Skocz do zawartości

Rzędowe czwórki w CB 750 - kilka pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

stałem się szczęśliwym posiadaczem hondy CB 750 z '82 roku (a dokładniej zbudowanego motocykla z układem napędowym hondy). Kupując wiedziałem, że silnik bierze olej i będzie do naprawy. Mam do Was kilka pytań, żeby nie popełnić jakiejś głupoty.

1) Jeśli by się okazało, że winne są pierścienie, należy wykonać wtedy kompletny remont, prawda? Sama wymiana pierścieni to zły pomysł?

2) Czy szukając używanego silnika łatwo trafić na minę? Słyszałem, że te silniki są pancerne (mój chyba nie był) ;)

3) Czy były istotne różnice między silnikami z lat 79-82 a młodszymi? Dużo łatwiej dostać silnik z lat '90, poza tym byłby on o kilka lat młodszy, a więc pewnie w lepszym stanie.

 

Z góry dzięki za pomocne rady.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam coś podobnego ale cb500f 76r ale jest ten sam pdf 500/750.

Ad 1 To zależy czy masz już ripy na cylindrach i jaką kompresję mają i też ciężko znaleźć pierścienie poza serwisem.(przynajmniej do cb500).Choć mi akurat siadły olejowe.

Jeśli masz kasę a chcesz to mieć super zrobione to albo szlif albo tulejowanie i kpl nowych tłoków pierścieni ,uszczelek itp z tym że parę tyś wydasz spokojnie.

Ad 2. Wątpię abyś w dodatku w Polsce dostał dobry silnik (nie bdb) bo 30 lat piec raczej będzie już w podobnym stanie

Ad 3.Co do różnic 78r a 90r to są bo Honda nie śpi a technologia idzie ciągle do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Panowie, poradźcie, co robić dalej.

Zmierzona kompresja na wszystkich cylindrach jest ok 10 barów. Zdjęliśmy głowicę i było podejrzenie uszczelniaczy - wymiana nic nie dała. Był więc pomysł, że może jest pęknięcie w głowicy ale w silnikach chłodzonych powietrzem nie można tego sprawdzić. Kupiłem drugą, używaną głowicę. Po zmianie dalej bez zmian - kopci ciągle ten sam cylinder. Nie mam już pomysłów, co może być przyczyną. Dym pojawia się głównie przy zimnym silniku lub przy dużym obciążeniu (przyspieszaniu). Dodam tylko, że silnikiem zajmuje się doświadczony mechanik i też nie wie, co robić dalej :roll:

HELP!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie można sprawdzić głowicy chłodzonej powietrzem?? Można :P

Skąd wiesz że 3 cylinder kopci a nie np 4 ?

Kompresja może być ok a pierścień smarujący sprawdzałeś jest na bank ok,to że kompresja jest o niczym nie świadczy,ost miałem crf450 kopcila olejem jak 2t jak się dawało w palnik a kompresja była ok palił od kopa ,a pierścień był zużyty i prawie że przyspawany nagarem do tłoka,nowy tłok z pierścionkami i przy okazji uszczelniacze i moto jak nówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...