Tuzmen Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 WitamCoś nabroiłem i Y nie zapala.Objaw jest taki że kręcąc go na samym początku coś załapie na 0,5 - 1 sek i gaśnie. Mogę tę czynnośc powtarzać aż dojdę do pracy tak kilku sekund. A teraz informacje co robiłem. Otwórz przygotowując bak do malowania, spuściłem paliwo, wyjąłem pompę.Po lakierowaniu i zmontowaniu na nowo baku, przekręcam kluczyk i na wyświetlaczu pojawia się błąd 11. Czytam "czujnik wałka rozrządu", ale błąd znika przy próbie kręcenia. Potem go kasuję z pamięci i już się nie pojawia. Ale moto nie gada. Tj gada, rury rozgrzewają się się równomiernie (po tych próbach), sprawdzałem iskra jest. Moje podejrzenie jest takie:- uszkodzony jest czujnik położenia wałka- czujnik ten odpowiada za informowanie silnika o jego pracy- informacja ta uruchamia (a raczej jej nie uruchamia) pompę paliwa- pompa paliwa działa tylko po przekręceniu kluczyka, nabija ciśnienie. Ciśnienie pozwala na krótkotrwałą pracę, aż do spadku ciśnienia do poziomu który nie pozwala na wtrysk paliwa.- silnik zapala, i po krótkiej pracy gaśnie Co sądzicie? ps. TPS działa poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vithar Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Pompę masz w baku czy na zewnątrz? U brata w BMW było tak, że pompa była w baku i przewód miał nieszczelność. Na wolnych obrotach chodziło ok, ale przy dodaniu gazu ciśnienia nie starczało. Może masz nie najświeższe przewody i po ponownym złożeniu coś puściło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Pompę masz w baku czy na zewnątrz? U brata w BMW było tak, że pompa była w baku i przewód miał nieszczelność. Na wolnych obrotach chodziło ok, ale przy dodaniu gazu ciśnienia nie starczało. Może masz nie najświeższe przewody i po ponownym złożeniu coś puściło. Pompa w baku. Dodam że sprawdziłem czujniki i okazuje się że wszystkie działają. Iskra jest, moduł załącza zasilanie pompy już przy kręceniu korby kluczem.Do sprawdzenia w takim razie pompa i ciśnienie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tuzmen Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 No i wyjszło szydło z woraProblem był w pompie. Oring uszczelniający połączenie pompy z korpusem nie był dobrze założony i ciśnienie z pompy uchodziło bokiem. Pompa pompowała, ale ciśnienia na wtrysku to już nie było.Oczywiście to moja sprawka, więc przepraszam Y i japończyków za wszystkie bluzgi. Przy okazji dowiedziałem się jak rozbudowany mam system ręcznej diagnostyki. Praktycznie wszystkie elementy elektryczne można sprawdzić w działaniu. Pozdo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.