Skocz do zawartości

Wymiana wałka zdawczego Kawasaki klr 650 tengai


piter-
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mysle, ze znalazlem przyczyne - zebatka napinajaca lancuszek balansowy byla spawana, a spaw pekl.

Mam pytanie co do zebatki wyzej (u gory po lewej stronie) czy ma znaczenie jak ja wlozyc z powrotem, bo wyciagnalem ja bez zaznaczenia w jakiej pozycji znajdowala sie.

post-58784-0-69826500-1325278203_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że dobrze by było wymienić przy okazji łańcuszek balansowy, jeżeli poprzedni właściciel nie wymieniał. Pamiętaj łańcuch od balancerów tylko oryginalny, zamienniki po 100zł wyciągają się po 1000km bardziej od fabrycznego który siedzi od nowości w moto.

 

Mam pytanie co do zebatki wyzej (u gory po lewej stronie) czy ma znaczenie jak ja wlozyc z powrotem, bo wyciagnalem ja bez zaznaczenia w jakiej pozycji znajdowala sie.

 

Tak, ma znaczenie, mogłeś sobie poznaczyć ale nie ma problemu bo masz fabryczne znaki na zębatkach i wałkach, musisz sobie poszukać jakiś schemat ustawienia tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten napinacz jest wadliwy wiec dokladnie go ogladnij , to byla ich wada fabryczna , ja kupilem nowy i nie pasowal, bo po 95 poprawili go na grubszy.

 

 

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Waszej pomocy udało się w końcu zmienić wałek. Dziękuję bardzo za pomoc.

Silnik włozony do ramy, jutro pojutrze będe odpalał, muszę jeszcze kupić olej i filtr. Pytanie, czy poza Motulem jest jakis tani, dobry olej do Kawki?

Dzieki za odp.

 

Jakie najlepiej parametry, przebieg motocykla na liczniku 55 tys, ale nie bylbym tego pewien :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Waszej pomocy udało się w końcu zmienić wałek. Dziękuję bardzo za pomoc.

Silnik włozony do ramy, jutro pojutrze będe odpalał, muszę jeszcze kupić olej i filtr. Pytanie, czy poza Motulem jest jakis tani, dobry olej do Kawki?

Dzieki za odp.

 

Jakie najlepiej parametry, przebieg motocykla na liczniku 55 tys, ale nie bylbym tego pewien :)

Gratuluję montażu :-)

Co do oleju, to oleje są dobre albo tanie zazwyczaj.

Sprawdź w instrukcji klasę lepkości jaką zaleca producent, zaś co do klasy jakości, to im dalej stoi w alfabecie literka po S, tym lepiej. Dla przykładu: olej klasy SF jest gorszym olejem od SL. Przebieg nie ma znaczenia, ale stan silnika - jeśli brał olej nie przez wycieki, ale przez spalanie go, to wymaga częstych dolewek - wtedy lejemy olej tani, bo on nie zdąży się przepracować zanim zostanie wciągnięty. Jeśli silnik nie wymagał dolewek częściej niż norma dla danego modelu, lej olej dobry, co najmniej SL.

 

Powodzenia :-)

 

 

PS Z praktyki po rozbieraniu i składaniu silnika bez remontu wynika, że warto po uruchomieniu i przejechaniu 100 km wymienić sam filtr oleju - zobaczysz po rozcięciu go na stole, ile brudu zebrał z silnika po takiej naprawie. Oleju zmieniać nie trzeba, skoro nie były wymieniane elementy docierające się: tłok, pierścienie, etc.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże single z dużym przebiegiem lubią łykać dużo oleju :bigrazz:

 

Olej będzie brał bankowo.

 

Zalej jakimś zwykłym motocyklowym półsyntetycznym 10w40 i tyle. Nie musi być żaden drogi przereklamowany olej.

 

 

Ps. ustawiłeś dobrze te wałki balansujące? Jak po odpaleniu będziesz czuł dziwnie duże wibracje to będziesz wiedział w czym rzecz :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapytam z ciekawości: jeżdżąc normalnie po ulicach, ale dynamicznie, ile dolewamy oleju do takiego motocykla - powiedzmy, na każdy tysiąc kilometrów? Zakładając, że maszyna jest uznana za sprawną i zachowuje się normalnie.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapytam z ciekawości: jeżdżąc normalnie po ulicach, ale dynamicznie, ile dolewamy oleju do takiego motocykla - powiedzmy, na każdy tysiąc kilometrów? Zakładając, że maszyna jest uznana za sprawną i zachowuje się normalnie.

Mi np. łykał do 0,5 litra na 1000km z tym że prowadnice zaworowe już nie były idealne.

Edytowane przez hesuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przy takim zużyciu nie ma problemu. Można lać olej klasy SL z czystym sumieniem i bez szkody dla kieszeni.

Zaś sprzęgło i wałki rozrządu będą nam wdzięczne - bo to te elementy odczuwają najbardziej jakość oleju.

 

Powodzenia :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy jak bedzie ze spalaniem oleju, poprzedni wlasciciel zmienił tlok na nowy, zrobil szlif cylindra, wymienił wał (z maja 2011 r faktura za tlok 605 zł), lancuch, zebatki. Ja wymienilem walek zdawczy, wszystkie uszczelki nowe. Mam nadzieję, ze na razie bedzie spokoj.

Jeszcze raz dzięki za pomoc w naprawie.

post-58784-0-35279600-1326114709_thumb.jpg

post-58784-0-99891900-1326114720_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...