Motocyklista10 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 Witam.Niedawno miałem problem z kawą strzelała w wydech przy schodzeniu z obrotów aż tak mocno że ogien było widać, rozkręciłem moto i znalażłem przyczynę. Na pokrywie zaworów są takie dwa pojemniczki z takimi blaszkami, było tam dość sporo oleju, a blaszki były grubo pokryte olejem, wyczysciłem pożądnie i wszystko smiga tak jak należy:) Pytanie czy powinien tam być ten olej? jeśli nie to co jest nie tak? Dziękuje i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 to u dolu to rozumiem zdjecie pogladowe, to nie ma byc tak dziwnie pofalowane tylko przylegac szczelnie, a jesli tam sie dostaje olej to niedobrze, znaczy ze przechodzi przez uszczelki , ale to sie zdaza przy uszkodzonych uszczelkach okalajacych gniazda swiec plus uszkodzonych membranach - nieszczelnych jak na zdjeciu pogladowym... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista10 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 te zdjęcie tych blaszek jest kijowe bo nie widać od przodu... tam są po dwie blaszki, dwie przylegają i dwie odstają, blaszki są na pewno dobre."uszkodzonych uszczelkach okalajacych gniazda swiec" czyli te uszczelki co są pod pokrywa zaworów tak?czyli jedna do okoła co jest i 4 okrogłe na swiece, miałem jakis czas temu sciągniętą pokrywe i może mi się podwineła któraś z tych okrągłych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) Zdjęcie poglądowe przedstawia nowy sprawny element, blaszki pracujące są pod spodem. Całość to układ recyrkulacji spalin i jeśli masz tam olej to silnik go wciąga i po spaleniu trafia do wydechu robiąc grubą paćkę.Gdzieś nad pokrywą głowicy masz też pewnie zawór upustowy i jego też trzeba wypłukać z brudu. EDIT - Zapomniałem. Jeśli uszczelki gniazd świec zapłonowych składają się z dwóch okręgów to są jednocześnie uszczelkami kanałów recyrkulacji spalin i muszą być szczelne. Edytowane 19 Września 2012 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) dokladnie, listki przylegajace sa pod spodem, ale nie ma tam jak olej ciagnac, bo to jest polaczone z airboxem... i kierunek przeplywu jest od airboxa do srodlka... mozliwe tez, ze przewod podcisnienowy spadl, lub w ogole vacuum nie dziala Edytowane 19 Września 2012 przez JanuszK30 Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 To chyba sam też zafunduję sobie wymianę tych uszczelek bo u mnie mimo używania silikonu zgodnie z serwisówką i tak nawaliło tam oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista10 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 czyli co? znowu zbijać pokrywe zaoworów i te okrągłe uszczeli na silikonie dać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 ale w przypadku uszkodzonych uszczelek bedziesz mial olej nad listkami tylko wtedy gdy w parze z pierwsza awaria beda nieszczelne listki, jak napisalem tam jest kierunkowosc od airboxa do srodka (ale nie do srodka komory zaworowej, zebysmy sie zle nie zrozumieli) czyli co? znowu zbijać pokrywe zaoworów i te okrągłe uszczeli na silikonie dać?obejrzyj te blaszki, jesli sa ok to od srodka olej nie wniknie - raczej :) Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista10 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 (edytowane) listki były szczelne na pewno bo dobrze przylegały.Więc skąd tma ten olej? i wcale mało go tam nie było zapomniałem dodoć że w tym oleju pływały małe kawałki "czegoś twardego" Edytowane 19 Września 2012 przez Motocyklista10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 nazbieralo sie.... :) po drodze z airboxa jest taki sobie filtr absorbujacy mgle olejowa i on prawdopodobnie jest u Ciebie do wymiany, serwisowka nawet kaze tam stosunkowo czesto zagladac.... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista10 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 ta taka mała gąbka ? 1cmx1cmx1cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 nie wiem jak 636 ale nie sadze zeby to mialo cm szescienny, wczesniejsze modele mialy taka tube w ktorej wnetrzu dookola sciany walca byl taki wlasnie filtr, tam tez dochodzil przewod podcisnieniowy rozlaczajacy to ustrojstwo... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista10 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 o to chodzi? jeśli tak to czysciłem to także ale bardziej na odwal ale to jest nie możliwe żeby ten olej szedł od airboxa, musi cos byc zwalone i cisnie go w odwrotnym kierunku z silnika w kierunku airboxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 19 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 tak i tam w srodku jest filtr, ale tak czy siak jesli tak duzo Tobie tego tam nawalilo to wynika pewnie z tego, ze ktos kiedys duzo na kole rabal, bo ten sprzet bardzo dobrze sobie radzi z pionem i moze stad ten olej, przynajmniej ja tak przypuszczam... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motocyklista10 Opublikowano 19 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2012 eee... nie napisałem tego...Ja smigam na kole tym sprzetem i to ostro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.