Skocz do zawartości

Suzuki GS 500 E - (Nie)typowy problem z wyregulowaniem sprzęgła.


Snapdragon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przybywam z forum GS500, gdyż tam odpowiedzi nie uzyskałem.

 

Stare sprzęgło w moim moto było zużyte, brało na samym końcu. Zakupiłem nowe EBC3333.
Jak wynika z serwisówki dopuszczalna grubość tarczy wynosi 2,92 - 3,08 mm. Stare miały niewiele ponad dolna normę - 2,93 - 2,94. Nowe tarcze natomiast po zmierzeniu mikromierzem oraz dla pewności suwmiarką elektroniczną 2,96-2,98. Nie jestem zbytnio obczajony w tych klimatach, ale wydaje mi się że powinno być więcej. Różnica miedzy starą a nową tarczą jest taka, że choć teraz obie maja podobne grubości to ta nowa ma znacznie grubszą powierzchnie cierną, tzn. metalowy okrąg w tarczy jest znacznie cieńszy. To jednak nie sprawiałoby problemu, gdyby po założeniu nowych tarcz, sprzęgło znów nie zaczęło brać pod sam koniec. Spróbowałem już wszystkie możliwości regulacji. Najpierw poluzowałem napiętą linkę przy klamce i deklu, następnie dokręciłem śrubkę pod małym dekielkiem, aż nie poczułem oporu, następnie dwoma wcześniej wspomnianymi śrubkami napiąłem linkę. Sprzęgło tak jak przed wymiana bierze na samym końcu, jednym słowem klamka działa na krótkim odcinku (ale nie ślizga), na szczęście poprawiła się zmiana biegów, wchodzą teraz nieporównywalnie gładziej, ale to nie to czego bym oczekiwał. Sprzęgło przez to ze odsprzęgla już po wciśnięciu powiedzmy ok. 3mm, działa właściwie ON/OFF, a jak wiadomo sprzęgło w motocyklu służy do czego innego. Jednym słowem nie da się gładko zmieniać biegów Czy może być to wina złych wymiarów tarcz, a może zużyta linka miałaby na to wpływ. może ktoś miał podobna sytuacje pytajnik.gif

Edytowane przez Snapdragon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linka nie ma nic na to wpływu chyba że jest za krótka/ za długa od innego motocykla.
Przy klamce sprzęgła luz ma byc ustawiony na ok 2-3 mm a przy deklu trzeba ustawić tak aby nie ślizgało się podczas jazdy.
Nic więcej nie ustawisz. Jeśli tarcze są ok, stan kosza jest ok, przekładki tarcz są ok, sprężyny są ok wszystko ze specyfikacją w service manual.
To przychodzi mi tylko do głowy że linka jest coś nie teges :)
Zaczynamy od najprostrzych rzeczy... Ty zacząłeś od dupy strony no ale sprawdź linkę :)

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ciężko wchodzą biegi to wychodzi na to że jest źle wyregulowana linka i sprzęgło nie rozkleja się dobrze, tylko tak jakby pół na pół efekt prawie jak byś wrzucał bez sprzęgła.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...