nort7 Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 (edytowane) Witam. Jak każdy wie, w Kawasaki ZX6R z 2006 roku seryjnie z przodu była montowana opona o wysokości 65. Nie mam zamiaru jeździć na 65, tym bardziej, że moje zapasy to same 70. Różnica między wysokościami to 6mm. Poprzedni właściciel powiedział mi, że obniżył już motocykl o te 6mm ale mi to wygląda, jakby było znacznie za nisko. Nie chcę, żeby było spaprane coś w geometrii, po za tym za nisko to mniejszy prześwit. I tu jest moje pytanie: Jak powinny być wysunięte lagi z półki? Jeśli ma ktoś taki motocykl już po zabiegu to prosiłbym o dokładne zmierzenie wysokości od półki do końca lagi. Zamieszczam fotki z mojego moto i fotkę z serwisówki. Nie wiem czy ten model ma tak po wyjeździe z salonu, po za tym nie chcę nic robić na oko. Edit:Zmierzyłem wysokość i u mnie jest 15mm. Patrząc na fotke z serwisówki i dodając 6mm wychodzi około 11, czyli mam 4 za dużo. Jest w stanie ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć? Edytowane 20 Lutego 2013 przez nort7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 20 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Ja w swoim poprzednim torowym motocyklu zx10r 2007 obnizylem na polkach o jakies chyba 6-7mm jak dobrze pamietam.Czesto tak sie robi na wolniejszych torach zeby uzyskac wieksza zwrotnosc motocykla ,ale niestety odbywa sie to kosztem stabilnosci na szybkich prostych gdzie motocykl przy duzych predkosciach moze wezykowac ,.moze ,ale nie musi bo u mnie np nic takiego nie wystepowalo w kazdym razie w Poznaniu ale nie wiem jak by bylo np. na szybkiej Slowacji.I druga sprawa: jesli przesadzimy w obnizeniu to widocznemu zuzyciu ulega przednia opona ktora ze wzgledu zmiane geometri i duze przesuniecie ciezaru na przednia opone w zakrecie zaczyna sie slizgac i powstaja na oponie slady uszkodzonej gumy w ksztalcie okregow biegnacych rownolegle do obreczy .Takie same slady powstaja jesli np. mamy za miekki przod i dohamowujemy w zakrecie . Ja proponuje sprobowac obnizyc lagi o jakies 4 mm od standartowego ustawienia i zobaczyc jak bedzie sie zachowywal motocykl .Jesli uzywasz go tylko na ulicy podejrzewam za nawet jak bys zostawil tak jak jest fabrycznie to roznicy mozesz nie odczuc wcale. A jesli na torze to proponuje zostawic najpierw fabrycznie a pozniej obnizyc o 4-5 mm i zobaczysz poprostu jak sie bedzie zachowywal motocykl .Czasami w niektorych motocyklach wystarczy ruszyc lagi o pare mm zeby mozna bylo odczuc roznice a czasami trzeba obnizyc wiecej zeby cos poczuc . Oczywiscie sprawdzamy czy po obnizce opona nie uderza juz o chlodnice.I nie ma co sie bac probowac ,zmieniamy cos i sprawdzamy jak sie zachowuje motocykl .Jedyny warunek jest taki ze w w przypadku jazdy po torze musi miec powtarzalnosc przejazdu bo tylko wtedy bedziemy mogli wylapac roznice pomiedzy ustawieniami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nort7 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Bardzo dobra odpowiedź. :) Czyli będę sugerował się fotką z serwisówki i na jej podstawie zrobię tak jak mówisz. Na razie śmigałem kilka razy po kartingu w Biłgoraju. Powtarzalność miałem z pewnością, nie zmieniałem linii ot tak. Tyle, że na innym sprzęcie, ten mam od kilku tygodni. Chcę w miarę możliwości przygotować motocykl do sezonu, żeby później za dużo roboty nie było. Nie wiem jak się wszystko potoczy ale planuję w tym sezonie uderzyć na Słowację a może nawet i na Poznań. Wiem, że Słowacja lepsza, i bliżej, ale chciałbym polatać po jedynym naszym pełnowymiarowym torze. :)Nawet jak mam jeździć tylko po drogach