Skocz do zawartości

EXC 500/450 - mapy zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam na imię Maciek i od niedawna posiadam exc 500 six-days model 2013.

Może ktoś z Was ma dosiadczenia z mapami zapłonu w exc modelach 2012/2013?

W moim odczuciu w moim egzeplarzu przełączanie map nie powoduje lub prawie nie powoduje różnicy w oddawaniu mocy pomiędzy mapami. Na każdej jest tak samo wściekły :D

Jeżdziłem też ostatnio SMC690R i tam różnica była kolosalna - mapa soft to był naprawdę soft :).

Prawdę mówiąc liczyłem na to, że exc też te różnice będą zdecydowanie większe, co pozwoli na większe "wykastrowanie" exc w terenie w razie potrzeby.

 

Teoretycznie modo było odblokowywane i rozumiem, że po tym nie trzeba wgrywać żadnych innych map po założeniu map switch-a?

 

Może wiecie czy można wgrywać jakieś customowe mapy do exc model 2012/2013?

 

z góry dziękuję za odpowiedź

 

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam na imię Maciek i od niedawna posiadam exc 500 six-days model 2013.

Może ktoś z Was ma dosiadczenia z mapami zapłonu w exc modelach 2012/2013?

W moim odczuciu w moim egzeplarzu przełączanie map nie powoduje lub prawie nie powoduje różnicy w oddawaniu mocy pomiędzy mapami. Na każdej jest tak samo wściekły :D

Jeżdziłem też ostatnio SMC690R i tam różnica była kolosalna - mapa soft to był naprawdę soft :).

Prawdę mówiąc liczyłem na to, że exc też te różnice będą zdecydowanie większe, co pozwoli na większe "wykastrowanie" exc w terenie w razie potrzeby.

 

Teoretycznie modo było odblokowywane i rozumiem, że po tym nie trzeba wgrywać żadnych innych map po założeniu map switch-a?

 

Może wiecie czy można wgrywać jakieś customowe mapy do exc model 2012/2013?

 

z góry dziękuję za odpowiedź

 

Maciek

Różnica między mapami już wgranymi jest subtelna i wyczuwalna głównie w bardzo ciężkim i śliskim terenie. Osoba nie czująca jeszcze motocykla nie zauważy praktycznie żadnej różnicy. Na kierownicy masz przełącznik między dwiema mapami 1 i 2 nie pamiętam już która jest standard a która soft. Poza tym pod siedzeniem masz przełącznik od 0 do 9, i bodajże trzy lub cztery mapy są wgrane a reszta jest pusta i gotowa pod customowe ustawienia. Poczytaj instrukcję, tam jest opisana zasada działania tych map i mixów jakie można robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica między mapami już wgranymi jest subtelna i wyczuwalna głównie w bardzo ciężkim i śliskim terenie. Osoba nie czująca jeszcze motocykla nie zauważy praktycznie żadnej różnicy. Na kierownicy masz przełącznik między dwiema mapami 1 i 2 nie pamiętam już która jest standard a która soft. Poza tym pod siedzeniem masz przełącznik od 0 do 9, i bodajże trzy lub cztery mapy są wgrane a reszta jest pusta i gotowa pod customowe ustawienia. Poczytaj instrukcję, tam jest opisana zasada działania tych map i mixów jakie można robić.

 

Dzięki za odpowiedź!

W modelu 2013 o dziwo nie miałem map switcha w pakiecie (w 2012 6days ponoć były) - stąd brak w instrukcji info na ten temat. Przełącznik dokupiłem i do niego dołączony jest ogólny opis. Zasadę działania znam - I na kierownicy to zawsze standard a II to to co jest ustawione pod siedzeniem (soft lub hard). Prawdę mówiąc gdybym wiedział, że te różnice będą tak subtelne to bym sobie tyłka i portfela tym przełącznikiem nie zawracał :) Spodziewałem się różnicy podobnej jak w SMCR a tu nic z tego.

Znalazłem info i mapy do własnego wgrywania ale jedynie do 350 a do 500 nie mogę znaleźć niestety żadnej informacji na ten temat.

Edytowane przez Maciek525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktm od dawna daję możliwość wyboru pomiędzy dwoma mapami, pod zbiornikiem jest magiczny kabelek do którego podpina się bardzo tani przełącznik(ponad 200zł) lub poprostu rozpina się go i wtedy jest mapa soft. Testowałem to ustrojstwo w różnych modelach i najbardziej wyczuwalna różnica jest w dwusuwach jednak nawet tu nie rzuca na kolana. Testując to na prostej suchej szutrowej drodze nie czułem kompletnie nic. Dopiero w ciężkim technicznym i śliskim terenie czuć różnicę, a polega ona poprostu na tym że motocykl ciut słabszy(z tego co rozkminiałem to punkt zapłonu się przestawia) później traci przyczepność. W modelach na wtrysku są to już prawdziwe mapy paliwowe i myślałem że to już będzie robiło robotę jednak różnica dalej jest subtelna, trzeba napisać swoją mapę pod swoje upodobania i może wtedy...

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktm od dawna daję możliwość wyboru pomiędzy dwoma mapami, pod zbiornikiem jest magiczny kabelek do którego podpina się bardzo tani przełącznik(ponad 200zł) lub poprostu rozpina się go i wtedy jest mapa soft. Testowałem to ustrojstwo w różnych modelach i najbardziej wyczuwalna różnica jest w dwusuwach jednak nawet tu nie rzuca na kolana. Testując to na prostej suchej szutrowej drodze nie czułem kompletnie nic. Dopiero w ciężkim technicznym i śliskim terenie czuć różnicę, a polega ona poprostu na tym że motocykl ciut słabszy(z tego co rozkminiałem to punkt zapłonu się przestawia) później traci przyczepność. W modelach na wtrysku są to już prawdziwe mapy paliwowe i myślałem że to już będzie robiło robotę jednak różnica dalej jest subtelna, trzeba napisać swoją mapę pod swoje upodobania i może wtedy...

 

Bardzo tani też jest KTM ECU User Setting Tool (mając to cuś można by się pobawić samemu) - ca 2000 zł :D .... to jest złodziejstwo bo inaczej tego się nie da nazwać....przecież to prosta elektronika warta pewnie 5 euro w Chinach.

Edytowane przez Maciek525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...