Skocz do zawartości

Honda CR125 dziwny objaw


palec6
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam Hondę CR125 z 86r. i parę tygodni temu padła mi cewka ładująca kondensator CDI. Jako, że nie mogłem znaleźć całej podstawy na internecie ani w mojej okolicy postanowiłem ją przewinąć. Wyczytałem w książce serwisowej, że cewka powinna mieć rezystancje w przedziale 153-217 więc nawinąłem ją na tyle drutem 0,12 z tego co pamiętam. Honda odpaliła bez problemu jednak po przejechaniu ok. 2KM zgasła i znowu padła cewka ładująca (zasilająca) . Przewinąłem więc 2 raz i 2 raz padła. Kolega mi doradził żebym zmienił moduł i zmieniłem go na inny. Przewinąłem więc 3 raz cewkę ale musiałem nawinąć cieńszym drutem i większą rezystancję bo założyłem moduł od chińskiego skutera jakiś. Teraz Honda odpala i tu jest taki problem, iż na postoju chodzi zajebiście, wkręca się dobrze .. Jednak podczas jazdy na wolnych obrotach tak jakby przerywała nie chciała się dobrze wkręcać. Po przekroczeniu 5 tys obrotów chodzi dobrze ale od 2,5 do 5 tys lekko przerywa. Sprawdzałem zawór wydechowy (chodzi dobrze), membranę (czy listki dobrze dolegają) jak również czyściłem gaźnik. Na wolnych przerywa, szarpie a jak przekroczy to barierę i zawór wydechowy zacznie się otwierać to istny szatan jest. Wcześniej przed padnięciem cewki i org. module nie jeździłem nią i nie wiem jak się zachowywała. Może ktoś coś wie dlaczego jest taki objaw. Przez ten moduł może? Aha zapomniałem dodać, że 3 raz przewinąłem drutem bodajże 0,09mm na rezystancję +/- 310 ohmów (drut do oporu). Fajka i świeca była zmieniania (nic to nie pomogło)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra jest mocna (na zdjętej fajce i przyłożeniu przewodu WN do ramy przeskakuje na jakieś 7-10mm iskra) . Czy ta Honda może posiadać zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu w org. module i dlatego mogą robić się takie jaja przez ten zwykły moduł chiński od skutera? Czekam na jakąś fachową wzmiankę na ten temat .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winą przerywania był chiński moduł (stały kąt zapłonu). Założyłem stary moduł i teraz Hondzina hula aż miło. Jednak mam parę wątpliwości i pytań. Cewka ładująca (zasilająca) kondensator CDI ma rezystancję na zimnym silniku +/- 310 ohm a na rozgrzanym +/- 410 ohm . Wartość napięcia zmiennego z cewki wynosi jakieś 120V (obroty 2-2,5 tys) gdy dodam gazu i trzymam na obrotach 5-5,5 tys to wartość napięcia spada do jakiś 102-103 V . I tu mam parę pytań do tego:

1. Czy wartość napięcia nie jest za duża i po prostu moduł nie puszcza więcej na wyższych obrotach?

2. Czy może być aż taka tolerancja rezystancji na zimnym i ciepłym silniku (100 ohm) ?

3. Czy są jakieś ch-ki na internecie żebym mógł porównać jak się zachowuje moduł ze zmiennym kątem zapłonu.

Boję się że znowu może spalić cewkę i nie chcę go kręcić do tych 8-9 tys. Może ktoś wie jak zachowuje się padnięty moduł? Wydaje mi się (tak biorąc na chłopski rozum, że moduł nie chce puszczać większego nap. i zostaje to wszystko na cewce i przez to pali izolację na drucie pod wpływem wysokiej temperatury i cewka dostaje przebicia międzyzwojowego? Czy dobrze rozumuję? Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winą przerywania był chiński moduł (stały kąt zapłonu). Założyłem stary moduł i teraz Hondzina hula aż miło. Jednak mam parę wątpliwości i pytań. Cewka ładująca (zasilająca) kondensator CDI ma rezystancję na zimnym silniku +/- 310 ohm a na rozgrzanym +/- 410 ohm . Wartość napięcia zmiennego z cewki wynosi jakieś 120V (obroty 2-2,5 tys) gdy dodam gazu i trzymam na obrotach 5-5,5 tys to wartość napięcia spada do jakiś 102-103 V . I tu mam parę pytań do tego:

1. Czy wartość napięcia nie jest za duża i po prostu moduł nie puszcza więcej na wyższych obrotach?

2. Czy może być aż taka tolerancja rezystancji na zimnym i ciepłym silniku (100 ohm) ?

3. Czy są jakieś ch-ki na internecie żebym mógł porównać jak się zachowuje moduł ze zmiennym kątem zapłonu.

Boję się że znowu może spalić cewkę i nie chcę go kręcić do tych 8-9 tys. Może ktoś wie jak zachowuje się padnięty moduł? Wydaje mi się (tak biorąc na chłopski rozum, że moduł nie chce puszczać większego nap. i zostaje to wszystko na cewce i przez to pali izolację na drucie pod wpływem wysokiej temperatury i cewka dostaje przebicia międzyzwojowego? Czy dobrze rozumuję? Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi.

ad 1. Jak była metoda pomiaru napięcia??

ad 2. A to akurat jest proste, możesz sam policzyć. Współczynnik temperaturowy miedzi to 4.3e-3 co daje ok 77 stopni C różnicy pomiędzy zimnym ciepłym silnikiem. Możliwe??

ad 3. Dla wysilonych dwusuwów są bardzo dziwne, początkowy kąt wyprzedzenia jest duży rzędu 20-30 stopni a w miarę zwiększania obrotów spada do kilku stopni.

Jakiego typu było uszkodzenie cewki??? Przebicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...