy.Nic więcej nie ustawisz. Jeśli tarcze są ok, stan kosza jest ok, przekładki tarcz są ok, sprężyny są ok wszystko ze specyfikacją w service manual.To przychodzi mi tylko do głowy że linka jest coś nie teges :)Zaczynamy od najprostrzych rzeczy... Ty zacząłeś od dupy strony no ale sprawdź linkę :) Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Snapdragon Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Kosz, tarcze, przekładki, sprężyny są ok. Luz przy klamce oczywiście jest ustawiony. Wszystko przy motocyklu robiłem sam, ale na tym poległem. Jeśli nie linka to co ? Sprawdzę co z linka i dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lidkus Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Jak ciężko wchodzą biegi to wychodzi na to że jest źle wyregulowana linka i sprzęgło nie rozkleja się dobrze, tylko tak jakby pół na pół efekt prawie jak byś wrzucał bez sprzęgła. Cytuj Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Miałem kiedyś tak, że gdy linka się przetarła, "puściło" kilka drutów była kaszana z biegami, a niby linka wysprzęglała. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.