songoku1232 Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Witam. Chodzi mi o mocowanie zębatki na wałku zdawczym przekazującą moment z kickstartera na skrzynię.Kopniak pewnego razu przestał zazębiać, czuć było że raz łapie raz nie. Po rozebraniu okazało się ze zębatka ( nie ta na wałku kopniaka) tylko pomiędzy wałkiem kopniaka a skrzynią (koszem sprzegłowym) jest luźna i lata jak chce ( przy okazji szlifując o kosz). I teraz moje pytanie jak powinna być prawidłowo osadzona na wałku. Teraz wygląda to tak że od strony wewnętrzej silnika za łożyskiem ogranicza ją pierścień zenera, potem przychodzi zębatka i nic .... i tu mam zagwozdkę co powinno ją trzymać. wałek się kończy równo z zębatką, nie ma w środku gwintu, zero miejsca na kolejny pierścień zenera. wszystko wygląda tak jak na schemacie http://www.cmsnl.com...40.html#results wałek -> łożysko > pierścień zenera nr 480A -> zębatka 59051A -> co ją trzyma dalej żeby nie tańczyła na wałku ? z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 Jeśli masz tak jak opisałeś to masz źle. Ma być tak : wałek -> łożysko -> zębatka 59051A > pierścień zenera nr 480A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku1232 Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 (edytowane) no właśnie .... gdyby to było takie proste nie siedział bym nad tym już 3 dzień. nie zmieści się zębatka między łożyskiem a pierścieniem. tam jest 3mm a zębatka ma z 6mm, a nawet gdybym jakimś cudem to będzie ocierało z kolei o blok. ps. poza tym na schemacie jest wyraźnie oznaczone że pierścień jest pierwszy w kolejności. ( strzałka front przód motocykla) Dodałem 2 zdjęcia poglądowe i wałka . Słabo widać ale widać pierścień,ps. teraz zauważyłem że są małe nacięcia na końcu wałka wzdłuż osi Edytowane 21 Lipca 2012 przez songoku1232 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk_mx Opublikowano 21 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2012 No to wychodzi , że tak ma być . Zębatka pewnie już jest na tyle wyrobiona że lata na boki. Za wiele nie zdziałasz z tym bez wymiany zębatki, można by się pokusić o wstawienie jakiejś tulejki mosiężnej jeśli jest wystarczająco dużo miejsca w zębatce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku1232 Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Teraz patrzę że już jakaś tuleja tam była bo są ślady mosiądzu. Lipne rozwiązanie. Zębatki raczej nie dostanę. Pozostaje nowa tuleja. Rozumiem że wtedy jest pasowanie wałek tuleja na wcisk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
songoku1232 Opublikowano 24 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 (edytowane) Dziękuję za pomoc można zamknąć. Nowa tuleja wstawiona i jest malina. Jak ktoś z Tczewa i okolic to polecam zakład FALMET zrobili z dnia na dzień, za kawę :) Jakby ktoś potrzebował informacji to wałek jest 17mm i się nic nie zużył. Tuleja natomiast wyrobiła się o 0,18mm. Pasowanie wałek tuleja luźne na 0,03mm Edytowane 24 Lipca 2012 przez songoku1232 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.