publicznych i kartingu to tak czy siak chcę mieć sportowe ustawienia. Z drugiej strony nie chcę za bardzo obciążyć przodu, bo po pierwsze tył wytrzymuje więcej a po drugie z uślizgu tyłu da się wyratować. Przód uciekł mi 2 razy i nic się nie da zrobić. :/ W każdym razie dzięki za porządne wytłumaczenie tematu. :) Jeśli miałby ktoś fotkę seryjnego ustawienia wysunięcia lag z półek to proszę o umieszczenie w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Pomyslalem jeszcze o innej rzeczy.Nie wiem jaki fabrycznie tam jest model opon ale czesto jest tak ze opony sa wlasnie dobrane pod odpowiedni model motocykla ,czyli np.moze byc tak ze skoro przod jest 65 to i tyl jest mimo ze jest np. na 50 to jego obwod ,ksztalt jest inny .Ale glowy nie dam ze tak jest :)Chodzi mi o to ze moze byc tak ze jesli zmienisz komplet przod z tylem na inny model to geometria moze zostac zupelnie niezmieniona .Dlatego np. nie mozna laczyc jednego przodu z innym tylem gdyz mimo ze maja ten sam rozmiar to wysokosc opony jest zupelnie inna i wtedy zmienia nam sie geometria .Na przyklad profil tylu pirelli diablo superbike pro jest bardziej szpiczasty niz d211 gp racer i w zwiazku z tym przody tez sa inne ,wiec jak damy z przodu pirelli a z tylu dunlopa to zmieniamy zupelnie geometrie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rexar Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 To tak jak nosić dwa różne buty :rolleyes: Cytuj 'na zegarze trzysta nie znaczy o męstwie...' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niesmiertelny Opublikowano 22 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 swieta racja ale dla niektorych nie jest to oczywiste ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nort7 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Seryjnie przód 120/65 ZR17 a tył 180/55 ZR17. Czyli tył bardzo popularny a przód nietypowy. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Numberuno Opublikowano 24 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 Ja założyłem 120/70 na przód bez zmian w zawieszeniu. Lagi mam wpuszczone na 7mm, cała zawiecha ustawiona według propozycji ze sportrider i pracuje wszystko naprawdę dobrze. Wcześniej były opony BT016 120/65, teraz są Pilot Powery. Oprócz tego, że te stare się co chwile ślizgały w nowe trzymają super, to wyostrzyła się delikatnie geometria i motocykl łatwiej kładzie się w zakręty, ale bynajmniej się w nie nie wali bez kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nort7 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 (edytowane) Numberuno czyli masz mniej więcej tak, jak na tej czarno-białej fotce? Jesteś pewien, że to na 100% seria? Edytowane 24 Lutego 2013 przez nort7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Numberuno Opublikowano 25 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) Mam wszystko ustawione według instrukcji na tej stronie:http://www.sportrider.com/suspension_settings/suspension/146_suggested_suspension_settings/viewall.html Ustawiłem tak zaraz po kupnie motocykla, a oponę z profilu 65 na 70 zmieniłem tydzień później bo na tych Bridgestonach bałem się jeździć. Zaraz po kupnie miałem wrażenie, że motocykl w ogóle nie skręca (przesiadłem się z R1 RN09 w której zawieszenie było ustawiane pode mnie przez mechanika który szykował sprzęty na Poznań.) W 636 po zmianie opon i ustawieniu zawieszenia według powyższego schematu zaczęła jeździć dokładnie tak jak tego sobie życzę i od tej pory nic nie zmieniam bo jestem bardzo zadowolony. Edytowane 25 Lutego 2013 przez Numberuno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.