yamasuza Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Witam - mam problem z moją CR-ą. Muli się "z dołu" na wysokich "idzie". Kompresja jest ok , gaźnik czysty wyregulowany, membrana ok, ale zajrzałem podczas uszczelniania dyfuzora do wnętrza i nie widzę zaworu jest ale całkowicie schowany , i tu właśnie mam dylemat czy zawór zamyką się dopiero po odpaleni moto. ? Jak mam go sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eNeSeR Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Witaj.Zawór wydechowy ma za zadanie zwiększyć "sztucznie" kompresje by poprawić charakterystykę pracy silnika na wolnych obrotach (taka moja własna definicja jego działania).Wracając do tematu - zawór zapewne otwiera się poniżej około 2 tys. obrotów a powyżej 2 tys. zamyka by otworzyć się ponownie wtedy gdy silnik załapie rezonans (około 7 tys. obrotów). Może po prostu zdążył się otworzyć gdy wyłączyłeś zapłon lub wyłączyłeś silnik po przegazówce i został w otwartej pozycji. Niewiem w jaki sposób sterowany jest tam zawór, ale możesz go sprawdzić chyba wyłącznie podczas pracy silnika lub próbuj (przegazuj powyżej 2 tys. obrotów i wyłącz motocykl, ale tylko kluczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yamasuza Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Cr 125 to cross kluczyka nie posiada wyłącza się go "guzikiem" odcinając iskrę na świeczkę,więc z rospędu wykonuje jescze parę obrotów.Dzięki za chęci ale na chłopski rozum silnik wracając z wysokich obrotów ostatecznie zawsze kończy na "dole" więc w jakim położeniu powienien zawór zostać gdy moto jest wyłączone :banghead: Może ktoś ma takie moto i zaglądał albo zajrzy do środka od strony dyfuzora??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eNeSeR Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Pisze się "rozpęd".Ale posiada moduł zaworu wydechowego... Rozumiesz? Zawór na pewno ma swój sterownik.A jeśli wyłączasz go "guzikiem" to jednocześnie dajesz znak do otwarcia zaworu. Rób co chcesz... Ja chciałem pomóc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Eneser jeśli masz pisać takie pierdoły to lepiej nic nie pisz.http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=5548Yamasuza przeczytaj ten artykuł, gość w miarę dobrze opisał działanie zaworu wydechowego w 2t. Kiedy silnik masz zgaszony zawór jest "zamknięty" czyli przesłania kawałek okna wydechowego, otwiera się od mniej więcej 6000RPM odsłaniając pełne okno wydechowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.