Skocz do zawartości

Kawasaki zx7r problem ze wskaznikiem temp. plynu


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Mam problem z zegarem temp. plynu.
Mianowicie zegar przy zimnym silniku
polakuje wyjsciowo polowe skali.
W czasie jazdy ale delikatnie sie podnosi i pozostaje w tej pozycji albo wedruje pod czerwone pole.
Bardzo prosze o szybkie wskazowki od czego moze tak sie dziac.

Dodam ze jak kupilem motocykl mial pozakladane dodatkowe zegary temp plynu i oleju. Byly one podlaczone pod seryjny zegar. Po zdjeciu tych smiesznych wskaznikow nagle zaczal dzialac obrotomierz jednak wskaznik temp. plynu chlodniczego nadal swiruje.

Zapomnialem powiedziec ze nie posiadam seryjnego korka do zbiorniczka plynu chlodniczego, jest zastapiony innym ktory na moje oko nie jest szczelny...nie wiem czy to wazne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli miał dodatkowe zegary to teraz pytanie czy czujnik nie został zmieniony na ten od dodatkowych zegarów a ten może mieć inną rezystancję.

Niewiadome również jaką druciarnię odstawił montażysta. Wypada sprawdzić kolory przewodów ze schematem instalacji.

O ile korek nie ma wpływu na odczyt to wypada aby był sprawny i szczelny ponieważ jest też zaworem ciśnieniowym.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie z kablami jest wszystko ok, nie ma zadnycz dziwnych platanin. Dzisiaj a w zasadzie wczoraj odkrecilem czujnik temperatury i nie bylo zadnej reakcji na zegarze. Nadal wskazywal polowe skali. Kolega podpowiedziali ze jak u siebie zmienial tarcze zegarow zle zamontowal wskazowke i mial identuczne objawy. U mnie blaty sa zmienione na biale wiec moze tez byc odwalona taka maniana. Dzisiaj podjade do znajomego ktory posiada specjalny termomert i "manualnie" sprawdze temp plynu jesli na dobrze rozgrzanym solniku bedzie oscylowala mniedzy 80-90 stopni to znaczy ze ktos zle ustawil wskazowke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś zdjął wskazówkę od zegara temp. to na pewno go zjeb...

Teraz jeszcze sprawdź czy prędkość Ci dobrze pokazuje (np. z navi , dopuszczalny błąd między navi a moto to 10 km na godzinę przy około 100 km/h)

Trzeba mieć sporo doświadczenia przy wymianie tarcz albo kogoś, kto poprowadzi.

W obecnej sytuacji prędkościomierz można uratować jednak z zegarem temp. to może byc już nieodwracalne uszkodzenie. Zegar temp. nie ma sprężyny jak w przypadku obr. i prędkościomierza, łatwo jest uszkodzić delikatne osadzenie wskazówki ale jeszcze łatwiej schrzanić wyskalowanie.

Tutaj test jest bardzo prosty.

Odpinasz masę od czujnika i sprawdzasz czy wskazówka drgnęła a później dotykasz przewodem od czujnika do masy. W jednej z tych opcji wskazówka musi powędrować na max.

Jeśli to się nie stanie to sprawdź czy wskazówka nie opiera się o tarczę. Opiera się ? Widelec z wyłamanym środkowym zębem, zeszlifowanym na cienko na pooczątku i z wyczuciem podważyć (i tak wyskalowanie to koszmar bo ten zegarek nie ma zadnych blokad dla pozycji zerowej) . Jak to nic nie da to zegarek klęczy i dam Ci dobrą radę...szukaj nowego zegarka temp. Dlaczego? Bo gdyby nawet ktoś osadził wskazówkę w połowie skali to powinna pracować prawidłowo czyli powędrować do góry pokazując za wysoką temp. a tutaj tylko ledwo rusza.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wlasnie u mnie ostatnio wskazowka pokazuje od polowy i po rozgrzaniu wedruje do max temp. Jak juz jest na czeerwonym polu wlacza sie wiatrak wiec jest nadzieja ze to wina zle osadzonej wskazowki.

Co do predkosci to sprawdzalem z autem i pokazuje dokladnie 10km/h za duzo.

Edytowane przez mateuszlodz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz uważaj bo łatwo popsuć ośkę i jej osadzenie. Problemem też jest znalezienie pozycji zerowej dlatego, że oska obraca sie wokół własnej osi bez żadnych ograniczeń. Aby zmienic pozycję wskazówki musisz ją całkowicie zdjąc z oski i delikatnie osadzać...

Aby znaleźć i punkt zerowy i ułatwić sobie robotę zmierz jaka jest rezystancja zimnego czujnika i zamiast czujnika podepnij opornik o takiej wartości i włącz zapłon. Ośka ustawi się w pozycji zerowej i wtedy będzie tylko walczył z prawidłowym osadzeniem a nie jeszcze z szukaniem punktu zerowego.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...