xantian Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2013 Witam,Sprawdziłem dzisiaj w moim motocyklu GPZ 500, wersja amerykańska 1993r, ładowanie i niestety stwierdziłem jego brak ;//Pomyślałem od razu że rozleciało się koło magnesowe, przypadłość w tych modelach (odklejają się magnesy). Ale sprawdziłem napięcie wychodzące z alternatora na 3 fazach (sprawdzałem przy odłączonym regulatorze). Multimetr pokazał mi następujące wyniki:przy obrotach ok 1500 obr/minmiedzy 1 a 2 fazą : napięcie ok 21V, napięcie skacze od 20 do 21Vmiedzy 1 a 3 fazą : taka sama sytuacjamiedzy 2 a 3 faza : taka sama sytuacjaprzy obrotach ok 4000 obr/minmiedzy 1 a 2 fazą : napięcie ok 62V, napięcie skacze od 61 do 63Vmiedzy 1 a 3 fazą : taka sama sytuacjamiedzy 2 a 3 faza : taka sama sytuacjaprzy obrotach ok 5000obr/minmiedzy 1 a 2 fazą : napięcie ok 75V, napięcie skacze od 74 do 76Vmiedzy 1 a 3 fazą : taka sama sytuacjamiedzy 2 a 3 faza : taka sama sytuacja .Wyniki wskazują że alternator wydaje się być sprawny.Sprawdziłem też regulator według tego schematu:I niestety na jednej fazie jest całkowity brak reakcji na multimetrze. Na 2 pozostałych multimetr pokazuje podobne wyniki. Jest tylko jedno "ale" na schemacie jest 5 kabli, w moim regulatorze jest 6. Ja mierzyłem to w ten sposób że podłączyłem jedną sondę multimetru do kabla "czarnego" a drugą sondę do poszczególnych kabli "żółty" od faz.Na 2 jest wynik w okolicach 1.843 M om, a na jednej 0. ;/ Regulator jest uszkodzony ????Mam jeszcze inny problem, dotyczący świateł. Raz są, a raz ich nie ma. Miałem w swoim motocyklu zastosowany automat do świateł "reserve lighting device", który automatycznie załączał światła po odpaleniu motocykla. Pomyślałem że w nim leży problem, więc go usunąłem, łącząc kabel "niebieski" idący od bezpiecznika z kablem "żólto-niebieskim" idącym do przełącznika świateł. Ale światła nadal raz działają a raz nie. Jak nie ma świateł, muszę kilka razy przekręcać stacyjkę i odpalać motocykl, po pewnym czasie światła załapują i świecą do momentu odłączenia zasilania stacyjką. Czasami łapią kilka razy pod rząd, a czasami trzeba 5-6 razy odpalać i gasić aby załapały ;//// Nie mam pojęcia w czym leży problem ;//Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły, lub sugestie proszę o pomoc.Schemat Kawasaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Tak, regler klęczy. Przy okazji wymiany wyczyść masy i styki na kostkach z altka. Akumulator również do sprawdzenia.Co do świateł to czy problem z nimi nie zbiegł się z problemem z ładowaniem?Jesli tak to przypuszczam, ze był taki spadek napiecia przy rozruchu, ze automat nie miał nawet szans zadziałać.Jeśli nie to jutro popatrzę na schemat bo teraz w oczach mi się mieni i spać trzeba. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xantian Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 (edytowane) Problem ze światłami zaczął się niedawno. Gpz mam od 4 miesięcy. Wcześniej problem nie wsytępował. Światła działały za każdym razem, ale ładowania nigdy nie sprawdzałem. Sprawdziłem dopiero po usterece ze światłami. Problem ze spadkiem napięcie, przy rozruchu mógłb wywoływać takie efekty na automacie, ale teraz go usunąłem. A problem pozostał // Więc raczej to nie to. Jadę dzisiaj do kumpla pożyczyć regler, podłączymy zobaczymy jaki będzie efekt, aby tylko się nie spalił :)) Edytowane 6 Sierpnia 2013 przez xantian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2013 Połącz niebieski z pomarańczowo niebieskim a niebiesko żółty odłącz od niebieskiego. Oczywiście sprawdź miernikiem czy na niebieskim jest 12V oraz czy przełącznik świateł jest sprawny omomierzem na początek. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xantian Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 (edytowane) Tak jak pisałeś _Monter_ padł mi regulator. Podłączyłem swój u kumpla ( wczęśniej miał dobre łądowanie), na moim znikło. Podłączył swój bylo normalne.Problem ze światłami, tu też Miałeś najprawdopodobniej rację. Wczoraj naładowałem aku, do chwili rozładowania po zrobieniu tasy ok 80km, światła działały za każdym razem. Jak aku się rozładowało - miało trochę ponad 11V, światła znów zaczęły działać kiedy im się chciało :) Wielkie Dzięki _Monter_ za pomoc :) Teraz Pytanie do użytkowników forum. Ma ktoś może jakąś używkę, działającą - do GPZ 500, KLE 500 , EN 450 -500 , ER 5 , GPX 250, GPZ 400.Z tego co wyczytałem we wszystkich tych modelach są regulatoru 6 pinowe. A i jeszcze jedna sprawa, jest to schemat mojego regulatora. Mój regler ma 6 kabli, a większość regulatorów ma 5 (Nie mają kabla o kolorze brązowym). Pisałem do firmy produkującej regulatory, w swojej ofercie do mojego Kawasaki mają właśnie 5 pinowy. Twierdzą żeby nie podpinać brązowego kabla, który znajduję sie u mnie i wszystko ma działać. Jakoś w to nie wierzę, ponieważ analizując schemat mojej instalacji kabel o kolorze brązowym wychodzący z regulatora, idzie np do klaksonu, kontrolki ciśnienia oleju, obrotomierza, wskaźnika temperatury, a przede wszystkim do modułu. Według tego co pisze ta firma, powinny pasować wszelkie regulatory 5 pinowe?? Jest to w ogóle możliwe? Czy po prostu próbują mnie naciągnąć jako klienta. Edytowane 8 Sierpnia 2013 przez xantian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Możesz kupić jakikolwiek 6 przewodowy regulator, nieważne jakiej marki. Chińskie (typowo chińskie) omijaj.Mocno Cię nie oszukali bo mógłbyś podłączyć pięcioprzewodowy a tamten brązowy podłączyć do masy.Z tym czujnikiem ciśnienia oleju się pomyliłeś. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xantian Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Problemy rozwiązanie, zamontowałem nowy regulator (kupiłem typowo do mojego modelu motocykla), ładowanie wróciło do normy. Wychodzi na to że problemy ze światłami też były przez złe ładowanie. Teraz działają normalnie. Dzięki _Monter_ za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2013 Na zdrowie. Miłego pedałowania ze sprawną elektrownią. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.