Skocz do zawartości

Jaki motocykl dla poczatkujacego do 5000zl?


wiktor008
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

podglądnij sobie motorek sachs rouster 125 czy jakoś tak ... ma to silnik od Yamahy Virago 125.. myślę że funkcję miastową będzie spełniał ładnie, jak i np na trase pomiędzy miasteczka... a co do wygody kierowania i wgl to zależy jak kto woli jak kto umie... a dla pasażera to zależy od typu skutera i motocykla..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No popatrzylem na YT kilka filmikow i fajnie to wyglada. Dosc tak muskularnie jak na 125.. Jak z osiagami ktos wie..? Tzn nie chodzi mi w tym miejscu o osiagi ale tak orientacyjnie pytam a przy okazji jakas honde nsr 125 wynalazlem z silnikiem 125cc? co wyciaga prawie 160km/h - jakiez moje zdziwienie bylo.. Ciekawe czy to jeszcze dozwolone tutaj - musze sprawdzic. Ogolnie to mozna jezdzic tu skuterami i motorowerami bez kategorii tylko z kategoria "B" samochodowa z naklejona literka L i po odbyciu jednodniowego szkolenia gdzie nic sie nie zdaje tylko chodzi o danine oczywiscie dla zarzadu drogowego. Jesli mam w ogole kiedys zamiar zdawac na prawko do potezniejszych motocykli to chyba wypada sie nauczyc na wlasnym podworku najpierw.. przynajmniej ja z takiego zalozenia wychodze. Wlasnym sprzetem a potem isc prosto na egzaminy nie tracac czasu i pieniedzy na wykupowanie extra godzin na jazde sprztem szkoleniowym i podchodzenie potem do egzaminu x razy bo nie bedzie sie mialo wycwiczonych odruchow.. Moim skromnym zdaniem tych godzin w cenie prawojazdy jest niekiedy znacznie za malo wiec jazda na wlansa reke czyms czym sie czlowiek nauczy i co sie bardzo nie rozpedza jest nalepszym wyjsciem. A nie odwrotnie. Zobacze jeszcze jak z dostepnoscia zaproponowanej maszyny. Rzecz jasna moj budzet to okolo 1000 "Paudsow" i zasieg gora do 10 km od miejsca zamieszkania tak bym mogl jakos tym dojechac powoli lub kogos namulac by to zrobil dla mnie potem tylko trening przydomowy. Noga nie jestem wiec mysle ze w kilkunastu godzinach brzeczenia pod chata powinienem smialo opanowac podstawy dobrego manewrowania i hamowania. Potem juz tylko ostroznie do przodu.. Nic nie piszecie jaki silnik lepiej brac czy dwu czy cztero suwa..? i jaka bedzie wtedy roznica.. z lekcji fizyki i zycia wiem ze dwusuwy to juz powoli do lamusa odchodza raczej w motocyklach nie wyczynowych juz sie nie spotyka i wiecej ich w kosiarkach zylkowych i pilach lancuchowych niz w motocyklaych teraz. Za pewne z powodu ekonomi. Nie wiem ale stawiam ze ta a honda nsr to ma dwusuwa jesli taka moc rozwija. Mniejsza o to. Wiekszosc skooterow to raczej czterowsuwy - tak?

Znalazlem jeszcze dwa typy ktore mnie zaciekawily oba to moje upodobania w zasadzie:

 

http://www.gumtree.com/p/cars-vans-motorbikes/senke-sk-125/111358472

 

http://www.gumtree.com/p/cars-vans-motorbikes/beautiful-learner-leagallike-yamaha-wr-1252012-under-warranty300-miles-on-the-clock/1002315273#gallery-item-full-1

 

Tylko czy warto sie czyms takim interesowac?? sa stosunkowo mlode i tanie przy tym. Nie placi sie tu za marke jak w hondzie czy yamaha..

Edytowane przez wiktor008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skutery są różnie produkowane i 2t i 4t .... Tak Honda NSR 125 jest w 2T... może i rozwija prędkość, ale jest mała gabaretowo więc myśle że jeśli jesteś sporym gościem jak wcześniej pisałeś to nie spełni twoich wymagań, tymbardziej gdyż chcesz jeździć we dwójke i np do sklepu nie wyobrażam sobie tego ...

Silniki dwusuwowe są tera praktycznie produkowane prawie tylko w motocyklach Enduro/cross i to też nei każde marki robią to do dzisiaj...

