Skocz do zawartości

gs800 czy gs1200


Rekomendowane odpowiedzi

HP2 drogie...

 

Kontynuując wątek o idealnym BMW na wyprawy dalekie a także w teren.

Dzieło Motomirka:

http://www.youtube.com/watch?v=YKvhIRW3zzc

 

Boxer z 1150GS, gaźniki Bing... konstrukcja waży 180kg. A moc i moment jeszcze wyższe bo wydech przelotowy no i gaźniki.

Troche obudować przód aby nie wiało i mozna latać w świat daleki. Bez komputerów, ESA, ABS i niepotrzebnych pierdół.

 

Ładnie to to lata :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I trudnodostepne.. :)

 

I po co pakować w niego kase jak Motomirek koło 20 000zł łyknie i złozy maszyne jak powyzej na filmiku. OStatnio sie przejechałem GSem z zawiechą od LC8 ale z zachowanie normalnego wyglądu. Przednie koło 21cali - szedł po wertepach jak cross, a mój z teleleverem tylko podskakiwał.

 

Uważam że każdy GS będzie dobry w terenie pod warunkiem załozenia przodu od LC8 i wymiany tylnej obręczny na 18 cali aby normalne opony enduro wchodziły.

 

Sam sie przymierzam do kupna jakiegoś rozwalonego GSa z dobrym silnikiem i napędem i powoli stawiać sobie takiego wścieklaka.

 

Poza tym ludzie zapominają ze są takie modele jak R80GS i R100GS Paris Dakar - tam nie potrzeba wiele modyfikacji - załozyć porządne zawiechy i nie wiem czy znajdzie się wtedy lepsze BMW. No i ta legenda z roku 85 kiedy boxer wygrał Dakar.... nowe GSy to juz nie to...

Edytowane przez Situ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I po co pakować w niego kase jak Motomirek koło 20 000zł łyknie i złozy maszyne jak powyzej na filmiku.

Nie jezdzilem HP2, wiec nie wiem czy warto czy nie - ale sprzedawal sie dobrze :)

 

Uważam że każdy GS będzie dobry w terenie pod warunkiem załozenia przodu od LC8 i wymiany tylnej obręczny na 18 cali aby normalne opony enduro wchodziły.

Zaden GS z cyckami po bokach nie podskoczy w terenie do LC8 :icon_mrgreen:

Ja bym wlasnie taka droga poszedl.. znaczy, pojde. Mialem zamiar w tym roku, ale jeszcze po drodze zachcialo mi sie pocwiczyc zabawe w skladanie moto z roznych kawalkow.. wiec pewnie na przyszly sezon bedzie jakies 950Adv.

 

Poza tym ludzie zapominają ze są takie modele jak R80GS i R100GS Paris Dakar - tam nie potrzeba wiele modyfikacji - załozyć porządne zawiechy i nie wiem czy znajdzie się wtedy lepsze BMW. No i ta legenda z roku 85 kiedy boxer wygrał Dakar.... nowe GSy to juz nie to...

Na forum Afryki sa ludzie, ktorzy maja te/takie GSy. Konkretnie mam na mysli Pastora i Franza. Ten drugi specjalnie kupil 100GS coby w bodajze Pamir pojechac, no i pojechal.. tyle, ze nie skonczyl wycieczki = padl mu wal. Zreszta, nie tylko jemu - Pastorowi takze, i jeszcze jednemu. Franz zdecydowal sie kupic 80GS, bo tam jest jakos lepiej smarowanie krzyzaka na wale rozwiazane.. ale potem i tak zbudowal sobie motocykl na takie wyprawy. Wychuchany 80GS jest do kupienia, jakbys chcial - i jesli Cie stac, bo taniej wyjdzie kupic 990Adv :)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek - my nie rozmawiamy o motocyklach które mają latać w terenie bo od tego sa crossy.

 

Mowa o motocyklach na wyprawy. Na LC8 bym na Syberie czy w Pamir nie pojechał bo maszyna troche niepewna. A przerobiony GS jest do tego idealny, mega zywotny silnik to jego przewaga nad LC8. taka jest moja opinia.

