rasta Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Witam wszystkich,stałem się szczęśliwym posiadaczem hondy CB 750 z '82 roku (a dokładniej zbudowanego motocykla z układem napędowym hondy). Kupując wiedziałem, że silnik bierze olej i będzie do naprawy. Mam do Was kilka pytań, żeby nie popełnić jakiejś głupoty.1) Jeśli by się okazało, że winne są pierścienie, należy wykonać wtedy kompletny remont, prawda? Sama wymiana pierścieni to zły pomysł?2) Czy szukając używanego silnika łatwo trafić na minę? Słyszałem, że te silniki są pancerne (mój chyba nie był) ;)3) Czy były istotne różnice między silnikami z lat 79-82 a młodszymi? Dużo łatwiej dostać silnik z lat '90, poza tym byłby on o kilka lat młodszy, a więc pewnie w lepszym stanie. Z góry dzięki za pomocne rady.PZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 14 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2011 Mam coś podobnego ale cb500f 76r ale jest ten sam pdf 500/750.Ad 1 To zależy czy masz już ripy na cylindrach i jaką kompresję mają i też ciężko znaleźć pierścienie poza serwisem.(przynajmniej do cb500).Choć mi akurat siadły olejowe.Jeśli masz kasę a chcesz to mieć super zrobione to albo szlif albo tulejowanie i kpl nowych tłoków pierścieni ,uszczelek itp z tym że parę tyś wydasz spokojnie.Ad 2. Wątpię abyś w dodatku w Polsce dostał dobry silnik (nie bdb) bo 30 lat piec raczej będzie już w podobnym stanieAd 3.Co do różnic 78r a 90r to są bo Honda nie śpi a technologia idzie ciągle do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rasta Opublikowano 24 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Panowie, poradźcie, co robić dalej. Zmierzona kompresja na wszystkich cylindrach jest ok 10 barów. Zdjęliśmy głowicę i było podejrzenie uszczelniaczy - wymiana nic nie dała. Był więc pomysł, że może jest pęknięcie w głowicy ale w silnikach chłodzonych powietrzem nie można tego sprawdzić. Kupiłem drugą, używaną głowicę. Po zmianie dalej bez zmian - kopci ciągle ten sam cylinder. Nie mam już pomysłów, co może być przyczyną. Dym pojawia się głównie przy zimnym silniku lub przy dużym obciążeniu (przyspieszaniu). Dodam tylko, że silnikiem zajmuje się doświadczony mechanik i też nie wie, co robić dalej :roll: HELP! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 28 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2012 Jak nie można sprawdzić głowicy chłodzonej powietrzem?? Można :PSkąd wiesz że 3 cylinder kopci a nie np 4 ?Kompresja może być ok a pierścień smarujący sprawdzałeś jest na bank ok,to że kompresja jest o niczym nie świadczy,ost miałem crf450 kopcila olejem jak 2t jak się dawało w palnik a kompresja była ok palił od kopa ,a pierścień był zużyty i prawie że przyspawany nagarem do tłoka,nowy tłok z pierścionkami i przy okazji uszczelniacze i moto jak nówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.