Jeśli chcesz coś małopalącego w mieście i wgl to myśle że 4T... ten sachs roster 125 o którym pisałem wcześniej ma bak pojemności 20 litrów... i podobno bardzo mało pali..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok. Ten Sachs Roadster jest fajny - tak mysle.. dos sporawy silnik - dwa cylindry w ukladzie V wiec jak to mozliwe ze tylko 125 cm..? i czy to cos w takim ukladzie daje?? tzn wiecej mocy? Poza tym jak to jest z kosztami eksploatacji w przypadku takich silnikow z dwoma cylindrami? Na pewno plusem jest to (tak mysle), ze wrazie awarii jednego gara mamy zawsze jeszcze drugi czyli te okolo 63cm pojemnosci na powrot do domu. To tez mnie jakos przekonuje do dwucylindrowca.. Jeszcze jakies opinie uzytkownikow lub konkrety wady minusy tego sasha..? I co myslicie o tym Senke sk 125? Bo tez wyglada dla mnie ok i jest bardzo tani jak na roczniki. A btw rocnzikow to czy da sie tego Sascha Roadstera w miare mlodego dostac jeszcze czy juz tylko stare zechy? Bo jak ostatnio sprawdzalem to nie widzialem na Gumtree takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety wyglada ze dosc - dawno.. bo nie ma nic na Gumtree ani na Ebay pod tytulem Sachs Roadster :( jest kilka starych filmikow na YouTube nagranych chyba jeszcze pierwszymi cyfrowkami i to wszystko. Z jakiejs strony o tym motocyklu rok porodukcji to 2002 czyli juz 10 lat temu i raczej nie produkowali go do dzis. Wiekszosc z tych motocykli wiec pewnie juz jest w czesciach w obiegu. A kilka nielicznych ich wlasciciele nie beda sie chcieli pewnie jeszcze dlugo pozbyc. Szkoda ze ta Honda Virago jest poza moim zasiegiem cenowym.. Najtansze zaczynaja sie od 1600£ Wiec sie nie na palam. Na sachsa sie napalilem juz troche a tu nic nie ma. Jest kilka scigaczy tej marki ale to juz inne konstrukcje - jedno osobowe i male. Znalazlem jeszcze to:

 

http://www.gumtree.com/p/cars-vans-motorbikes/enduro-bike-15-2006/1003290478

 

Troche juz leciwe to bo 2006 produkcja i nie wiadomo jakiej marki. Sam juz nie wiem.. Mam wiekszy metlik w glowie niz na poczatku.Pewnie dla tego ze im bardziej sie zaglebiam tym wiecej watpliwosci co do wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no to odpada.. Kota w worku kupowac nie moge nawet jakbym sie decydowal na cala ta zabawe w transport stamtad i koszty z tym zwiazane - to raczej mija sie z celem. Ludzi zwykli stad do Polski motocykle zwozic "bo taniej" a nie na odwrot ;)

Mysle ze sam sie w miare okreslilem, szkoda ze nie zabardzo chca ludzie pisac cos na temat innych marek. Nie wiem czy wynika to z nie wiedzy - braku doswiadczen jakichkolwiek czy tez ze sceptycznego podejscia i zalozenia z gory ze to shit.. Jakos ciezko jest cos od Was koledzy wyciagnac.. Dwie osoby w miare sie jakos udzielily ale poza tym.. nie ktore wpisy w ogole nie na temat. Szkoda.. Widocznie musze wyprobowac sam i kiedys zrobic porzadna recenje maszyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowalem sie na te chwile na Yamache YBR 125 - ktora jest bardziej dostepna egzemplarzowo niz ten Sachs no i silnik ma oczywiscie swoj markowy. Ladna sylwetka klasycznie wygladajacego motocykla - lekko pozaokraglana. Typowy learner runner po miescie i poza nim. Z siedziskiem na rozsadnej wysokosci - dwuosobowym; 124cm szescienne generuja 10km mocy - ladne dwa zegary analogowe podaja czytelnie wszystkie najwazniejsze dane jak obroty silnika i predkosc. Czterosow ktory ponoc w miejscie spala okolo 2.5l benzyny na 100km co uwazam za bardzo dobry wynik. Okragla przednia lampa - wlasciwiej pojemnosci bak i lekko sportowa sylwetka nie za chudego i nie za grubego motocykla - w sam raz na co dzien dla nowicjusza. I jest ich troche na rynku w miare mlodych jeszcze i w dobrej cenie. Jak tylko wyhacze zadbany egzemplarz to wezme. Na razie tylko tyle co widzialem na filmikach z Youtube. Mam nadzieje ze jest na tyle wysoka by czuc sie wygodnie.

Edytowane przez wiktor008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...