 

W ogóle troche smieszne jest że ludzie kupują LC8 do latania w terenie, toż to tłuk niesamowity. GS i LC8 to z załozenia motocykle wyprawowe, tyle ze KTM ma bardziej wyżyłowany silnik i daje więcej funu w terenie, kosztem jego trwałości.

 

... a i tak uwielbiam te cycki!

 

A modyfikowac będe 1150GS bo znam i lubie ta konstrukcje. Wał kardana trza mieć zapasowy albo wymienić przed powazną wyprawą. Zreszta - jak ktos nie wymienił w 25 letnim motocyklu walu i poleciał w Pamir to nie dziwne ze wiózł moto na Kamazie z pękniętym wałem. Co szkodziło wziac na zapas?

 

A w Pamirze byłem rowerem z przyczepką, i serdecznie miałem w d*** pękające kardany i Vtwin czy cycki na bokach:

dsc05480l.jpg

 

dsc05369o.jpg

 

Tak odnosnie idealnego srodka transportu.... i taniego w utrzymaniu :biggrin:

Edytowane przez Situ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek - my nie rozmawiamy o motocyklach które mają latać w terenie bo od tego sa crossy.

To sie wie. Ale jesli juz ktos chce latac po terenie, to LC8 jest do tego znacznie lepsze (od GSa) :)

 

Mowa o motocyklach na wyprawy. Na LC8 bym na Syberie czy w Pamir nie pojechał bo maszyna troche niepewna. A przerobiony GS jest do tego idealny, mega zywotny silnik to jego przewaga nad LC8. taka jest moja opinia.

W Pamir i po okolicy co roku jezdzi Sambor - na Afryce. Wal w ciezki teren to taki sobie pomysl, a do tego jeszcze wystajace cyce.. ;)

 

W ogóle troche smieszne jest że ludzie kupują LC8 do latania w terenie, toż to tłuk niesamowity. GS i LC8 to z załozenia motocykle wyprawowe, tyle ze KTM ma bardziej wyżyłowany silnik i daje więcej funu w terenie, kosztem jego trwałości.

Moze i tluk, ale mozna nim latac :)

LC8 i jego silnik sa po prostu nieco bardziej wymagajace jesli chodzi o serwis. Za to zawieszenie i cala reszta jest pierwsza klasa. No i masz moto, ktorego wlasciwie nie trzeba przerabiac - i jest uniwersalne.

 

BTW: Kazdy wybiera co mu pasuje, i niech tak zostanie.

 

... a i tak uwielbiam te cycki!

:lalag:

Ja to rozumiem, milosc nie wybiera jak to mowia :icon_mrgreen:

 

A modyfikowac będe 1150GS bo znam i lubie ta konstrukcje. Wał kardana trza mieć zapasowy albo wymienić przed powazną wyprawą. Zreszta - jak ktos nie wymienił w 25 letnim motocyklu walu i poleciał w Pamir to nie dziwne ze wiózł moto na Kamazie z pękniętym wałem. Co szkodziło wziac na zapas?

Pastor bodajze mial zapasowy - poszly obydwa, drugiego zdazyl zreanimowac zanim sie rozlecial. Byly 3 takie 'stare' GSy, i kazdemu wal sie sypnal.. Franz nie bez powodu spasowal, i wzial sie za budowanie FranzAlpa. Sprzety byly porzadnie wyserwisowane przed wyjazdem, Pastor i Franz to nie sa amatorzy..

A te 25 letnie waly sa lepsze jakosciowo od nowych :)

 

A w Pamirze byłem rowerem z przyczepką, i serdecznie miałem w d*** pękające kardany i Vtwin czy cycki na bokach:

(..)

Tak odnosnie idealnego srodka transportu.... i taniego w utrzymaniu :biggrin:

Gratulacje :notworthy:

Rower jest OK, tyle ze potrzeba od zarypania czasu zeby cos ciekawego zobaczyc. A czas to jest to, czego na ogol brakuje..

