Skocz do zawartości

Problem z Jawką


kcbigfoot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sorry, że pytam ale ta sprawa mi nie daje spokoju, rok temu kupiłem Jawe 50 Mustang wszystko było OK ale wciąz mam problemy ze spalaniem gdyż na świecy powstaje czarny osad, używam benzyny uniwersalnej ostatnio nawet myślałem, że to wina oleju Orlen Mixol S ale przerzuciłem się na lepszy specyfik Aral 2T (syntetyk) i wciąż to samo, wykluczam wade simeringu i cały czas stoje w tym samym miejscu. Czyż by to wina benzyny?? Jak wiecie od pewnego czasu nie mamy już benzyny ołowiowej. Jeżeli ktoś ma ten sam problem lub wie jak go rozwiązać prosiłbym bardzo o pomoc. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rada na tą dolegliwość może być bardzo prosta ... wyreguluj gaźnik!! to pomorze, jeżeli silnik będzie dostawał za durzo paliwa nalot będzie czarny, jeżeli zamalo - jasno brązowy, lub wręcz siwy ... a gdy wszystko przebiegać będzie poprawnie na świecy pwinieneś zlokalizować nalot w kolorze rudym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha ... zapomniałem dodać, że olej jaki lejesz nie ma tu większego znaczenia, możesz lać zwykły mixol ... on wystarczy!! co najwyżej jeżeli nalejesz go zadurzo wtedy może powstać czarny, oleisty osad ... wtedy świeca poprostu będzie zarzucana tym nadmiarem oleju ... ale jeżeli będziesz miał dobrze wyregulowany gaźnik i dobrze będziesz dobierał mieszankę nic nie będzie się działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik był już dobrze ustawiony ale sprawdziłem jeszcze raz :P problem nadal ten sam. Zmieniłem benzynę z U95 na Pb95 i spuściłem olej, wlałem Aral 2T co do spalania trochę się sytuacja poprawiła, już mi tak nie kopci z tumika ale nadal czarny osad na świecy z tym że ten jest wilgotny. Gażnik jest dobrze ustawiony nie mam pojęcia co to może być. Ale przynajmniej na tej benzynie mogę trochę pojeździć bo na U95 świeca mi co chwile siadała (przebicie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

[shadow=red:5dc56fb42f]UWAGA:[/shadow:5dc56fb42f]

W tym przypadku olej nie ma żadnego znaczenia :!: :!: :buttrock: .

Jesli gaznik i zaplon jest prawidłowy, a z rury dalej "kopci" to jest tylko jedna jedyna mozliwość : masz rozszczelniony karter i olej ze skrzyni przedostaje sie do komory pod tlokiem. Olej jest zasysany wraz z mieszanką paliwową i przedostaje się do komory spalania. Zalewa świece, powoduje nagar, utrudnia rozruch silnika.............

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece też popróbuj różne powsadzać.Ja mam Boscha ale kiedys używałem Iskry.Jak jest zła swieca to tez sie cos podobnego moze dziac.Popróbuj Iskry z wartosciami od 60 do 90.

PS.pamietam w któryms z postów tez pisali cos o swiecach do Jawki.Tam pisało która najlepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...