Andrzej Śliga Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Witam. Właśnie skończyłem remont i rejestracje WSK 175 M21W2 rocznik 1977. Motocykl ma przejechane 11000km, przez ostatnie 20 lat stał. Zrobiłem mu generalny remont (piaskowanie, lakierowanie, chromowanie, rozebranie i totalne czyszczenie silnika). Wszystko jest pięknie, odpala od pierwszego kopa, ale jest problem z mocą/prędkością na 4 biegu. 1,2 i 3 idą pięknie (na 3 do ok 60-65 km/h), a potem na 4 ledwo jestem w stanie do 75km/h docisnąć. Wszystkie części w silniku są oryginalne od momentu kupna, jedynie zostały wymienione pierścienie. Po złożeniu silnika wszystko było idealnie, teraz przejechałem jakieś 60km i słychać trochę sworzeń. Dopiero zaczynam interesować się mechaniką 2-suwów i wiem niewiele, ale mechanik powiedział, że platynki są do wymiany na następny sezon i łożyska, bo jest mały luz na wale. Mówił też, że powinna mieć lepszy moment obrotowy. Czy to możliwe, żeby przez sworzeń, platynki i łożyska tak bardzo spadła moc?Podejrzewaliśmy starte tarczki sprzęgła, ale wtedy obroty by wchodziły, bez odbicia w prędkości, a tu ani obroty nie wchodzą, ani prędkość. Co zrobić? Za co się zabrać w pierwszej kolejności? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 może ciśnienie sprężania sprawdź?Zakładam, że zapłon ustawiony ok. Gaźnik i filtr czysty i też ok? Jak luz na łożyskach to i może uszczelniacze na wale już niezbyt.Nie kopci za bardzo?Jak jest tam coś w stylu odśrodkowego przyspieszacza zapłonu to to też do sprawdzenia.A najlepiej skołuj sobie książkę o WSK (była taka fajna formatu A4). Sam naprawiam Zaleskiego czy coś w ten styl.BTW = Fajny, już klasyczny moto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Śliga Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Dzięki za odpowiedź. Sam tego nie ogarnę. Będę musiał udać się do mechanika. A co do kopcenia, to trochę kopci, ale myślałem, że to po prostu cecha 2-suwów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2012 (edytowane) Witam...fajna maszyna, jeżdziłem taką dokladnie 30 lat temu, miałem ją od nowości...z tego co piszesz to oprócz czyszczenia silnika nic nie wymieniałeś...sprawdź odpowietrznik korka wlewu paliwa, potem pudełko bezpiecznika - z tego co pamiętam u mnie się grzało z przyczyny złych styków elektrycznych...stacyjka elektryczna też z racji wieku może elektrycznie niedomagać - mruganie świateł podczas jazdy w określonej prędkości - wytrzepana lub wytarte styki...a tak na marginesie to sprawdziłbym stan całej instalacji elektrycznej a na koniec pomyślał o bezstykowym zaplonie - zobaczyłbyś jak ten silnik potrafi chodzić...szerokiej drogi i znalezienia usterki...Krzysiek Edytowane 27 Sierpnia 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.