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wały w 1150GS jakoś nie chcą pękac.

 

Znam tylu ludzi co otlukują swoje krowy w terenie i kardan to ostatnia rzecz jaka idzie do piachu.

 

r100GS słynęły z pekających wałów, jakas taka ich dziwna przypadłość. Swojego 1150 też nie oszczędzam, jak rozebrałem napęd to wał był w stanie wzorowym.

 

Po przejechaniu rowerem kawałka Pamiru uważam że BMW by sie tam spisało idealnie. Jakos ciężkiego terenu wcale tam nie znalazłem. W Afganistanie miałem rzeki, ale tam każdy cięższy motocykl miałby problemy.

 

Bronie ręcyma i nogami opinii że duze GSy są genialne na wyprawy! :icon_biggrin: Nawet z takim zawieszeniem jak jest.

Edytowane przez Situ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wały w 1150GS jakoś nie chcą pękac.

Bo to nie bylo pekniecie, ino w srodku sie przemielilo :)

 

Po przejechaniu rowerem kawałka Pamiru uważam że BMW by sie tam spisało idealnie. Jakos ciężkiego terenu wcale tam nie znalazłem. W Afganistanie miałem rzeki, ale tam każdy cięższy motocykl miałby problemy.

 

Bronie ręcyma i nogami opinii że duze GSy są genialne na wyprawy!

A bron, kto Ci broni ;):)

Ja bym nie chcial GSa wyciagac* z czegos takiego jak ponizej, a czasami trzeba takie cos przejechac zeby dojechac.

Rumunia%202010-08-08%2019-48-49.jpg

 

Ew. balbym sie jechac po czyms takim, przy odrobinie pecha gmole na cycki moglby nie pomoc..

Rumunia%202010-08-11%2012-17-36.jpg

 

.. ale chlopaki dojechali, i chyba byli zadowoleni.

Rumunia%202010-08-11%2012-39-45.jpg

 

Ale zeby nie bylo, zem jakis przeciwnik marki: uwielbiam swoje K1200RS, lepszego moto na asfalt dla mnie nie ma, i raczej nie bedzie :)

Zreszta, nie tylko na asfalt..

Sardynia%202007-09-25%2016-47-43.jpg

 

* roznica w wadze GS1150 a LC8 jest masakryczna, nawet w przypadku 1150GS a XTZ750 to bedzie dobre 20kg a to juz tez sporo..

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wszystkim sie zgodze i nie bede sie kłócił.

Dla mnie duży GS to jedyna opcja.

 

A Afri jest mi za ciasno bo to malizna, XTZ 750 też - źle sie na tych pierdzikółkach czuje.

Afri ma słaby silnik a ja ślamazarnej jazdy nie chce tylko jak jade z pasażerką i bagażem musze mieć petarde przy wyprzedzaniu.

A LC8 to przerost formy nad treścią - piekna maszyna ale wraz za ciężka żeby wjechac w TEREN. A TEREN to meijsce gdzie nie przejade rowerem. Pamir nie jest TERENEM.

A wole spalanie 5.5/100 przy jeździe takiej gdzie LC8 zeżre powyzej 7l.

 

Jeśli teren to tylko LC4. Posiadałem, jeździłem... jak dla mnie najfajniejszy KTM z najbardziej niewywazonym silnikiem. I to jest maszyna terenowa a nie próba pogodzenia ciężkiego tluka z crossem.

 

A ja Krową latam po piachu mimo ze troche dupą rzuca :icon_biggrin: Przejechałem Kaukaz PN, przejade i Syberie az po Kamczatkę bo kocham te cycki :icon_mrgreen: A Ty se smigaj z dwoma ch***ami w ukłądzie V :biggrin:

 

Do autora wątku - bierz dużego GSa i ciesz sie cyckami :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Afri jest mi za ciasno bo to malizna, XTZ 750 też - źle sie na tych pierdzikółkach czuje.

Afri ma słaby silnik a ja ślamazarnej jazdy nie chce tylko jak jade z pasażerką i bagażem musze mieć petarde przy wyprzedzaniu.

Zgadza sie, Afryka do mocarzy nie nalezy, ja na niej tylko solo jezdzilem. Wielkosciowo to duzy motocykl - jezdza na nim ponad 2-metrowe ludzie, i nogami nie powlocza :icon_mrgreen: A, hamulce slabe ma.

 

A LC8 to przerost formy nad treścią - piekna maszyna ale wraz za ciężka żeby wjechac w TEREN. A TEREN to meijsce gdzie nie przejade rowerem. Pamir nie jest TERENEM.

A wole spalanie 5.5/100 przy jeździe takiej gdzie LC8 zeżre powyzej 7l.

No spalanie GS ma fajne. Ale co do terenu, to na tych fotach co je wczesniej zapodalem, te droge w lesie w miare spokojnie przejechal 990Adv. Tak jak i lc4 680 :) Znaczy, latwiej je sie wyciagalo z blota niz Afryki.

BTW: Teren czy nie, to masz skonczona liczbe pary do podnoszenia moto - i dlatego kol. Kielbasa sprzedal 1150GS i kupil lc4 690.

 

BMWvsKTM-v2.jpg

 

Przejechałem Kaukaz PN, przejade i Syberie az po Kamczatkę bo kocham te cycki :icon_mrgreen: A Ty se smigaj z dwoma ch***ami w ukłądzie V :biggrin:

Ja se smigam roznymi moto, i rzedowymi, i v-kami. Swoja droga, boxer to tez V, tylko nieco pokrecone.. :icon_mrgreen:

Co do Kamczatki, to obejrzyj sobie foty mojego kolegi, ktory tam (=Magadan) dojechal i wrocil na XTZ750, ze swoja lepsza polowa.

trasa.jpg

https://picasaweb.google.com/108592379627481692718/Kamczatka2004

 

Do autora wątku - bierz dużego GSa i ciesz sie cyckami :biggrin:

Tak jest, cycki wazna rzecz :icon_mrgreen:

BMWvsKTM-v1.jpg

 

Aczkolwiek, jesli autor ma mniej niz 180cm i jezdzi glownie sam, to ja pomyslalbym raczej o 800GS. Kilku moich kolegow sie na tego malego GSa przesiadlo z Afryk, i sa mocno zadowoleni.

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - bez urazy ale tą relacje z Kamczatki to ja znam na pamięć :icon_biggrin:

Ogólnie to żadną relacją mnie nie zaskoczysz bo lekko oczytany jestem.

 

Ja GSa samemu wyciagnałem raz z błota, a było go tyle ze but enduro wchodził do konca :icon_biggrin: Poza tym - to nie maszyna do takiej jazdy.

img20110912002.jpg

 

A na suchym to podnosze z gleby GSa zapakowanego jak na zdjęciu:

dsc05705i.jpg

 

dsc05635kn.jpg

Ogólnie to sprzęt nie dla mientkich pał :icon_biggrin: Raczej dla silnych ludzi bo podnoszenie tego kloca obładowanego to wymaga nieco pary.

 

Jak to mawiają - Adventure starts when road ends.

dsc05847q.jpg

 

Tu mój krótki filmik, na koncu kawałki po dość niemiłym piachu na którym ćwicze i próbuje sie nie wyglebić.

http://www.youtube.com/watch?v=vr5ZEH3K2Vg

 

 

Kupuje niedługo starego LC4 620 - to najlepszy KTM jak dla mnie. Ma w sobie tego zajoba :icon_biggrin:

 

Wielkościowo Afri jest średnia - zebym miał wtygodnie musze dupsko wysunąc na miejsce pasazera. Mam tylko 183cm ale to nie dla mnie - tylko na krowach jest mi dobrze.

 

A 800GS to dla człowieka ponizej 180cm kiepski wybór - to wysoka antylopa, wyższa jak krowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - bez urazy ale tą relacje z Kamczatki to ja znam na pamięć :icon_biggrin:

Ogólnie to żadną relacją mnie nie zaskoczysz bo lekko oczytany jestem.

