Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem TDM 900 - pompa paliwa?


Tuzmen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Coś nabroiłem i Y nie zapala.

Objaw jest taki że kręcąc go na samym początku coś załapie na 0,5 - 1 sek i gaśnie. Mogę tę czynnośc powtarzać aż dojdę do pracy tak kilku sekund.

 

A teraz informacje co robiłem. Otwórz przygotowując bak do malowania, spuściłem paliwo, wyjąłem pompę.

Po lakierowaniu i zmontowaniu na nowo baku, przekręcam kluczyk i na wyświetlaczu pojawia się błąd 11. Czytam "czujnik wałka rozrządu", ale błąd znika przy próbie kręcenia. Potem go kasuję z pamięci i już się nie pojawia. Ale moto nie gada. Tj gada, rury rozgrzewają się się równomiernie (po tych próbach), sprawdzałem iskra jest.

 

Moje podejrzenie jest takie:

- uszkodzony jest czujnik położenia wałka

- czujnik ten odpowiada za informowanie silnika o jego pracy

- informacja ta uruchamia (a raczej jej nie uruchamia) pompę paliwa

- pompa paliwa działa tylko po przekręceniu kluczyka, nabija ciśnienie. Ciśnienie pozwala na krótkotrwałą pracę, aż do spadku ciśnienia do poziomu który nie pozwala na wtrysk paliwa.

- silnik zapala, i po krótkiej pracy gaśnie

 

Co sądzicie?

 

ps. TPS działa poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę masz w baku czy na zewnątrz? U brata w BMW było tak, że pompa była w baku i przewód miał nieszczelność. Na wolnych obrotach chodziło ok, ale przy dodaniu gazu ciśnienia nie starczało. Może masz nie najświeższe przewody i po ponownym złożeniu coś puściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę masz w baku czy na zewnątrz? U brata w BMW było tak, że pompa była w baku i przewód miał nieszczelność. Na wolnych obrotach chodziło ok, ale przy dodaniu gazu ciśnienia nie starczało. Może masz nie najświeższe przewody i po ponownym złożeniu coś puściło.

 

Pompa w baku. Dodam że sprawdziłem czujniki i okazuje się że wszystkie działają. Iskra jest, moduł załącza zasilanie pompy już przy kręceniu korby kluczem.

Do sprawdzenia w takim razie pompa i ciśnienie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wyjszło szydło z wora

Problem był w pompie. Oring uszczelniający połączenie pompy z korpusem nie był dobrze założony i ciśnienie z pompy uchodziło bokiem. Pompa pompowała, ale ciśnienia na wtrysku to już nie było.

Oczywiście to moja sprawka, więc przepraszam Y i japończyków za wszystkie bluzgi.

 

Przy okazji dowiedziałem się jak rozbudowany mam system ręcznej diagnostyki. Praktycznie wszystkie elementy elektryczne można sprawdzić w działaniu.

 

Pozdo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...