Skocz do zawartości

filtr oleju


caferacer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam 2 pytania, czy wszystkie filtry oleju typu spin on wkrecane bocznie(poziomo) posiadaja zawór przeciwzwrotny, i czy wszystkie filtry bez znaczenia juz jak sa wkrecane , posiadaja zawor przelewowy?

Jeszcze jedno pytanie czy niewielka roznica w długosci filtra wplywa jakos na przeplyw oleju przez filtr?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle nie zrozumiałem tego pytania, zawór zwrotny? przelewowy? w filtrze?

A jeśli chodzi o wymiar to nic nie powinno się dziać, ale napisz dla pewności z jakiego filtra chcesz przejść na jaki?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor przelewowy jest po to, zeby w przypadku zbyt duzego zanieczyszczenia filtra lub zbyt gestego-zimnego oleju

Zwiększyc przepustowosc filtra, przepuszcza wtedy nie przefiltrowany olej, zawor przeciwzwrotny jest w filtrze po do zeby olej nie sciekal spowrotem

Do miski i zeby szybciej dotarl tam gdzietrzeba, najbardziej interesuje mnie zawor przelewowy, w filtrach jest on otwierany przez cisnienie oleju, ten zawor jest na sprezynie, dlatego mam pytanie czy moge zalożyc np hiflo hf147, czy jest taka mozliwosc ze ten filtr bedzie mial slabsza sprezyne zaworu przelewowego i bedzie mi przepuszczal nieprzefiltrowany olej? Drugie pytanie czy jego wielkosc ma znacznie jest o 40% mniejszy od orginalu. W cb750 starszy dohc 1981 mam zawor w srubie obudowy filtra

Edytowane przez caferacer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór jak to nazwałeś "przelewowy" to zwykle element magistrali olejowej silnika, a nie filtra jako takiego. Prawde powiedziawszy jakoś nie kojarzę bym kiedykolwiek taki zawór widział w filtrze.

 

Zawór zwrotny w filtrze wystepuje wówczas gdy przewidział to producent silnika w specyfikacji filtra dedykowanego do jednostki.

 

Nie można tego uogulniać.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w śrubie ktora mocuje obudowę filtra i przechodzi przez filtr, w filtrach wkrecanych znajduje się na dnie filtra, i teraz jeśli pozbede sie oryginalnego filtra, obudowy i wkładu, to bede musial zamontować filtr o takiej samej przepustowosci i z zaworem ktory otwiera sie podtakim samym ciśnieniem oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce pozbyc sie oryginalnego filtra oleju, czyli śruby z zaworem, obudowy i wkładu, i założyć normalny wkrecany filtr oleju,

Z takiego

http://www.cmsnl.com/honda-cb750-four-k5-usa_model483/partslist/E++14.html

 

Na taki

http://www.vintagecb750.com/products/4/engine/74/oil-filters-o-rings-drain-plugs-lubrication

 

Chce zalożyć filtr o takiej samej przepustowosci, i chce miec pewnosc, czy potrzebny mi filtr z zaworem przelewowym, niechce zalozyc filtra o mniejszej przepustowosci lub z zaworem ktory przy cisnieniu oleju jakie bede mial bedzie mi przepuszczal nieprzefiltrowany olej. Nowe tłoki pierscienie panewki lancusze sprzeglowy, 2xrozrzadu, napinacze 3szt, wszystko nowe dlatego nie jestem pewny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to musisz kupić filtr taki jaki jest w drugim linku- dedykowany do modelu, normalne spin on np HF nie mają w środku spręzynki, czy jakiegokolwiek zaworu.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po co ci taki wkręcany? i tak zdaje sie jest w niewidocznym miejscu. taka wkładka filtra jest na pewno tańsza niż każda puszka. nie widziałem przy filtrach nigdy informacji o ciśnieniu przy którym zawór puszcza

 

no to musisz kupić filtr taki jaki jest w drugim linku- dedykowany do modelu, normalne spin on np HF nie mają w środku spręzynki, czy jakiegokolwiek zaworu.

 

mają spręzynki i mają zawory przeciwzwrotne. wszystko zależy od motocykla do którego są dedykowane.

 

na szybkensa tylko znalazłem http://www.cycletreads.co.nz/images/products/21.5978.jpg

 

po za tym spężyna może być pod postacią blaszki sprężynującej

Edytowane przez doomi

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie jest widoczny:) oryginalnie nie było problemu, ale teraz mam zalożone upside down, z tyłu banan, kola 17 szprychowane, i jak zalozylem wydech 4w1 to zostało mi kilka cm prześwitu (2 kolanka na gorze 2 poniżej ) wiec zrobilem 4w2w1 , przeswit ok ale znowu filtr nie pasuje, a i wizualnie też mi sie nie podoba filtr, jak nic nie wymyslimy z filtrem to bede musial poprostu wysunać 2 srodkowe kolanka do przodu;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...