Ciesze sie, zycie bedziesz mial latwiejsze :icon_mrgreen:

A co do relacji, to Ty ja znasz na pamiec, a ja znam autora.. osobiscie.

 

Ja GSa samemu wyciagnałem raz z błota, a było go tyle ze but enduro wchodził do konca :icon_biggrin: Poza tym - to nie maszyna do takiej jazdy.

No to wiesz jaka to przyjemnosc. Po ktoryms razie para sie konczy. A czasami to i para nie pomoze - kiedys wjechalem w takie zadupie (sam/samotnie :banghead:), ze wycofywalem sie chyba ze 1 godzine.. parenascie metrow doslownie, a wjechalo sie latwo.

 

A na suchym to podnosze z gleby GSa zapakowanego jak na zdjęciu:

(..)

Ogólnie to sprzęt nie dla mientkich pał :icon_biggrin: Raczej dla silnych ludzi bo podnoszenie tego kloca obładowanego to wymaga nieco pary.

Wszystko przed Toba, nie podnosiles jeszcze np. cegly - 290 kg bez kufrow, i nie ma za co zlapac bo te cholerne plastyki wszedzie.. a paliwo sie leje :)

 

Kupuje niedługo starego LC4 620 - to najlepszy KTM jak dla mnie. Ma w sobie tego zajoba :icon_biggrin:

No tak mowia, ze lc4 daje zajebista frajde z jazdy :)

 

Wielkościowo Afri jest średnia - zebym miał wtygodnie musze dupsko wysunąc na miejsce pasazera. Mam tylko 183cm ale to nie dla mnie - tylko na krowach jest mi dobrze.

Ja 182 i Afryka mi pasowala. Ale na cegle tez mi dobrze :) Ogolnie, to lubie duze motocykle.

 

A 800GS to dla człowieka ponizej 180cm kiepski wybór - to wysoka antylopa, wyższa jak krowy.

Te moje kumple maja sporo ponizej 180 (czesciowo dlatego nie wybrali lc8) - i daja rade. Nie jest tak zle z ta wysokoscia. Trzeba poprobowac.. znam czlowieka co ma chyba 160 i jezdzil na Afryce rd03 - najwyzszej. Za to 800GS na pewno bedzie lzejszy od 1150GS. I drozszy :icon_mrgreen:

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Se pogadalismy....

 

Nic z tego nie wynikło sensownego ale miło było :)

:)

No nie gadaj, mozna bylo fajne fotki poogladac :icon_mrgreen:

 

BTW: Ja uwazam, ze sens w tym byl. Ty przedstawiles swoje zdanie, ja swoje. Jak ktos bedzie chcial, to moze na bazie tego dokonac jakiegos wlasnego wstepnego wyboru.

O jednym jeszcze nie bylo pisane: czy to ma byc motocykl jedyny/uniwersalny, czy jeden z kilku. Bo to tez nieco zmienia sytuacje. Ja przyjalem zasade, ze supermotocykla nie ma. Mam moto na asfalt, inne na gorszy asfalt, jeszcze inne do czego innego. Moze i dlatego GSa ciezko gdzies umiescic. Gdyby mialo to byc moje jedyne moto, to byc moze inaczej bym na to patrzyl.

 

PS. To przez cegle Afryka mi zbrzydla - bo jak zsiadalem z cegly i wsiadalem na AT, to sie okazywalo, ze brakuje hamulcow, ze nie ma przyspieszenia, etc. :) LC8 wcale o wiele lepiej nie wypadl - pojechalem sobie cegla do 3Miasta na jazde testowa, zsiadlem z BMW, od razu wlasciwie wsiadlem na 990Adv, no i jakiegos wielkiego zachwytu nie bylo :icon_mrgreen: No, moze poza zawieszeniem - na wertepach po prostu wymiata. Zupelnie, jak zawiecha BMW na asfalcie :)

Pozdrawiam, Jarek

Chwilowo ino K1200RS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...