Skocz do zawartości

CB1300 czy GSX1400


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

Nie przeglądałem wszystkich 32 stron na tym forum, być może taki temat już był, jeśli tak to przepraszam i proszę o linka. Jeśli nie...

Jestem zainteresowany big bikiem na kolejne moto. Po odrzuceniu ZRX1200 (design mi nie leży) i XJR1300 (też mnie nie przekonuje), pozostały dwa powyższe. Bardzo proszę o rzeczowe opinie za i przeciw najchętniej osób, które miały okazję latać obydwoma maszynami. W CB bardziej podoba mi się wersja bez owiewki, do której dołożyłbym małą akcesoryjną szybę (podobnie jak do gsx'a). Miałem okazję zrobić krótkie jazdy próbne obiema maszynami z 2006 roku, ale podczas krótkiej jazdy nie wyłapałem znaczących różnic, na obydwu jeździło mi się bardzo dobrze. Wiem, że obie maszyny są na wtrysku, CB ma chłodzenie cieczą, GSX olejem, CB ma 5 biegów, GSX 6, podobno spalanie i apetyt na opony jest również podobny. GSX ma z tyłu gumę 190, CB ma 180. Kierując się sposobem chłodzenia silnika i skrzynią biegów, powinienem się skłaniać ku GSX'owi. Z kolei ponoć z akcesoriami i częściami do GSX'a jest słabo, choć nie wiem jak jest w przypadku Hondy. Proszę o sugestie i opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był fajny test GSX-a w Motormanii - z tym że tamten był trochę po tjuningu. Ja bym brał GSX-a, z kolei CB wygrała w Motorradzie Alpen Master kiedyś :) No i to Honda. Decyzja Twoja.

 

Chyba ważniejsze są opinie konkretnych użytkowników, które jak się na co dzień sprawuje.

...to nie motur, LECZ TWA BANIA
...WYMAGA... tuningowania!

https://www.facebook.com/pawel.rinas.przybylski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat z wypowiedzi pana wiewórki z forum ścigacza:

Suzuki GSX 1400

 

Zalety

1. Wygodna pozycja za kierownicą.

2. Wygodna, szeroka kanapa. Również Plecaczek nie ma problemów.

3. Wtrysk paliwa. Bardzo równo podaje paliwo.

4. Niesamowite heble i bardzo dobrze dozowalne. Po założeniu przewodów w stalowym oplocie jest bajecznie. W połączeniu ze sporym rozstawem osi nie ma obaw o stoppie.

5. Równe oddawanie mocy. Od 5000 obr./min. motocykl dostaje pierd**ca i należy się pilnować.

6. Wystarczająca ilość kucyków (106).

7. Potężny moment, można poczuć się jak w myśliwcu (126Nm).

8. Bardzo elastyczny silnik, można ruszyć z szóstki tylko lekko ślizgając sprzęgło.

9. Sześć biegów, w trasie jak znalazł.

10. Pakowny schowek pod kanapą (łańcuch 2m, disc lock, spora apteczka, olejarka łańcucha, narzędzia, pająki itp.). Po założeniu kufra centralnego można jechać na koniec świata.

11. Pojemny bak (22 l), choć przy ostrej jeździe i tak co 200 km tankowanie (z pozostawioną rezerwą – ok. 4 l).

12. Nie wymaga amortyzatora skrętu.

13. Precyzyjna skrzynia biegów, biegi wchodzą bez problemów a trzymając 3500/4000obr/min. można wbijać i zbijać bez sprzęgła.

14. Proste, analogowe zegary a do tego: dwa liczniki przebiegu dziennego, zegarek (którego do dziś nie potrafię ustawić), kontrolka poziomu paliwa.

15. Łatwy w manewrowaniu (sic!) chociaż waga potrafi dać znać o sobie.

16. Centralna podstawka.

17. szeroka regulacja obu klamek.

18. Kilka haków do mocowania pająków itp. (dwa wysuwane z zadupka, po jednym przy tylnych amorkach, dodatkowe przy podnóżkach pasażera).

19. Pełna regulacja przedniej i tylnej zawiechy z łatwym dostępem (nigdzie nie trzeba szukać, wsio na wierzchu).

20. Bardzo dobre wykonanie. Wsio spasowane, użyte materiały najwyższej jakości. Szpecące całość plackowate kierunki zastąpiłem zgrabnymi kropelkami LED.

21. W miarę łatwy dostęp do typowych części eksploatacyjnych.

22. Motocykle zazwyczaj nie są katowane (standardowy użytkownik GSXa to raczej trzydziestolatek, który jazdę na kole i pałowanie silnika ma już za sobą) zatem trafienie na dobry egzemplarz jest raczej bezproblemowe.

 

 

Wady

1. Głośna skrzynia biegów (tylko dla jedynki).

2. Opony znikają po 6-7 kkm.

3. Masa, blisko 230 kg na sucho. Chociaż przy mocnym odwinięciu skutecznie uniemożliwia niechciane postawienie na koło.

4. Brak wyświetlacza biegów co przy tak elastycznym silniku potrafi doprowadzić do dziwnych sytuacji.

5. Spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 8 l/100km. Przy spokojnej jeździe (szóstka i 120 km/h maks), można zejść nawet poniżej 6 l/100km. Przy odwinięciu, to już nawet powyżej 10 l/100km.

6. Ponad 4 l pojemności zbiornika oleju.

7. Szeroki tylny lacz (190 mm) wymaga przyzwyczajenia. W przypadku kiedy sporo jeździsz trasą i szybciej zużywasz środek gumy niestety daje się to odczuć na winklach.

8. Znajomy narzekał na chlapanie spod tylnego koła na nogi Plecaczka. Ja na szczęście kupiłem już z akcesoryjnym błotnikiem.

9. Mały wybór akcesoriów, w tym tłumików (dla wersji z dwoma kominami), kufrów bocznych. Długo również trzeba szukać gmoli.

10. Średnio z częściami zamiennymi często uszkadzanymi (bak, zadupek, pokrywy, boczki). Trzeba mieć szczęście żeby coś znaleźć.

11. Pomimo niezłego dostępu do części eksploatacyjnych ich ceny są średnie, np.: napęd ok. 800 PLN zatem konieczna była inwestycja w automatyczną olejarkę.

 

Wg mnie, to najpiękniejszy klasyczny golas jaki kiedykolwiek był seryjnie produkowany

 

Filmik pokazujący przyspieszenia: http://www.scigacz.pl/Przyspieszenie,0-100km,h,8211;,najszybsze,motocykle,11606.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Forum Hondy CB1300 jest użytkownik, który jeździł Suzuki GSX1400 a obecnie ujeżdża Hondę CB1300. Wspomniane Forum nie jest tak rozbudowane jak to, więc myślę, że bez większego wysiłku trafisz na tego użytkownika - myślę że Tobie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...