Szymoto Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Witam!Rozłożyłem mojego chińczyka po to, aby naprawić wyskakujące biegi, ale przy okazji chciałem sprawdzić stan tłoka i zobaczyć jak tam zawory, rozrząd itd. Po złożeniu silnika wszystko ok, ale nie pooznaczałem jak założyć łańcuszek rozrządu, i popełniłem błąd ściągając jako pierwszą zębatke przednią rozrządu. Jako, że siedziałem już nie raz przy silnikach 2T tak do tej pory nie wiedziałem o co kaman z tym rozrządem i w ogóle, co dało rozregulowanie wszystkiego. Na począku myślałem, że to zawory, ale nie bo ustawione są dobrze (obydwa na 0,05mm), modul działa nie jest obłocony ani nic. Troche to pokręcone dlatego daje link do całej sprawy: Dodam jeszcze tylko, że na zębatce przedniej jest jakiś znaczek ZC i nie wiem gdzie go ustawić, żeby łańcuch był dobrze założony. Na wale łańcuszek nie przeskoczył ani o ząbek. Na magnecie są 2 oznaczenia, F i T, ale jedno naciecie wskazujace jak je ustawic (na karterze oczywiscie) Z góry dzięki za pomoc:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamasutra Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 A wiec na zębatce masz to oznaczenie "ZC" i ono ma się pokrywać ze znakiem w głowicy ( takie wcięcie z lewej strony patrząc na wprost) i oznaczenie na magnecie T ma byc na górze . To wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoto Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 (edytowane) No właśnie chodzi o to, że nie moge dostrzec tego oznaczenia na głowicy:) (na filmiku po prawej stronie widać takie 2 wystające odlewy, próbowałem pomiędzy nimi ustawić oznaczenie na zębatce, a oznaczenie "t" na magnecie było na strzałce wyrzeźbionej na karterze) i po skręceniu wszystkiego zawór ssący (górny) obijał o tłok, a więc nawet nie próbowałem odpalać. Może ktoś dać inny pomysł jak to ustawić oryginalnie po chińsku?? :DA właśnie, dodam tylko, że tą przednią zębatke da się zakręcić tylko w jedną strone, bo śrubki są tak poustawiane, ale teraz jak wał ustawić do wałka zaworów?? Edytowane 9 Lutego 2013 przez Szymoto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 9 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Wał korbowy ustawiasz na znaku T, znak F jest punktem zapłonu, a zębatke z wałkiem rozrządu znakiem ZC po lewej stronie głowicy, patrząc na wprost twojego zdjęcia. Ogólnie tak jak pisze kamasutra, na krawędzi głowicy tego okna rozrządu po lewej stronie powinno być wcięcie, czy czasem nie została tam uszczelka od dekielka rozrządu?.Od tego punktu GMP po przekręceniu wału korbowego o pełny obrót spowoduje że wałek rozrządu ustawi się nakiem ZC pomiędzy te dwa nadlewy (pół obrotu wałka), i jest to kołyska, zawór wydechowy się zamknął, a ssący będzie otwierał- początek ssania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szymoto Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Sprawa rozwiązana, ale oznaczenie nie miało być po lewej stronie, tylko pomiędzy takimi 2 małymi nalewami po prawej stronie. Cały pic z tym, że tłok stukał o zawory polegał na tym, że oznaczenie na magnecie "T" nie powinno być pod strzałką wyrzeźbioną w karterze, a poprostu miało być założone wtedy kiedy spotyka sie kawałek wystającego metalu z magneta i kawałek metalu z plastikowej części iskrownika, wtedy oznaczenie "T" nie było zależne od niczego tylko poprostu było u góry magneta.... jednym słowem poprostu chiny:) Temat do zamknięcia.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi