Skocz do zawartości

Kawasaki GPZ 500 wasze odczucia


Rekomendowane odpowiedzi

tak jak w temacie chcialbym zakupic motor duzo ludzi mowi o tym modelu jako ze niby dobry wybacza błedy jest szybki. jakie sa wasze odczucia ? a nie lepiej nindze 500 kupic jako "moj pierwszy?" Kawasaki GPZ 500 sa stare nie widzialem na allegro młodszego niz 96 a i tak z takim rocznikiem byl 1 tylko. czy wiek motoru nie przemienia sie na jego awaryjnosci tak jak w atutach? auto 20 letnie psuje sie czesto a 4 letnie zadko ???

 

jakie sa wasze opinie na tegat tego motoru dobrze sie kieruje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje jeździć tym motocyklem akurat był to chyba 90r w każdym razie jeszcze z licznikami jak w polonezie :)

 

Była to ponad 70konna wersja więc zbierał się całkiem ok.

Hamulce dawały radę ale to już jednak było prawie 20letnie moto.

Prowadzenie w porządku.

Trzeba pilnować wszystkich czynności serwisowych a problemów nie powinno być.

 

na pierwszy motocykl na późno lepszy od 600 chyba że wybierzesz xj lub cb :) bo też fajne motocykle.

 

silnik od gpz był też w er5 ale lepszy wybór gpz bo er5 strasznie słabe hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do autora:

 

GPZ 500S to to samo, co EX500 (oznaczenie kodowe) oraz to to samo, co Ninja 500R. Zanim coś napiszesz na forum, to doczytaj łaskawie. Był sprzedawany do 2009 roku. Nie psuje się często poza typowymi dolegliwościami. Reszta nie wymaga komentarza.

 

p.s.

Tak, zajebiście sie prowadzi. Potrafi dotrzymać kroku większym motocyklom spokojnie - w zakrętach, czyli tam, gdzie nie liczy się moc.

 

p.s.2

20 letnie auta psują się rzadko, 4 letnie często :biggrin:

 

pozdrawiam :icon_twisted:

 

 

 

Była to ponad 70konna wersja więc zbierał się całkiem ok.

 

 

Zbiera się ok, ale ma 60 km. Nie ma takich, które mają 70km. Nawet po przeróbkach.

Edytowane przez mateq34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto bardzo przyjazne zrobiłem na nim 3500km w trasie nie raz ludzie mowili ze ciezko mnie dogonic a tylko 60, ja mam 2001 rok, i szukaj w tych rocznikach po 94 roku nie bedzie problemu z ladowaniem-kolo magnesowe, motocykl w miare lekki fajna pozycja w dwie osoby spokojnie mozna w trasie lecie plus bagaze, winkle fajnie wchodzi ale trzeba pamietac to nie jest sport :icon_razz: , moto tanie w zakupie i uzytkowaniu, wazne zeby na w miare donra sztuke trafic, moja ma 54 tysia przelatane i oleju nie bierze, uwazaj na luzy na wahaczu i czy dobry rozmiar ogumienia, bo naawet na oponie 130/70 mozna zejsc na kolano, mi troche do tego brakuje ale opone na torze zamykam. podsumowujac moja chaotyczna wypowiedz, moto jest latwe do opanowania, mocowo wystarczy od 7500 obrotow zaczyna sie diabeł :P, silnik kuloodporny nie mozna palowac na zimnym(nie przekraczac 6 tysia), pali od 4-6, ale 6 to juz trzeba palowac, w trasie na lajcie 4,5 mi wychodzi- 4,6 z plecaczkiem i dynamiczna jazda, polecam moto, jak cos nie zrozumiale to pisz na pw z checia pomoge a nie przejmuj sie ze 500, nie jedej 600 skopiesz dupsko :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wersje z 95r. w super stanie gdy ją kupowałem. Jeździłem jeden sezon podczas którego była bezobsługowa (pomijam olej, filtry, opony). Super maszyna na pierwsze moto, zwłaszcza dla nieco wyższych. Z obecnego punktu widzenia - GPZ ma spowalniacze, nie hamulce.

Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również miałem GPZ 500 z 93r. Latałem nim 2 sezony bezawaryjnie.Jedynie trochę denerwował słaby napinacz łańcucha rozrządu.Regeneracja sprężynki starczała na 1000 kilometrów i znów pobrzękiwał. W późniejszych rocznikach podobno to poprawiono.GPZ swój żywot zakończył na murowanym płocie, ale spokojnie - nie jest to przypadłość tych motocykli :icon_mrgreen: - Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto bardzo przyjazne zrobiłem na nim 3500km w trasie nie raz ludzie mowili ze ciezko mnie dogonic a tylko 60, ja mam 2001 rok, i szukaj w tych rocznikach po 94 roku nie bedzie problemu z ladowaniem-kolo magnesowe, motocykl w miare lekki fajna pozycja w dwie osoby spokojnie mozna w trasie lecie plus bagaze, winkle fajnie wchodzi ale trzeba pamietac to nie jest sport :icon_razz: , moto tanie w zakupie i uzytkowaniu, wazne zeby na w miare donra sztuke trafic, moja ma 54 tysia przelatane i oleju nie bierze, uwazaj na luzy na wahaczu i czy dobry rozmiar ogumienia, bo naawet na oponie 130/70 mozna zejsc na kolano, mi troche do tego brakuje ale opone na torze zamykam. podsumowujac moja chaotyczna wypowiedz, moto jest latwe do opanowania, mocowo wystarczy od 7500 obrotow zaczyna sie diabeł :P, silnik kuloodporny nie mozna palowac na zimnym(nie przekraczac 6 tysia), pali od 4-6, ale 6 to juz trzeba palowac, w trasie na lajcie 4,5 mi wychodzi- 4,6 z plecaczkiem i dynamiczna jazda, polecam moto, jak cos nie zrozumiale to pisz na pw z checia pomoge a nie przejmuj sie ze 500, nie jedej 600 skopiesz dupsko :icon_razz:

 

Zgadzam się z kolegą :icon_twisted: Co do kopania dup 600 pomimo małej mocy i ogólnie dobrego prowadzenia w zakrętach. Zawieszenie można jeszcze poprawić, ale to już osobny temat. Silnik, aby ciągnął z dołu, proponuję przerobić tak:

 

http://www.ex-500.com/wiki/index.php/FOG%27s_Airbox_Mod

 

Odpowiedni otwór/otwory w airboksie, śruby na 2.5 obrotu (do dostrojenia) i ciągnie od 4 do końca. U mnie efekt zgodny z oczekiwaniami :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gpz jak na 500 ccm ma dosc dobre osiagi kumpel jezdzi taka i wyciaga 210 km/h ale to juz jest chyba wszystko co mozna z niej wyciagnac rocznik 1996. Jak dla mnie mam 176 cm wzrostu jest za mała krotkie trasy jeszcze ujdzie ale cos dłuzszego straszna meczarnia. Z tyłu tez nie ciekawa pozycja siedzenie nisko podnozki wysoko i nie wygodnie sie tak siedzi.

Z tego co słyszalem i czytalem w necie sporo uzytkownikow skarzy sie ze ten motor poniewaz lubi sie grzac i wywalac plyn przez zbiorniczek wyrownawczy. U mojego kumpla tez tak jest wymieniona uszczelka pod głowica, termostat, czujnik temperatury, i nadal sie grzeje i wyrzuca płyn. Ma ktos moze jakies propozycje co to moze byc ?

Live To Ride, Ride To Live

Motocykle to nie wszystko ale bez Nich wszystko jest Niczym ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, źle wymieniona uszczelka. Bez zabielenia powierzchni głowicy i cylindrów. Pomimo, że czytałem o tym na forum ex-500.com, to sam musiałem sprawdzić i wymieniałem 2 razy :icon_mrgreen: Każde zdjęcie czapki musi się wiązać z obróbką obu powierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gpz jak na 500 ccm ma dosc dobre osiagi kumpel jezdzi taka i wyciaga 210 km/h ale to juz jest chyba wszystko co mozna z niej wyciagnac rocznik 1996. Jak dla mnie mam 176 cm wzrostu jest za mała krotkie trasy jeszcze ujdzie ale cos dłuzszego straszna meczarnia. Z tyłu tez nie ciekawa pozycja siedzenie nisko podnozki wysoko i nie wygodnie sie tak siedzi.

Z tego co słyszalem i czytalem w necie sporo uzytkownikow skarzy sie ze ten motor poniewaz lubi sie grzac i wywalac plyn przez zbiorniczek wyrownawczy. U mojego kumpla tez tak jest wymieniona uszczelka pod głowica, termostat, czujnik temperatury, i nadal sie grzeje i wyrzuca płyn. Ma ktos moze jakies propozycje co to moze byc ?

 

Jeszcze jednej rzeczy nie wymieniłeś - korek ciśnieniowy. To też bym wymienił przez kolejnym zrzuceniem głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...