Skocz do zawartości

KTM exc 400 zacinający się gaz.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam KTM EXC 400 z 2000 r. Motocykl chodzi tak naprawdę idealnie oprócz jednego szczegółu ostatnio zaczał zacinać się gaz oraz nie schodzi z obrotów do końca.

Może powiem co było robione:

- nowa linka gazu + roll gaz ponieważ był lekko nadpęknięty

- gaźnik jest wyczyszczony i wyregulowany poprawnie w 100%

 

Problem nadal nie rozwiązany, wiadomo gaźnik Keihen.

Wyczytałem, że prawdopodobnie jest problem z blaszką od przepustnicy co będę sprawdzał z ojcem w sobotę bo będę dopiero w domu. Jak byście mogli mi podpowiedzieć czy może problem leżeć jeszcze w jakiejś innej części.

Po tym jak zaczął zacinać się gaz moto nie był już jeżdżony ponieważ nie chcę nic uszkodzić a lubię dbać o sprzęt.

Bardzo proszę o podpowiedzi.

 

Ana no i jeszcze jedno pytanie jak można poznać, że to właśnie ta płytka jest winna temu? Widać na niej jakieś uszkodzenia?

Edytowane przez Marcin Wiącek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do blaszki musisz się dostać od góry gaźnika, odkręcasz pokrywkę i wyciągasz wózek, blaszka nie może być popękana, ułamana ani zbytnio wytarta, sprawdź tez czy cała przepustnica nie ma zbyt dużego luzu w miejscu w którym pracuje. Zacinający się gaz może mieć wiele przyczyn, źle ustawiony gaźnik, zatkane dysze gaźnika, blokujące się linki, złe napięcie linek, złe poprowadzenie linek, lewe powietrze, jeśli masz pełne handbary to sprawdź czy grip nie ociera się o handbar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do blaszki musisz się dostać od góry gaźnika, odkręcasz pokrywkę i wyciągasz wózek, blaszka nie może być popękana, ułamana ani zbytnio wytarta, sprawdź tez czy cała przepustnica nie ma zbyt dużego luzu w miejscu w którym pracuje. Zacinający się gaz może mieć wiele przyczyn, źle ustawiony gaźnik, zatkane dysze gaźnika, blokujące się linki, złe napięcie linek, złe poprowadzenie linek, lewe powietrze, jeśli masz pełne handbary to sprawdź czy grip nie ociera się o handbar.

 

Handbary są zdjęte aktualnie bo wymieniam na nowe.

Linki gazu są poprowadzone poprawnie i dobrze naciągnięte,

Gaznik był wczoraj czyszczony w 100% i ustawiony w pewnym serwisie.

 

Z tego co widzę zostaje płytka albo lewe powietrze ehh czyli koszta koszta :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej stawiał na źle ustawiony gaźnik, skoro przed było dobrze a po wymianach i ustawieniach źle...

 

Nie nie było dobrze trochę czasu po kupieniu a potem co raz bardziej zaczął się ten gaz zacinać teraz to wygląda tak, że jak moto jest wyłączony to wraca pięknie manetka na zapalonym jak się rozkręci szybko go to wraca ale nie do końca i zostaje na obrotach a jak rozkręcasz gaz powoli to potrafi manetka zostać w miejscu, np jak jechałem i pusciłem gaz to moto zaczął mi ciągnąć do przodu więc przestałem jezdzić po jednej takiej syt. żeby nie zrobić szkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie było dobrze trochę czasu po kupieniu a potem co raz bardziej zaczął się ten gaz zacinać teraz to wygląda tak, że jak moto jest wyłączony to wraca pięknie manetka na zapalonym jak się rozkręci szybko go to wraca ale nie do końca i zostaje na obrotach a jak rozkręcasz gaz powoli to potrafi manetka zostać w miejscu, np jak jechałem i pusciłem gaz to moto zaczął mi ciągnąć do przodu więc przestałem jezdzić po jednej takiej syt. żeby nie zrobić szkód.

No to wiele wyjaśnia teraz, coś mechanicznie blokuję ci powrót przepustnicy. Do sprawdzenia rolgaz, linki, mechanizm w gaźniku gdzie zamocowane są linki(dojście z boku), oraz to co wcześniej mówiłem inspekcja całego wózka czyli blaszka, przepustnica itd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wiele wyjaśnia teraz, coś mechanicznie blokuję ci powrót przepustnicy. Do sprawdzenia rolgaz, linki, mechanizm w gaźniku gdzie zamocowane są linki(dojście z boku), oraz to co wcześniej mówiłem inspekcja całego wózka czyli blaszka, przepustnica itd.

 

Wielkie dzięki za podpowiedź to w sobotę czeka nas rozkręcanie całego gaźnika i jak coś zamawianie części, ostro dali ciała z tą blaszką szczególnie z ceną za nią :/ mam nadzieje tylko, że będzie widać jeśli coś jest nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem akcesoryjna blaszke przepustnicy za pol ceny chyba co ok 300 zl , ale niestety nikt nie daje gwarancji ze sie to nie rozwali ( mocna stal narzedziowa)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...