palec6 Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Witam. Posiadam Hondę CR125 z 86r. i parę tygodni temu padła mi cewka ładująca kondensator CDI. Jako, że nie mogłem znaleźć całej podstawy na internecie ani w mojej okolicy postanowiłem ją przewinąć. Wyczytałem w książce serwisowej, że cewka powinna mieć rezystancje w przedziale 153-217 więc nawinąłem ją na tyle drutem 0,12 z tego co pamiętam. Honda odpaliła bez problemu jednak po przejechaniu ok. 2KM zgasła i znowu padła cewka ładująca (zasilająca) . Przewinąłem więc 2 raz i 2 raz padła. Kolega mi doradził żebym zmienił moduł i zmieniłem go na inny. Przewinąłem więc 3 raz cewkę ale musiałem nawinąć cieńszym drutem i większą rezystancję bo założyłem moduł od chińskiego skutera jakiś. Teraz Honda odpala i tu jest taki problem, iż na postoju chodzi zajebiście, wkręca się dobrze .. Jednak podczas jazdy na wolnych obrotach tak jakby przerywała nie chciała się dobrze wkręcać. Po przekroczeniu 5 tys obrotów chodzi dobrze ale od 2,5 do 5 tys lekko przerywa. Sprawdzałem zawór wydechowy (chodzi dobrze), membranę (czy listki dobrze dolegają) jak również czyściłem gaźnik. Na wolnych przerywa, szarpie a jak przekroczy to barierę i zawór wydechowy zacznie się otwierać to istny szatan jest. Wcześniej przed padnięciem cewki i org. module nie jeździłem nią i nie wiem jak się zachowywała. Może ktoś coś wie dlaczego jest taki objaw. Przez ten moduł może? Aha zapomniałem dodać, że 3 raz przewinąłem drutem bodajże 0,09mm na rezystancję +/- 310 ohmów (drut do oporu). Fajka i świeca była zmieniania (nic to nie pomogło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Jak podejrzewasz, że ta nawinięta cewka nie ładuje całkowicie kondensatora i iskra jest słabsza na wolnych obrotach to dla eksperymentu zmniejsz przerwę na świecy do minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palec6 Opublikowano 8 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2013 Iskra jest mocna (na zdjętej fajce i przyłożeniu przewodu WN do ramy przeskakuje na jakieś 7-10mm iskra) . Czy ta Honda może posiadać zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu w org. module i dlatego mogą robić się takie jaja przez ten zwykły moduł chiński od skutera? Czekam na jakąś fachową wzmiankę na ten temat . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Fachowo?? Sprawdź stroboskopem jakie jest wyprzedzenie zapłonu w całym zakresie obrotów. Cha-ki porównawcze znajdziesz na necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palec6 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Winą przerywania był chiński moduł (stały kąt zapłonu). Założyłem stary moduł i teraz Hondzina hula aż miło. Jednak mam parę wątpliwości i pytań. Cewka ładująca (zasilająca) kondensator CDI ma rezystancję na zimnym silniku +/- 310 ohm a na rozgrzanym +/- 410 ohm . Wartość napięcia zmiennego z cewki wynosi jakieś 120V (obroty 2-2,5 tys) gdy dodam gazu i trzymam na obrotach 5-5,5 tys to wartość napięcia spada do jakiś 102-103 V . I tu mam parę pytań do tego:1. Czy wartość napięcia nie jest za duża i po prostu moduł nie puszcza więcej na wyższych obrotach?2. Czy może być aż taka tolerancja rezystancji na zimnym i ciepłym silniku (100 ohm) ?3. Czy są jakieś ch-ki na internecie żebym mógł porównać jak się zachowuje moduł ze zmiennym kątem zapłonu. Boję się że znowu może spalić cewkę i nie chcę go kręcić do tych 8-9 tys. Może ktoś wie jak zachowuje się padnięty moduł? Wydaje mi się (tak biorąc na chłopski rozum, że moduł nie chce puszczać większego nap. i zostaje to wszystko na cewce i przez to pali izolację na drucie pod wpływem wysokiej temperatury i cewka dostaje przebicia międzyzwojowego? Czy dobrze rozumuję? Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 13 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Winą przerywania był chiński moduł (stały kąt zapłonu). Założyłem stary moduł i teraz Hondzina hula aż miło. Jednak mam parę wątpliwości i pytań. Cewka ładująca (zasilająca) kondensator CDI ma rezystancję na zimnym silniku +/- 310 ohm a na rozgrzanym +/- 410 ohm . Wartość napięcia zmiennego z cewki wynosi jakieś 120V (obroty 2-2,5 tys) gdy dodam gazu i trzymam na obrotach 5-5,5 tys to wartość napięcia spada do jakiś 102-103 V . I tu mam parę pytań do tego:1. Czy wartość napięcia nie jest za duża i po prostu moduł nie puszcza więcej na wyższych obrotach?2. Czy może być aż taka tolerancja rezystancji na zimnym i ciepłym silniku (100 ohm) ?3. Czy są jakieś ch-ki na internecie żebym mógł porównać jak się zachowuje moduł ze zmiennym kątem zapłonu. Boję się że znowu może spalić cewkę i nie chcę go kręcić do tych 8-9 tys. Może ktoś wie jak zachowuje się padnięty moduł? Wydaje mi się (tak biorąc na chłopski rozum, że moduł nie chce puszczać większego nap. i zostaje to wszystko na cewce i przez to pali izolację na drucie pod wpływem wysokiej temperatury i cewka dostaje przebicia międzyzwojowego? Czy dobrze rozumuję? Proszę o jakieś konkretne odpowiedzi.ad 1. Jak była metoda pomiaru napięcia?? ad 2. A to akurat jest proste, możesz sam policzyć. Współczynnik temperaturowy miedzi to 4.3e-3 co daje ok 77 stopni C różnicy pomiędzy zimnym ciepłym silnikiem. Możliwe??ad 3. Dla wysilonych dwusuwów są bardzo dziwne, początkowy kąt wyprzedzenia jest duży rzędu 20-30 stopni a w miarę zwiększania obrotów spada do kilku stopni.Jakiego typu było uszkodzenie cewki??? Przebicie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palec6 Opublikowano 13 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2013 Temat można zamknąć, usterka naprawiona, Honda hula aż miło :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.