Skocz do zawartości

WSK 175 M21W2 '77 - brak mocy na 4 biegu - vmax tylko 75km/h


Andrzej Śliga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Właśnie skończyłem remont i rejestracje WSK 175 M21W2 rocznik 1977.

 

IMG_1391.jpg

 

Motocykl ma przejechane 11000km, przez ostatnie 20 lat stał. Zrobiłem mu generalny remont (piaskowanie, lakierowanie, chromowanie, rozebranie i totalne czyszczenie silnika). Wszystko jest pięknie, odpala od pierwszego kopa, ale jest problem z mocą/prędkością na 4 biegu. 1,2 i 3 idą pięknie (na 3 do ok 60-65 km/h), a potem na 4 ledwo jestem w stanie do 75km/h docisnąć. Wszystkie części w silniku są oryginalne od momentu kupna, jedynie zostały wymienione pierścienie. Po złożeniu silnika wszystko było idealnie, teraz przejechałem jakieś 60km i słychać trochę sworzeń. Dopiero zaczynam interesować się mechaniką 2-suwów i wiem niewiele, ale mechanik powiedział, że platynki są do wymiany na następny sezon i łożyska, bo jest mały luz na wale. Mówił też, że powinna mieć lepszy moment obrotowy.

 

Czy to możliwe, żeby przez sworzeń, platynki i łożyska tak bardzo spadła moc?

Podejrzewaliśmy starte tarczki sprzęgła, ale wtedy obroty by wchodziły, bez odbicia w prędkości, a tu ani obroty nie wchodzą, ani prędkość.

 

Co zrobić? Za co się zabrać w pierwszej kolejności?

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ciśnienie sprężania sprawdź?

Zakładam, że zapłon ustawiony ok. Gaźnik i filtr czysty i też ok? Jak luz na łożyskach to i może uszczelniacze na wale już niezbyt.

Nie kopci za bardzo?

Jak jest tam coś w stylu odśrodkowego przyspieszacza zapłonu to to też do sprawdzenia.

A najlepiej skołuj sobie książkę o WSK (była taka fajna formatu A4). Sam naprawiam Zaleskiego czy coś w ten styl.

BTW = Fajny, już klasyczny moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...fajna maszyna, jeżdziłem taką dokladnie 30 lat temu, miałem ją od nowości...z tego co piszesz to oprócz czyszczenia silnika nic nie wymieniałeś...sprawdź odpowietrznik korka wlewu paliwa, potem pudełko bezpiecznika - z tego co pamiętam u mnie się grzało z przyczyny złych styków elektrycznych...stacyjka elektryczna też z racji wieku może elektrycznie niedomagać - mruganie świateł podczas jazdy w określonej prędkości - wytrzepana lub wytarte styki...a tak na marginesie to sprawdziłbym stan całej instalacji elektrycznej a na koniec pomyślał o bezstykowym zaplonie - zobaczyłbyś jak ten silnik potrafi chodzić...szerokiej drogi i znalezienia usterki...Krzysiek

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...